Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi A5 3.0 TDI Quattro


Anbefalte innlegg

Jeg var så heldig å få prøve Audi A5 3.0 TDI Quattro her i forrige uke og en ting må jeg si, du verden for en bil! :thumbup:

 

Motoren er helt fantastisk, med 240 turbodieselhester via en tettsteget manuell girkasse. Trekk via alle fire hjul naturligvis.! Designet er uovertruffent bra, med de ultrakule LED lysene som garantert gir deg oppmerksomhet i traffikken. :dribble:

 

Men siden et bilde sier mer enn tusen ord, henviser jeg til en liten filmsnutt jeg tok mens jeg kjørte.

http://youtube.com/watch?v=qF0_TtC3tdk

 

 

FANTASTISK BIL!

Endret av a_strann
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

espennyh: A5 har ikke kommet som cab enda. Er ikke ventet før neste år, så vidt jeg husker ...

 

A5 er utvilsomt en av mine drømmebiler, og jeg er ikke redd for å ha en med den dieselen. Kan tenke meg at skyvet i bilen er rimelig kraftig :D I tillegg bruker den sikkert langt mindre på mila enn min tenåringssaab.

Lenke til kommentar
Var vitne til prøvekjøring av A5 og A5cab. på vålerbanen for et par uker tilbake.

 

Herlig bil!

9040376[/snapback]

 

Mulig jeg er helt på jordet her, men tviler på det. Jeg er rimelig sikker på at du ikke var i nærheten av å se en a5 cab. Den kommer jo ikkfør i 2009 tror jeg og da hadde det hvert rart hvis de hadde en klar på vålerbanen.

Lenke til kommentar

Audi A5 har ikke kommet som cab enda, og det er kun 3.0 tdi quattro og S5 som er tilgjengelig i Norge for øyeblikket.. Videre kommer de med en 2.7 tdi, 3.2fsi og en 1.8T FSI i september.. Med den minste motoren vil bilen koste i underkant av 400.000

 

Når det gjelder forbruket på den bilen jeg kjørte, er det oppgitt 0.72 på blandet kjøring.. Det er etter min mening UTROLIG lavt med tanke på at bilen har firhjulsdrift, 500NM og 240 hester..

 

Jeg hadde faktisk foretrukket den dieselmotoren dersom jeg skulle kjøpt en A5. usedvanlig bra drag over hele registeret. Lett å ta løs, og det er faktisk mulig å akselerere i førstegir. (ikke bare for å få bilen til å rulle som på enkelte andre dieselbiler med manuellgir)

 

En på jobben til et familiemedlem av meg solgte faktisk sin 02 mod Porsche Carrera 4S og kjøpte seg en A5. (jeg vet ikke hvilket motoralternativ han bestilte)

 

- Rett og slett en fantastisk bil.

Lenke til kommentar

Det går rykter om at RS5 muligens skal få to små turboer i 4.2 FSI motoren, slik at den yter opp mot 500 hester uten "turbolægg".. men dette er bare noe jeg har lest på en eller annen totalt uoffisiell side, så er vel sansynlig at det ikke kommer noe ekstra pustehjelp på motoren.

 

Når det gjelder utseende, spekuleres det i noe lignende dette:

AudiRS5_1_560px.jpg

AudiRS5_2_560px.jpg

 

Hva kan jeg si.. helt nydelig.. jeg bare MÅ teste denne bilen også..!

A5'n var jo helt genial..

Lenke til kommentar

EDIT:

fant mer info om motoren

refererer til artikkel i carmagazine.co.uk 11.05.07, "Audi RS5 Scoop".

 

"As our impressions show, the RS5 will get the full Quattro treatment. The glorious high-revving 4.2-litre V8 that powers the RS4 gets plumbed into the RS5’s nose, complete with two small and highly responsive turbochargers that will take peak power up to the 450bhp. That’s not a great deal more than the S5’s 354bhp, but the RS5 searing pace will come from its phenomenal blower-enhanced torque – expect at least 500lb ft of twist action to plateau across the rev range."

 

 

altså 450 hester og rett i underkant av 700NM.. enormt.. :dontgetit:

Les hele artikkelen her

Lenke til kommentar

Testet en A5 i går, lik til den du hadde. Fy faen for en bil!!

Klarte ikke å tørke gliset av tryne mitt på lang tid etter at jeg leverte den.

Gikk som en kule, og utrolig sportslig.

Jeg hadde håpet den skulle ha mere plass bak slik som A6, men det hadde den ikke. Eneste minuset.

Lenke til kommentar

Audi A7 ...

 

Edit:

 

Her er Audis lineup de neste seks årene:

 

2007

Ny A4 sedan

 

2008

A3 facelift

A3 kabriolet

Ny A4 stasjonsvogn

A5 cabriolet

A6 facelift

Q5

 

2009

A1

A4 Allroad

A7 coupe

Ny A8

R8 Spyder

TTS coupe og roadster

 

2010

A5 Sportback ("stasjonsvogn")

Ny A6

A7 kabriolet

Q3

 

2011

Ny A3

R4 coupe

 

2012

Q1

 

2013

Ny Q7

Endret av OML
Lenke til kommentar

Forumet har et forbud mot reklame. Førsteposten i tråden er derfor redigert av moderator og referanser til forhandler fjernet. Filmen får passere selv om den refererer til forhandler i starten. Jeg ber generelt folk om å være forsiktig med innlegg som kan oppfattes som reklame. Det er en noe flytende grense selvsagt, spør oss når dere er i tvil.

 

I dette tilfellet ville det vært greit som svar på spørsmål fra en annen bruker å si "De har den hos Møller i Bergen, det var der jeg fikk prøvekjøre". Men uoppfordret å legge ut telefonnummer og linker i en post som skryter av et produkt blir over grensen.

 

Reaksjoner og spørsmål kan dere som vanlig ta på PM, ikke her i tråden.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Forumet har et forbud mot reklame. Førsteposten i tråden er derfor redigert av moderator og referanser til forhandler fjernet. Filmen får passere selv om den refererer til forhandler i starten. Jeg ber generelt folk om å være forsiktig med innlegg som kan oppfattes som reklame. Det er en noe flytende grense selvsagt, spør oss når dere er i tvil.

 

I dette tilfellet ville det vært greit som svar på spørsmål fra en annen bruker å si "De har den hos Møller i Bergen, det var der jeg fikk prøvekjøre". Men uoppfordret å legge ut telefonnummer og linker i en post som skryter av et produkt blir over grensen.

 

Reaksjoner og spørsmål kan dere som vanlig ta på PM, ikke her i tråden.

 

Geir :)

9094581[/snapback]

 

 

ups.. gikk litt for raskt i svingene her ja.. :innocent:

var så oppspilt av bilen at jeg rent glemte rettningslinjene :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...