Gå til innhold

Sigma 150mm vs Nikon 105mm VR


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg sier ikke at jeg kommer til å knipse pro bilder, liker bare tanken på at objektivet gir meg mulighet til det :D

9091263[/snapback]

På bakgrunn av de sammenligningene DU har nå foretatt, har du nok inget grunnlag til å bedømme hvem av disse to objektivene som gir deg de beste bildene. For å sammenligne disse to objektivene (slik som du nå gjør) må bildene tas av samme motiv, samme lys og samme etterbehandling.

9091281[/snapback]

 

Jo men når dette ikke ser ut til å ha blitt gjort av noen må jeg handle ut i fra NOE.

 

Så da tar jeg det objektivet som har MANGE gullkorn, enn det objektivet som har 2-3 stk.

 

Dere gnåler om at jeg suger til å sammenlikne de, men ingen som viser til en sammenligning.

Lenke til kommentar
Vanskelig å sammenligne ulike bilder tatt med ulik prosessering, ulik belysning, ulike kameinnstillinger og ikke minst ulike fotografer. Din slutning er, etter min mening, i høyeste grad ugyldig. Jeg tenker da dine sammenligner av bilder tatt med Tamron 180/3,5 sammenlignet med resten av makroobjektivene.

9091210[/snapback]

 

Ingen som har linket til et bilde som får meg til å ønske det objektivet.

 

Alle bildene jeg har sett er for dårlig på bildekvaliteten.

 

Hvordan mener du at jeg skal sammenligne bilder? På fargen på objekitvet?

Selvfølgelig må jeg se på bilder som ligger på nett.

Jeg har sett hva man kan få til med tamron 180mm og dte er jeg meget fornøyd med. Det beste jeg har sett fra Sigma 150mm er langt ifra godt nok i forhold til tamron'n, uansett hvem fotografen er.

 

Er dte vanskelig å forstå at jeg velger et objektiv som flere 100 knallbilder, enn et objektiv jeg ikke har sett ETT bilde jeg ville vært fornøyd med?

9091236[/snapback]

 

Joda, du kan gjerne sammenligne bilder, men etter min mening kan du ikke dra slutninger basert på dette. For å gjøre dette må du ha samme kamera, samme innstillinger, samme lyssetting etc, mao må de ulike variablene for billeddkvalitet være lik etter min mening. Det er mulig jeg tar feil, men det er no min mening om saken. Et rimelig substitutt er brukererfaringer, spes hvis de er mange og entydige.

Endret av Autoxave
Lenke til kommentar
Dere gnåler om at jeg suger til å sammenlikne de, men ingen som viser til en sammenligning.

9091315[/snapback]

Jeg får inntrykk at det er liten vits å bruke energi på dette. Du har bestemt deg, ferdig med den saken.

9091327[/snapback]

 

Hva mener du jeg skal gjøre da?!

 

Velge det objektivet med dårligste resultat?

 

Si hva du mener jeg skal velge, og legg til en begrunnelse!

Lenke til kommentar
Hva mener du jeg skal gjøre da?!

 

Velge det objektivet med dårligste resultat?

 

Si hva du mener jeg skal velge, og legg til en begrunnelse!

9091341[/snapback]

Jeg for min del hopper og driter i hva du velger. Jeg kjenner deg ikke, jeg tjener ingenting på dette.

 

Det er dine penger.

Endret av kak
Lenke til kommentar
Joda, du kan gjerne sammenligne bilder, men etter min mening kan du ikke dra slutninger basert på dette. For å gjøre dette må du ha samme kamera, samme innstillinger, samme lyssetting etc, mao må de ulike variablene for billeddkvalitet være lik etter min mening. Det er mulig jeg tar feil, men det er no min mening om saken. Et rimelig substitutt er brukererfaringer, spes hvis de er mange og entydige.

9091337[/snapback]

 

Vis meg noen som beviser at Sigmaen er bedre da!

 

Si hva du mener er det rette valget og en begrunnelse.

Lenke til kommentar
Hva mener du jeg skal gjøre da?!

 

Velge det objektivet med dårligste resultat?

 

Si hva du mener jeg skal velge, og legg til en begrunnelse!

9091341[/snapback]

Jeg for min del hopper og driter i hva du velger. Jeg kjenner deg ikke, jeg tjener ingenting på dette.

9091357[/snapback]

 

Dette blir bare dumt.

 

Dere sier at jeg ikke har grunnlag for å velge noen av objektivene, men jeg skal for all del ikke velge tamronen.

 

Edit. Det er høyst irriterende å sitte å lese at noen kritiserer deg for det du velger på grunn av bilder jeg har sett...

 

Dere sier at jeg må ha identiske forhold for å sammenligne, men når jeg ikek har tilgang på noe slikt, så må jeg gå ut ifra noe, men da er det galt av meg.

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Dere sier at jeg ikke har grunnlag for å velge noen av objektivene, men jeg skal for all del ikke velge tamronen.

9091371[/snapback]

Jeg prøver bare å poengtere at din sammenligning er litt tynn og at det kan vippe i en hvilken som helst retning.

 

Har du penger til å kjøpe det objektivet som du er overbevist er det beste for deg, KJØP dette objektivet.

Endret av kak
Lenke til kommentar
Dere sier at jeg ikke har grunnlag for å velge noen av objektivene, men jeg skal for all del ikke velge tamronen.

9091371[/snapback]

Jeg prøver bare å poengtere at din sammenligning er litt tynn og at det kan vippe i en hvilken som helst retning.

9091379[/snapback]

 

jamen ut ifra de bildene jeg har sett er det ingenting som sier meg at Sigmaen er et bedre valg.

Lenke til kommentar
Joda, du kan gjerne sammenligne bilder, men etter min mening kan du ikke dra slutninger basert på dette. For å gjøre dette må du ha samme kamera, samme innstillinger, samme lyssetting etc, mao må de ulike variablene for billeddkvalitet være lik etter min mening. Det er mulig jeg tar feil, men det er no min mening om saken. Et rimelig substitutt er brukererfaringer, spes hvis de er mange og entydige.

9091337[/snapback]

 

Vis meg noen som beviser at Sigmaen er bedre da!

 

Si hva du mener er det rette valget og en begrunnelse.

9091363[/snapback]

 

Jeg kan ikke bevise at Sigma 150/2,8 er bedre enn andre makroobjektiv. Du kan heller ikke bevise at Tamron 180/3,5 er bedre enn andre makroobjektiv.Jeg å mener å huske å ha lest i svenske Foto at Sigma'n fikk høyere skåre enn Nikon 105 VR, men dette er heller ingen bevis for at det ene er bedre enn det andre.

Lenke til kommentar
Dette blir bare dumt.

 

Dere sier at jeg ikke har grunnlag for å velge noen av objektivene, men jeg skal for all del ikke velge tamronen.

9091371[/snapback]

 

Jeg tror ikke det er det de prøver å si.

 

Men jeg skjønner logikken din. De flotteste makro-bildene du har sett, er tatt med en Tamron 180mm. Du har lyst til å ta slike bilder, så da vil da ha en slik Tamron. Jeg synes det er helt greit.

 

Testene tilsier at Sigma'ene er skarpere, men når du ikke ser bilder som bakker opp dette, så får du følge din egen magefølelse.

 

Tom

Lenke til kommentar
Hva mener du jeg skal gjøre da?!

 

Velge det objektivet med dårligste resultat?

 

Si hva du mener jeg skal velge, og legg til en begrunnelse!

9091341[/snapback]

Jeg for min del hopper og driter i hva du velger. Jeg kjenner deg ikke, jeg tjener ingenting på dette.

9091357[/snapback]

 

Dette blir bare dumt.

 

Dere sier at jeg ikke har grunnlag for å velge noen av objektivene, men jeg skal for all del ikke velge tamronen.

 

Edit. Det er høyst irriterende å sitte å lese at noen kritiserer deg for det du velger på grunn av bilder jeg har sett...

 

Dere sier at jeg må ha identiske forhold for å sammenligne, men når jeg ikek har tilgang på noe slikt, så må jeg gå ut ifra noe, men da er det galt av meg.

9091371[/snapback]

 

Jeg har ikke kommet med kritikk av ditt valg, men kun at din slutning ikke er riktig etter MIN mening.

Lenke til kommentar
Dette blir bare dumt.

 

Dere sier at jeg ikke har grunnlag for å velge noen av objektivene, men jeg skal for all del ikke velge tamronen.

9091371[/snapback]

 

Jeg tror ikke det er det de prøver å si.

 

Men jeg skjønner logikken din. De flotteste makro-bildene du har sett, er tatt med en Tamron 180mm. Du har lyst til å ta slike bilder, så da vil da ha en slik Tamron. Jeg synes det er helt greit.

 

Testene tilsier at Sigma'ene er skarpere, men når du ikke ser bilder som bakker opp dette, så får du følge din egen magefølelse.

 

Tom

9091399[/snapback]

 

Takk! Noen som forstår meg...

Lenke til kommentar
Her har du ett bilde Herr Olsen.

9091349[/snapback]

Var dette bildet "crap" også eller, Herr Olsen?

9091392[/snapback]

 

Nei det var det beste jeg har sett fra Sigmaen... ;)

 

men et holder ikke mot de andre jeg har sett...

9091404[/snapback]

Poenget må vel da være at så lenge det er mulig å ta slike bilder (som du åpenbart liker), så er det bare motivet og fotografen som gjenstår! ;)

 

At det tilfeldigvis er flere som har tatt flere gode bilder med Tamron'en kan være pga dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...