Gå til innhold

Avføring etter dyr - strengere regler?


Anbefalte innlegg

Dette er jo tydeligvis et problem for mange. Hundeeiere sliter med å plukke det opp, eller de har "glemt" pose. Nå som jeg bor midt i et boligfelt er pose fast inventar i min lomme, og jeg plukker alltid opp etter meg. Jeg har også med to poser, sånn helt i tilfelle. Ikke noe er flauere enn å stå der med en hund som gjør fra seg mens noen ser på, og ikke kunne plukke det opp. Men det er tydelig at mange ikke deler den oppfatningen.

I skogen er jeg slapp med å plukke opp, med mindre det er på stien eller et sted hvor det ser ut til at folk (spesielt barn, kanskje) ferdes.

 

Plukker du opp etter deg? Hvorfor/hvorfor ikke?

 

Dette med katter i borettslag er også en frustrasjon. Katter som markerer på dører, gjør fra seg i sandkasser og går inn i andres hus om sommeren (hopper også inn vinduer, ikke bare bruker dører).

Burde det vært strengere regler for kattehold i tettbygde strøk? Jeg mener at det ikke bør være et privilegie å ha dyr uansett hvor man bor. Jeg skjønner at mange huseiere er skeptiske til å leie ut til folk med dyr, fordi det ofte blir ekstra slitasje eller ting som avføring i blomsterbed eller irritert naboer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er bra at noen tar opp dette.

 

Jeg er helt enig, det skal ikke være et selvfølge å få ha et dyr, mtp. boforhold. Vi har i alle år blitt plaget av naboens katter (7-8 stk) som tisser på trappa vår, bæsjer på ubekveme steder og så videre.

 

Hvorfor skal jeg holde hunden i min hage, når kattene deres går i min?

 

Når det kommer til min hund og drit, så har jeg alltid med pose. Og følger omtrent de samme "retningslinjene" som Juliess, plukker opp fra bebygde strøk men ikke fra skog og utmark osv.

Lenke til kommentar

Går tur med hunden nesten hver dag.

 

Alltid i skogen.

 

Har han ikke i bånd, og slepper å plukke opp etter han (ser aldri noe til driten)

 

Eneste kjedelige er sure folk som kommer med frekke kommentarer om at "det er båndtvang"

 

vet dem tar feil, men orker ikke diskutere med dem.

 

I et nabolag er det vel et helt annet tilfelle.

Endret av O.J
Lenke til kommentar
Jeg skjønner ikke hvordan det kan være lov at folk kan slippe ut kattene sine. Det irriterer meg noe inni helvete når kattene ligger på bilen min, gjør fra seg i hagen min osv. Det burde vært strengere regler rundt dette.

9005646[/snapback]

 

Katter er utedyr og har bare godt av å være ute deler av døgnet.

 

At de ligger på biler er vel ikke et generelt problem.

Lenke til kommentar
Liker holdningen din, Juliess, ville bare si det. Skulle bare ønske at flere hundeeiere tenkte slik. :)

9005060[/snapback]

Takk, det er hyggelig å høre :) jeg syns det er viktig å ta ansvar. Det går bare ut over meg selv som hundeeier om jeg og mange andre slutter å gjøre det.!

 

Eneste kjedelige er sure folk som kommer med frekke kommentarer om at "det er båndtvang"

vet dem tar feil, men orker ikke diskutere med dem.I et nabolag er det vel et helt annet tilfelle.

9005108[/snapback]

Det er båndtvang nå ja, så de har absolutt rett ;) Med mindre du har en skuddsikker innkalling og fremdeles vil bryte den på steder der det er folk og dyr, så vær så god. Jeg bryter båndtvangen jeg også, men på steder der det er veldig oversiktlig og minimal sjanse for å møte noen andre. F. eks langt ut på stranda når det er fjære. Da er det hverken folk eller hekkende fugler ;)

 

At de ligger på biler er vel ikke et generelt problem.

9006094[/snapback]

Kan det ikke gjøre lakken stygg, om katten hopper opp og ned hele tiden og drar med seg bøss og slikt i pelsen som den ligger og gnir på?

Lenke til kommentar
Liker holdningen din, Juliess, ville bare si det. Skulle bare ønske at flere hundeeiere tenkte slik. :)

9005060[/snapback]

Takk, det er hyggelig å høre :) jeg syns det er viktig å ta ansvar. Det går bare ut over meg selv som hundeeier om jeg og mange andre slutter å gjøre det.!

 

Eneste kjedelige er sure folk som kommer med frekke kommentarer om at "det er båndtvang"

vet dem tar feil, men orker ikke diskutere med dem.I et nabolag er det vel et helt annet tilfelle.

9005108[/snapback]

Det er båndtvang nå ja, så de har absolutt rett ;) Med mindre du har en skuddsikker innkalling og fremdeles vil bryte den på steder der det er folk og dyr, så vær så god. Jeg bryter båndtvangen jeg også, men på steder der det er veldig oversiktlig og minimal sjanse for å møte noen andre. F. eks langt ut på stranda når det er fjære. Da er det hverken folk eller hekkende fugler ;)

Får den hele året, så de har nok ikke alltid rett.

 

Akkurat nå er det båndtvang ja, pga nyfødte dyr som ikke helt klarer seg selv ennå.

Lenke til kommentar
O.J ; kanskje du vil betale for lakkering av panseret mitt da? :)

 

Hunder er da utedyr de også, men reglene er annerledes for dem.

9007500[/snapback]

Så du vil få frem et lovforslag mot å ha katter ute? Ønsker deg lykke til det med.

 

Er det et problem for deg bør du vel sette bilen i garasjen, eller ta trekk over bilen.

Lenke til kommentar
Jeg synes faktisk ikke at de hundeeiere som ikke plukker opp driten etter hunden sin er de som er værst. Det skal ikke så mange dagene til med regn før driten er vasket bort, men de eierene som plukker skiten opp med pose, knytter igjen og kaster posen der driten lå - de skulle vært fengslet.

9008036[/snapback]

Ja, de må mangle ett eller annet.

 

Syns mange burde bli flinkere til å gå med hunder i skogne hvis det er mulig.

 

Hunden har godt av å løpe fritt litt.

Lenke til kommentar
Jeg kjenner folk som har fått kjeft fordi de har kastet posen i folk sin søppelbøtte. Det er virkelig flott.

9008092[/snapback]

 

Strengt talt så kan du vel ta med deg dritten å kaste den i din egen søppelkasse da, men jeg ville ikke kjefta opp noen som kasta hundeposen sin i min søppelkasse for å si det sånn, jeg ville heller vært glad for at folk plukka opp dritten.

 

Hvis du gjorde det til en vane å komme innom meg for å hive posene dine så hadde det blitt en annen sak, da hadde jeg kanskje bedt deg om å finne en annen løsning.

Lenke til kommentar

Jeg har ingen vane med å kaste i en bestemt person sin søppelbøtte, men om jeg har plukket opp så kaster jeg det i første og beste bøtte, DET er vanen min :p (har såpass stor hund at jeg liker å kunne bruke begge hendene om det trengs, istedet for å slenge rundt med en bæsjepose).

Syns kanskje folk er litt hysteriske på søppelbøttene sine. Knyter man igjen posen så burde det ikke være noe problem. Jeg mener, hva gjør folk egentlig med søppelbøttene sine? Personlig gjør jeg ikke annet enn å kaste ting neddi, jeg lukter, ser eller tafser aldri neddi der :!:

Men plukke opp; oh yes :)

Lenke til kommentar
Jeg har ingen vane med å kaste i en bestemt person sin søppelbøtte, men om jeg har plukket opp så kaster jeg det i første og beste bøtte, DET er vanen min :p (har såpass stor hund at jeg liker å kunne bruke begge hendene om det trengs, istedet for å slenge rundt med en bæsjepose).

Syns kanskje folk er litt hysteriske på søppelbøttene sine. Knyter man igjen posen så burde det ikke være noe problem. Jeg mener, hva gjør folk egentlig med søppelbøttene sine? Personlig gjør jeg ikke annet enn å kaste ting neddi, jeg lukter, ser eller tafser aldri neddi der :!:

Men plukke opp; oh yes :)

9008300[/snapback]

 

 

Poenget er vel at søppelbøtten ikke er en offentlig søppelbøtte. Hvis noen ikke liker at du kaster ting i deres søppelbøtte så er det ikke værre enn at man aksepterer det. Tenk om alle hundeeierene hadde kasta bæsjeposene i min søppelkasse, jeg skal love deg at den hadde blitt full da, for det er mange hundeeiere som går tur i området her.

Lenke til kommentar

Jeg kan forstå at det hadde vært et problem dersom bøtta di ble full pga hundeposer, men helt ærlig så har jeg problemer med å se for meg at det skjer :) Sjansen for at alle putter i samme bøtta er jo ganske liten, med mindre hundenaboene dine konspirerer mot deg.

 

Uansett er det bedre å kaste i noen bøtte enn å la det ligge, eller bære på det i en time. Jeg kunne godt tenkt meg flere offentlige søppelbøtter som du selv nevner, for dem er det dessverre alt for få av :hrm: Jeg føler det ikke alltid komfortabelt å bruke en søppelbøtte, selv om det er en helt tullete ting å bli ukomfortabel med.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...