Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen slår seg av på måfå


Anbefalte innlegg

Har nettopp kjøpt nye komponenter (CPU, HK og Strømforsyning) fordi den gamle PSUen døde en kveld og tok med seg hovedkortet. Alt har gått fint lenge, helt til jeg måtte kutte strømmen da pcen hang seg helt fast. I ettertid har boksen funnet ut at den skal bare slå seg av nå og da. Hender ofte under spill, men også noen ganger bare et sekund etter at den er slått på. Ellers kan den stå på i opptil mange døgn. Det virker som om den lever sitt eget liv! Noen som har noen ideer? Forresten, finnes det noen diagnoseprogram jeg kan laste ned som kan fortelle meg hvordan det faktisk står til med komponentene? Brukte asus-probe før, men har ikke asushovedkort lengre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du er sikker på at du har strøm kapasitet nok til å kjøre di nye komponentene som dem skal? vil annbefale deg å sjekke ut dette iom at jeg selv har hatt samme feilen engang og da var dette problemet. Ellers kan du alltids sjekke tempraturen, åpne pcn og sjekk viftene, er det ekstremt med støv på dem (spesielt cpu vifta) vil jeg råde deg til å hente støvsugern.. :p sjekk det ut, om det ikke er det som står bak er jeg sikker på at det finnes andre folk som kan svare deg her på forumet :)

Endret av robinqzt
Lenke til kommentar

Har Hiper Type-R 580W så tror ikke det er styrken på PSUen som avgjør det. Har fungert fint lenge, men bare plutselig ble pcen tverr. Har byttet uttak i veggen, men klarer ikke helt å tro at det er bare det som kan være problemet :p

Lenke til kommentar

Jeg har akkurat samme problem, og har mistet 3 hk og 3 psu'er de siste fem årene av uforklarlige grunner.. Begynner å bli redd det rett og slett er noe med strømkoblingen på rommet mitt det er noe alvorlig galt med :(

 

Har også den spennende feilen at pcen booter vellykket annenhver gang. Hver gang den restartes, må det gjøres 2 ganger. Det slår aldri feil, nøyaktig 50%.

 

Ville et overspenningsvern hjulpet mot feilspenning el. lignende i kursen? Jeg har en søt liten en til grenuttaket til pcen, men komponentene dør jo i fleng likevel..

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...