Gå til innhold

Ta med lydanlegg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da kan de skape stemning for seg selv med headsett. Hvis Boten Anna/Sång om ingenting spilt på 30 forskjellige anlegg samtidig (i utakt såklart) og med styrken langt over "insane" er stemning, så kan jeg klare meg uten "stemning".

 

Under lanet vil det være såpass mye som skjer som er avhengig av at folk ikke spiller musikk på full guffe og at det ikke er alt for mye bråk (gaming-compoene, messedelen, scene-show o.l.). Klart, litt bråk vil det være, men det er ikke ønskelig at folk har med seg det største og mest perverse av høytalere man klarte å oppdrive.

Lenke til kommentar

Finnes det noe mer konkret på hva som er lov av størrelse, utenom hvor mye strøm det trekker?

 

Du setter det forferdelig langt ut på spissen med eksempelet ditt med "boten anna/sång om ingenting på 30 forskjellige anlegg samtidig", men ja, det er dette jeg kvalifiserer som stemning. Ingenting er værre enn en fullsatt sal der man kan høre en knappenål falle. Forby alt større enn typ logitech z5500, men ikke krev at musikk over 10 desibel må gå via headset.

Lenke til kommentar
Da kan de skape stemning for seg selv med headsett. Hvis Boten Anna/Sång om ingenting spilt på 30 forskjellige anlegg samtidig (i utakt såklart) og med styrken langt over "insane" er stemning, så kan jeg klare meg uten "stemning".

 

Under lanet vil det være såpass mye som skjer som er avhengig av at folk ikke spiller musikk på full guffe og at det ikke er alt for mye bråk (gaming-compoene, messedelen, scene-show o.l.). Klart, litt bråk vil det være, men det er ikke ønskelig at folk har med seg det største og mest perverse av høytalere man klarte å oppdrive.

9027903[/snapback]

 

 

Det er vel satt på overdrevent på spissen. Det er neppe så mange annlegg, og det er ikke kun Boten Anna og Holly Dolly som som spilles, dog hører begge to hjemme en gang i blandt etter min mening :)

 

En person som derimot sitter på MSN, og blir bombandert av nudges og winks, trenger ikke giga-høytalere.

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

det med at du bare har 1 ampere (ca 230w) er rent vrøvl, selv om det er det de selv oppgir.. Hele mitt oppsett drar egentlig ikke mye strøm, men allikevel over 2 ampere med alt utstyret. Mange som stiller med mere strømsugne oppsett enn meg. Definitivt. I praksis har de vel kapasitet til 2-3 ampere kontinuerlig til samtlige på lanet. minst!

 

F. eks. på tg kom mange draende med cerwin vega og pa forsterkere som kunne rive hus.. Da mener jeg Flere!! Mange!! Og ètt slikt anlegg kan dra ca. 1kw kontinuerlig på bånn pinne, altså 4,3 ampere.. No problem ;)

Lenke til kommentar
Jeg tar med meg 2 stk finnkniver som crewet skal få låne hvis de stikker hull på  alle lydanlegg :)

 

GL HF

 

Edit: endret fra høytalere til lydanlegg(folk på dette forumet er pirkete og dum)

9037903[/snapback]

 

Vi bruker Leatherman vi. :)

9038498[/snapback]

Finnkniv er størst!

9039022[/snapback]

 

Kabel kutter er kjappere og mindre brutalt. :w00t:

 

Uansett on topic. Nå har vi valgt et annen type LAN løsning. Jeg får sikkert kjeft for å kalle det LAN party. Men vi har senen til å lage støy om vi vil ha høy musikk.

Og vi har begrenset med strøm i forhold til TG. Vi har egne diesel generatorer som skal drifte alt sammen. Dermed har vi beregnet ca 1 amp til hver. Om noen bruker mer går sikkert greit siden det er mange som bruker mindre.

Men pointet er at det er flere som IKKE liker bråkemakkere enn de som syns det er OK.

 

Om du er der for å vise hele verden hva DU mener er kul musikk. Så foreslår jeg du skaffer deg en russebil. Og venter på våren. :thumbup:

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke at noen kan bruke <1A

 

Det eneste må være laptoper og Piko-ITX-systemer..

 

En mainstream strømforsyning (som mange mener er for liten) er jo på 400-500w.. ikke at det alltid er nødvendig. Jeg vet at mange mener de trenger myye større PSU enn det de faktisk gjør, men en vanlig pc har strømforbruk på 250-350 eller kanskje opptil 450 w, mens enkelte spesielle, eller meget overklokkede systemer kan dra hele 6-700w..

 

Mange har også med seg opptil flere dedikerte gameservere/filservere osv. i tillegg til main/gamer pcen...

 

Deretter kommer jo alt annet utstyr som bruker strøm. x antall skjermer, mobilladere (kanskje ikke de som drar mest :p ) digitalkameraer, elektriske solbriller, driller, og jeg vetikkehva.. Jeg klarer meg hvertfall ikke med 1amp, men jeg skal gjøre det jeg kan og legge igjen de elektiske solbrillene hjemme :) Sees på LAN ;)

Lenke til kommentar

Jeg for min del orker ikke å engasjere meg mer i dette. Dette får bli opp til power-folkene å avgjøre. Regner med at de har såpass peiling at de vet hva de driver med :cool:

 

Hagr: jeg for min del kunne gjerne tenke meg å se et bilde av elektriske solbriller i bruk. Føl deg fri til å sende meg et bilde av deg med dem i bruk på mail :!: :whistle:

Lenke til kommentar
Deretter kommer jo alt annet utstyr som bruker strøm. x antall skjermer, mobilladere (kanskje ikke de som drar mest :p ) digitalkameraer, elektriske solbriller, driller, og jeg vetikkehva.. Jeg klarer meg hvertfall ikke med 1amp, men jeg skal gjøre det jeg kan og legge igjen de elektiske solbrillene hjemme :) Sees på LAN ;)

9067832[/snapback]

Du greier deg ikke med 1 amp? Du vet at du ikke er "låst" til 1 amp, sant?

Lenke til kommentar

Jeg tar med meg hagle på lan-et. Og ser/hører jeg noen som fyrer opp teite dance-sanger på et svært annlegg skyter jeg dem ned. ;) Jeg ser rett og slett ikke stemningen i å spille dårlig dance/trance på store annlegg så man forpester hele salen med det. the eXperience vil kunne skilte med en gedigen scene og nok lyd til å blåse huden av deg. Man trenger virkelig ikke mer lyd enn det scenen tilbyr. Og litt pause til ørene iblant kan jo ikke være å forakte?

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
trodde det ikke var lov med  høytallere ? :p

9020993[/snapback]

Helt riktig! Du har vunnet en pose Capri Sonne!

 

Huske-/tommelfingerregel:

Høytaleranlegg som er større en hodet sitt kan man man la være igjen hjemme.

9022655[/snapback]

Godt jeg har Bose da. :p

Det er begrensede muligheter til å bruke anlegget også pga. støy...

Endret av datating
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...