Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Connection problem (trådløs router) - LØST


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har en venn som nettopp har kjøpt seg en SMC router Router

 

Og i tillegg kjøpte han et trådløst USB kort USB

 

Han har et problem med å få connecte seg til nettet, får kontakt med routern, men det er alt som skjer. Har fulgt denne veivisern som følger med og har skrevet inn riktig pass/brukernavn som internetten bruker (Telenor adsl).

 

Vi får altså ikke til å få kontakt med internett. Det som er problemet er at det er en såpass gammel bærbar at han ikke kan bruke tp kabel. Jeg er tom for idèer.

 

Jeg har samme router hjemme, men annen bærbar pc og nettverkskort, det fungerer smertefritt med meg, men annen internett leverandør.

 

Noen som aner en løsning ? Kanskje noen har/hadde det samme problemet?

Endret av Harribo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har vært inne på routern å konfigurert etter hva passord/brukernavn og type internett det er. Det skrev jeg i første posten, kanskje ikke så godt forklart.

 

Problemet er at under "status" inne på routern, så prøver routern å connecte til internett uten hell. Alt er konfigurert, det bare fungerer ikke - og jeg skjønner ikke hvorfor.

 

Har god kontakt med routern gjennom usb kort,sterkt signal all the way. Det lyser den fargen det skal lyse der internett kabelen fra adsl modemet er satt i, som er WAN port.

Lenke til kommentar
Jeg har vært inne på routern å konfigurert etter hva passord/brukernavn og type internett det er. Det skrev jeg i første posten, kanskje ikke så godt forklart.

 

Problemet er at under "status" inne på routern, så prøver routern å connecte til internett uten hell. Alt er konfigurert, det bare fungerer ikke - og jeg skjønner ikke hvorfor.

 

Har god kontakt med routern gjennom usb kort,sterkt signal all the way. Det lyser den fargen det skal lyse der internett kabelen fra adsl modemet er satt i, som er WAN port.

9027279[/snapback]

 

Ja :) det har skjedd med meg også, prøv det her

 

1. Kontroller alle kabler

2. Skjekk IP adressen

3. Bak ruteren er det en reset knapp hold den inne i 5 - 10 sekunder

 

Det skjedde med meg også Jeg fikk 100% full signal styrke og alt det men når jeg skulle komme in på en side sto det bare siden kan ikke vises prøv alle 3 og håp på at det skal gå

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Fint om man får se den originale tittelen på tråden så man får sett hva den handler om.

9034609[/snapback]

Da var den orginale tittelen tilbake :)

 

Hehe, Problemet var at han hadde skrevet feil brukernavn, han hadde bare skrevet brukernavnet uten @online.no. Når han tilførte @online.no bak brukernavn fungerte internett med han.

 

Jevel: Trengte bare å skrive det inn i routern sine instillinger.

Endret av Harribo
Lenke til kommentar
Hvis jeg husker rett så er v2.0 produkter kommet så langt at det kun behøves firmwareoppgradering for å nå den endelige 11n standarden.

9050793[/snapback]

Jeg er klar over det du sier der, men jeg lurer bare på forskjellen på 1.0 og 2.0.

 

Om det er noe "spesielt" med 2.0 i forhold til 1.0, eller om det bare fikser diverse problem som er 1.0 relaterte. Noen som kan forklare en forskjell ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...