Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

De beste komplimenter


Anbefalte innlegg

Jeg kom i skade for å si noe spontant... En venninne hadde en utrolig fargerik og stilig genser/topp.

 

-Vi sitter i samme sofa og tar en pils:

Jeg: Så fin genser du har på deg i dag.

Hun: Takk  :)

Jeg: Like fargerik som en godteripose...

Hun: *smiler stille*

Jeg: Nesten så jeg får lyst til å åpne og smake på...  :cool:

Hun: Nei gi deg da... :blush:

 

Den siste der kom helt spontant, og traff godt  :!:

 

Svein.

9133794[/snapback]

 

hehe... dødsbra når jeg så det for meg...

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...
Videoannonse
Annonse

Sistnevnte er vel en ren sjekkereplikk, og en ganske dårlig en attpåtil.

 

Jeg er gutt, og personlig slår hårkomplimenter veldig bra an. (da mener jeg frisyre, ikke "Nei så stor busk du har, da :)")

 

Til jenter fungerer det bra å komplimentere klær, sko (antrekk generelt), hårfrisyre, og så klart intelligensen deres. Om de sier noe smart (eller litt smart, i alle fall), så si at du er enig og synes det var fornuftig sagt. Å gratulere med dagen/førerkort/god karakter osv funker jo også knall når man får sjansen, dog det kanskje forventes og bare blir til god oppførsel (men bedre det enn dårlig oppførsel).

 

Ble kjedelig dette.. Men tingen er at det alltid fins noe å gi komplimenter for, både til gutter og jenter. Og min filosofi (en av dem) er: om det går an å gi et kompliment, gi det. Kan ikke skade, og kanskje forandrer det hele dagen til komplimentmottaker :)

 

EDit: Ellers likte jeg "Det beste med meg er deg" veldig godt, men den blir jo da forbeholdt parforhold, ikke slikt man sier på første date eller til en i klassen.

Endret av Sitronsaft
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...