Gå til innhold

Ultimat Gaming pc kjøp hjelp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det på tide.

Jeg har eier en Dell xps M1710 (laptop) idag, den betalte jeg 35 000 for (med "super forsikring) for ca 1,5 år siden. Det har vært et rent helvette og slit med denne pc'n. Den første ble grafikk kortet skiftet 3 ganger og hovedkort 2 samt 3 andre div reperasjoner, så sendte de meg et system nummer 2. Denne har nå hatt 2 reperasjoner på 3 uker. Samt ca 25 blue screens og 4 formatering, dere som leser der ute tenker, hah, for en nub:P Men ALLE feilene har blit confirmed av teknikeren som har vært hos meg og reparert. Men nok er nok..

Så nå tyr jeg til hardware.no som jeg ALTID har brukt til data relaterte ting. Deribland herfra jeg bestemte meg for og kjøpe det systemet jeg har idag.

Da syntes jeg at jeg kan få noen flotte tips til hva jeg bør kjøpe,hvor og hva som er nødvending i lengre sikt. Jeg aimer på en pris klasse rundt 35 000, for en stasjonær pc med en god 20" +. og kan heve prisklassen til ca 40 000 med en dugbar film laptop vedsiden av.

Sier tusen takk på forhånd og tar imot alle forslag:)

MVH:

Chris

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Jeg aimer på en pris klasse rundt 35 000, for en stasjonær pc med en god 20" +. og kan heve prisklassen til ca 40 000 med en dugbar film laptop vedsiden av.

9020563[/snapback]

Er veldig lite fornuftig å bruke så mye som 35 000,- på en pc.

Er greit å legge litt penger i skjermen.

Kabinett og strømforsying kan det også forsvares å bruke mye penger på. For disse komponentene kan være dugelige år etter år.

Men cpu, gpu, disk, hovekort, ram, fra øverste hylle yter kun marginalt bedre enn nest beste. Og om to år spiller det liten rolle om du i dag kjøper et 8800 Ultra, eller et gtx. Begge vil da regnes som like i ytelse, og man får skjermkort til tusen lappen som slår begge.

Synes f.eks Hardwares anbefaling "Spilleren" er fornuftig sammensatt med tanke pris vs ytelse. Om man velger komponenter så prisen blir det dobble, får man ikke så merkbart mye mer ytelse. Og forskjellen på en pc til 25 000,- vs 35 000,- tror jeg ingen er istand til å merke i en blindtest.

Kjøper du en pc i dag til 10 000,- og opgraderer den for 10 000,- om et år, vil du nok sitte med en raskere pc da, enn om man kjøper en til 30 000,- i dag.

Men alt skal jo ikke være fornuftig heller :fun: , har man pc som hobby, elsker høye benchmarks scores osv, og har råd til en ultimat pc, så finnes det værre ting å bruke pengene på.

Det jeg mener er at man ikke skal tro at det er økomisk smart å legge mye penger i en pc, for at den skal "holde seg lenge".

Endret av Sigurd2
Skrevet
Jeg aimer på en pris klasse rundt 35 000, for en stasjonær pc med en god 20" +. og kan heve prisklassen til ca 40 000 med en dugbar film laptop vedsiden av.

9020563[/snapback]

Er veldig lite fornuftig å bruke så mye som 35 000,- på en pc.

Er greit å legge litt penger i skjermen.

Kabinett og strømforsying kan det også forsvares å bruke mye penger på. For disse komponentene kan være dugelige år etter år.

Men cpu, gpu, disk, hovekort, ram, fra øverste hylle yter kun marginalt bedre enn nest beste. Og om to år spiller det liten rolle om du i dag kjøper et 8800 Ultra, eller et gtx. Begge vil da regnes som like i ytelse, og man får skjermkort til tusen lappen som slår begge.

Synes f.eks Hardwares anbefaling "Spilleren" er fornuftig sammensatt med tanke pris vs ytelse. Om man velger komponenter så prisen blir det dobble, får man ikke så merkbart mye mer ytelse. Og forskjellen på en pc til 25 000,- vs 35 000,- tror jeg ingen er istand til å merke i en blindtest.

Kjøper du en pc i dag til 10 000,- og opgraderer den for 10 000,- om et år, vil du nok sitte med en raskere pc da, enn om man kjøper en til 30 000,- i dag.

Men alt skal jo ikke være fornuftig heller :fun: , har man pc som hobby, elsker høye benchmarks scores osv, og har råd til en ultimat pc, så finnes det værre ting å bruke pengene på.

Det jeg mener er at man ikke skal tro at det er økomisk smart å legge mye penger i en pc, for at den skal "holde seg lenge".

9021127[/snapback]

Høres veldig fornuftig ut det du sier. Så da mangler jeg bare og finne ut hva og hvem, jeg bør kjøpe av da. er over 2 år siden jeg "slutta" med stasjonære pcer, så jeg har ikke peiling på hva som passer sammen, hva som er bra og hvor mye ytelse per komponent. Er det noen her som kan hjelpe meg med et oppsett av en komplett pc?

Tusen takk igjen :)

Skrevet
Når du har så mye penger vil jeg annbefale deg å kjøpe en 24" skjerm!

mye høyere oppløsning enn på 20" og 22" og så er de SVÆR  :D

9022730[/snapback]

Akkurat det jeg SKAL ha uansett pcen :) ikke dum du. hehe

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...