Gjest Slettet+65132 Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Hei Eg er total ny med php. Eg har eit lite spørsmål. Visst eg skjekka om noke er sant. Kan eg då hoppe til ein plass i koden og ikkje lese resten av koden? Her viser eg litt korleis eg tenker: php kode sjekke om noko er sant visst ja hopp til 2 visst nei hopp til 1 1 php kode php kode php kode 2 php kode php kode php kode Hehe, vart kanskje litt dumt dette her, men håper det er sjønbart.
nomore Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 switch ($variabel) { case "ja": kode; break; case "nei": kode; break; }
Gjest Slettet+65132 Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Takker på det høgste. Php er jo genialt!
nomore Skrevet 6. juli 2007 Skrevet 6. juli 2007 Men dersom du skal evaluere to alternativer ville eg gått for if: if ($variabel == TRUE) { } elseif ($variabel == FALSE) { }
Martin A. Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 Tungvindt a gitt. PHP <?php switch( $var ) { case 'something': something_function(); break; case 'somethingelse': somthingelse_function(); break; // Om $var er tom default: default_function(); } function something_function() { // Do some coding and such } function somethingelse_function() { // Noe helt annet her } function default_function() { // Og her whiner vi på alle apene // som ikke spesifiserte noe } ?>
itsmebth Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 PHP <?phpif($foo == $bar){ // Gjør noe } else { // Gjør noe annet } ?> http://no.php.net/manual/en/language.contr...l-structures.if
Gjest Slettet+65132 Skrevet 7. juli 2007 Skrevet 7. juli 2007 Takker. Fekk til å lage eit lite logg inn system med dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå