Gå til innhold

Finnes det Cider uten alkohol?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ser i butikken alle disse Eple / Pære Ciderne på boks. Det er jo med 4,5% alc. elns.

Og "Aldersgrense 18 år" for å kjøpe! Men finnes det Cider uten alkohol i butikkene?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

cider_eple_boks.gif

En annen ting: Clausthaler uten alkohol, kan 15 åringer drikke dette?

Edit: Tenker ikke på Mozell og sånt, men Cider på boks (boks er hele gleden med drikkingen) ;)

Endret av Bushmills
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk for svar!

Ja, du kan kjøpe Øl uten alkohol, som Clausthaler og Munkholm :)

9002567[/snapback]

Det har jeg aldri visst! :!:

Den cideren på europris er vel det nærmeste man kommer, 0.6% elns.

9002755[/snapback]

Men er det fortsatt 18 for å kjøpe ?

Skrevet

Du kan kjøpe Herreljunga cider på Meny,Jacobs,Europris og muligens noen andre steder og. Den er på 0.7 % og jeg har kjøpt den siden jeg var 15 så er nok ingen grenser på den.

Skrevet
Du kan kjøpe Herreljunga cider på Meny,Jacobs,Europris og muligens noen andre steder og. Den er på 0.7 % og jeg har kjøpt den siden jeg var 15 så er nok ingen grenser på den.

9005202[/snapback]

Bare for å ha det sagt så er det noen Europrisbutikker som har valgt å ha 18-års grense etter oppslag i lokalaviser o.l.

Skrevet

9005202[/snapback]

Jeg tar dette rett ut fra eget hode uten å sjekke med lovdata, men jeg tror at alt som har mindre enn 2,5 % ikke regnes som alkohol, men at aldersgrensene gitt i loven også gjelder for drikk som har mellom 0,7 og 2,5 %, altså må man være 18 for å kjøpe 0,7, men ikke for å kjøpe 0,6 % eller mindre.

Skrevet

Du kan jo evt ta deg en tur til sverige å hamstre lettcider.

De har noe lignende halmstad bare med 2,25% ALC.

Der ligger grensen på hva du har lov til å kjøpe når du er under 18 i Sverige.. Billigere er det og :cool:

Skrevet (endret)

Som Magnus sier! Ta en tur til sverrige!

Der selger de Halmstad cieder med 2,25 %! De har mange flere smaker i sverrige + at det koster kun 25kr for en sixpack :D

Når man tenker pris, så koster enboks med 4,5% ca 25kr i Norge. I sverrige får man hele 6 bokser med 2,25 % til samme pris! Helt sykt egentlig :p

Endret av mr.nauz
Skrevet

Tror ikke jeg reiser til Sverige, siden jeg bor på Vestlandet.

Når man tenker pris, så koster enboks med 4,5% ca 25kr i Norge. I sverrige får man hele 6 bokser med 2,25 % til samme pris! Helt sykt egentlig  :p

9009294[/snapback]

Sinnsyk forskjell! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...