Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Get bredbånd, wrt-54gl og dd-wrt


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er det noen som har erfaring med kombinasjonen nevnt ovenfor? Fikk bredbånd fra Get i går og kom rett på nett, men da jeg skulle sette opp wrt-54gl fikk jeg problemer. Er usikker på hva slags innstillinger jeg skal sette opp i dd-wrt (Hadde en annen leverandør før, Start.no, og da kom jeg rett på nett da jeg satte i ledningen).

 

Finner det trådløse nettverket med maskinen, men klarer ikke å koble til internett.

 

Kan noen hjelpe?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Er det noen som har erfaring med kombinasjonen nevnt ovenfor? Fikk bredbånd fra Get i går og kom rett på nett, men da jeg skulle sette opp wrt-54gl fikk jeg problemer. Er usikker på hva slags innstillinger jeg skal sette opp i dd-wrt (Hadde en annen leverandør før, Start.no, og da kom jeg rett på nett da jeg satte i ledningen).

 

Finner det trådløse nettverket med maskinen, men klarer ikke å koble til internett.

 

Kan noen hjelpe?

 

På forhånd takk!

9007348[/snapback]

 

sjekk på hjemmesiden til get står sikkert noe info der.

Lenke til kommentar

Fant ikke noe særlig der.

De er veldig nøye på å understreke at de ikke har noe som helst ansvar når det gjelder hjemmenettverk. Har prøvd å sende en mail, men min erfaring er at det er lettere å få hjelp på forum som dette enn hos supportfolka fra ISP'en.

Lenke til kommentar

Jeg knota med tilsvarende fra Canaldigital. Da måtte jeg la kabelmodemet være avslått en stund (koblet ut alt av ledninger i tillegg). Så koblet jeg på ruteren før jeg slo på modem og ruter. Modemet måtte resette macadressen til PC'n. Hadde koblet PC'n rett på modemet de første dagene. Men som sagt, mac adressen må resettes for å kunne ta i bruk nytt utstyr. I alle fall var det det som var problem hos meg.

 

Håper det var til hjelp.

 

Arvid

Lenke til kommentar
Klon macadressen til PC i router webinterface.

9009502[/snapback]

 

Fikk til det, men ikke noe resultat :(

9011377[/snapback]

Normalt burde det gjort susen. GET binder ipadresse mot macadressen, slik at hvis du tester med en PC så vil du få problemer hvis du kobler til en router etterpå (avhenger selvsagt av hvor mange ipadresser som er tilgjengelig for deg).

Hvis du kan koble til den PCn som fungerer mot modemet, så kan du prøve å gå i ledetekst(dosvindu) og skrive ipconfig /release<enter>.

Koble så til routeren og se om nettet fungerer nå.

Lenke til kommentar
Jeg sitter og vurderer å bestille trippel fra get, men et hovedpunkt er jo at jeg må kunne koble til router og dele nettet med alle husets pc'er..

9033204[/snapback]

 

Det er da ikke noe problem, Get svjv snakker std IP over ett ethernet-grensesnitt og tildeler IP va DHCP.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

Hallois

 

Takk for tilbakemeldingen.

Snakte med GET når jeg var oppe på kontoret deres og bestilte også, så å bruke router var helt greit.

 

Så nå er Trippel bestilt og en Panasonic 42PX700 innkjøpt og i hus.. Var faktisk overraskende bra bilder også med de gamle analoge signalene, hadde jo forventet mye verre etter hva jeg har lest om store flatskjermer og analoge signaler :)

 

Blir spennende å se hvordan det blir når PVR'n fra GET kommer på plass. I første omgang da kun med scart-kabel fra GET-boksen, men utover høsten skulle nå hdmi-utgangen også komme på PVR-boksene sa de..

 

Venter spent :)

 

 

Forresten: Driver GET å sperrer diverse porter e.l.?

Mener å ha lest noe sånn for lenge siden (kanskje når de het UPC), men finner ikke noe spesielt igjen om det nå lenger - kanskje jeg husker feil og blander med andre ISPer evt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...