Gå til innhold

EDGE - 100 Greatest Games Of All Time


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Latterlig, for en bullshit liste, Zelda på første plass? Ser ut som denne lista er ført opp av en haug Nintendo fanboys.  :hrm:

9016783[/snapback]

Du, Zelda: Ocarina of Time seiler øverst opp på utrolig mange slike lister, uavhenig om det er et Nintendo-spill eller ikke. Et vanvittig bra spill som ligger øverst på Gamerankings.

 

I tillegg var visst Zelda ifølge BBC både favoritten hos lesere og Edge selv.

9017228[/snapback]

 

Kanskje det, men beste spill i all tid? Er det vel bare meg da :tease:

Lenke til kommentar
Latterlig, for en bullshit liste, Zelda på første plass? Ser ut som denne lista er ført opp av en haug Nintendo fanboys.  :hrm:

9016783[/snapback]

Du, Zelda: Ocarina of Time seiler øverst opp på utrolig mange slike lister, uavhenig om det er et Nintendo-spill eller ikke. Et vanvittig bra spill som ligger øverst på Gamerankings.

 

I tillegg var visst Zelda ifølge BBC både favoritten hos lesere og Edge selv.

9017228[/snapback]

 

Kanskje det, men beste spill i all tid? Er det vel bare meg da :tease:

9019870[/snapback]

 

Jeg er i grunn heller ikke med på den. Jeg har aldri skjønt hva som egentlig er så spesielt med Zelda-serien, selv om de fleste andre liker den.

Lenke til kommentar

Haha! fryktelig lattelig liste!

For og ta fram noe,

Morrowind er ikke på lista, og Oblivion helt oppe på 16 plass, det er ganske ille det!

Desuten er jeg lite fornøyd med at listen mangler Super Mario bros, 1, 2 og 3.

Selv om de inkluderte Super Mario world.

Lenke til kommentar

Ser ikke poenget med å sette opp slike lister engang jeg. Folk har forskjellig smak i spill, og for meg ville det ikke vært et eneste Zelda-spill på listen, men heller noen Mario-spill, GTA-spill, fotballspill o.l.

 

Dessuten var det maaaange hårreisende valg på den lista, så det er ikke noe jeg ville stolt blindt på akkurat!

Lenke til kommentar

De har med Wow. Men hvor er Warcraft 1-3 eller Diablo 1-2? De burde ha vært med

 

For og lage en troverdig skikkelig liste trenger man noen (pcblad) som har anmeldt spill lenge. Eller har mulighet til og gjøre det igjen eller skaffe en liste.

Som er seriøse og ikke gir alle spill 8/10 pga grafikken eller fordi det heter Need for speed eller The Sims.

Så kan man ta med alle spill som fikk over 8/10 gjennom tidende for eksempel.

Lenke til kommentar
97. Tekken 3

95. God of War

69. PilotWings 64

55. Counter-Strike

54. Chrono Trigger

41. Gran Turismo 4

36. Battlefield 2

28. Perfect Dark

22. World Of WarCraft

19. Elder Scrolls IV: Oblivion

14. Super Mario Kart

06. The Legend Of Zelda: A Link to the Past

05. Super Mario World

03. Super Mario 64

01. The Legend Of Zelda: Ocarina Of Time

 

Det er noen få ting med dennne listen jeg ikke er helt enig med. God of War fortjener langt fra den lave plasseringen som den har, 95 plass. I mine øyne er God of War mer underholdene i lengden enn Pilotwings 64, og burde dermed komme mye høyere opp på listen.

 

Hva Counter-Strike gjør på den listen, samt World of Warcraft, er for meg uforståelig. WoW i det minster et helt greit spill, men langt fra noe som overgår noen andre spill jeg har spillet i samme sjanger. Counter-Strike er bare et møkka kjedelig spill i mine øyne. Full av PMS fjortisser og irriterende "uber leets" wannabes. Og et kjedelig spill.

 

Chrono Trigger overgår og mange av de spillene fremfor dem. Synes det er synd at en slik perle havner så langt ned på mange lister. Virkelig synd. Mye morro i det gamle spillet.

 

Ellers er det vel forsåvidt en grei liste. Er jo og ganske typisk repons som kommer, Ocarina of Time vinner, skribenten av listen blir beskyldt for å være en Nintendo Fanboy. Ikke mye nytt der med andre ord.

 

Husk at dette er ikke en faist, slik mange tror. Jeg er enig i førsteplassen, for Ocarina of Time er et bevis på at grafikk ikke er nok for å sikre deg toppplasseringer på lister. OoT var grafisk sett dårligere enn mange andre PS1 titler, men det er fremdeles et spill som er sett opp til i dag. Det samme med Mario 64, som er regnet som 3D platformens inspirasjons kilde.

 

Ellers er det masse jeg ikke er enig i. God of Wars plassering under Pilotwings 64 f.eks, Chrono Triggers labre plassering etc.

 

Håper da at folk ikke har gått å lagt seg og gråte over denne lista, for det høres nesten slik ut.

Lenke til kommentar
Counter-Strike er bare et møkka kjedelig spill i mine øyne. Full av PMS fjortisser og irriterende "uber leets" wannabes. Og et kjedelig spill.

 

Det er ganske mange fortisser og whine i CS(Håper de ikke mener CSS), men det er et genialt bygd spill som forblir like populært som før. For å ha en så enkel grafikk og spillestil så har det en topp underholdningsverdi. Så igjennom tidene så er det et flott spill som jeg ikke har sett maken på.

Lenke til kommentar

Masse Mario relatert skit, men null Gears of War?

What the....

Og at Street Figher nr.32354 i rekken skal få en plass over Oblivion (og på listen i det hele tatt). Suspekt.

Ellers var listen rimelig grei den. Fint at Half-Life 2 kom så høyt opp (og godt å se at Thief ble verdsatt).

Lenke til kommentar

Edge folka må ha pressa inn ting som Chrono Trigger osv, tipper det er en del småunger som har stemt fram alle de nye titlene. For oss som gikk i hi i kjellern med det flakkende lyset av NES MegaMan malt på veggene i de tidlige barndomsår er nok denna lista uforståelig. For min del savner jeg og ting som Commander Keen og SM: Pirates.

men men, som sagt er det mye merkelig der, savner BioWare spilla jeg og.

Gi meg en eneste god grunn til at ikke "warcraft2:battle.net edition" er langt oppe på den lista og hvordan havner Doom 3 på lista men ikke Unreal og Half Life?!

Endret av Saggy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...