Gå til innhold

Hjelp til å vektorisere logo til fotballag


Anbefalte innlegg

Har nettopp begynte å lære meg Illustrator og vektorisering, og må innrømme det er både spennende og ikke minst nyttig. Jobber for tiden med en nettside til det lokale fotballaget og trenger lagets logo i "headeren" til nettsiden (jobber frivillig). Tenkte derfor å vektorisere logoen da den opprinnelige logoen egentlig bare er et foto av logoen fra drakten. Skulle til å begynne å vektorisere, men fant ut at det ble litt for komplisert for meg. Noen som kunne vektorisert logoen nederst på siden? Det hadde både Ørje IL og jeg blitt veldig glad for!

 

På forhånd, tusen takk!

 

post-85756-1183233191_thumb.jpg

Endret av phex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her er en pdf av kjapp vectorisering med illustrator

 

Edit: håper pdf'en kommer med denne gangen.

 

Edit2: kom den med nå?

 

Edit3: ser ut som det er umulig å bruke vedlegg på akam for meg hoster den på deviantart, brb.

Endret av ET-media
Lenke til kommentar

Hmm, synes logoen ble litt for oljemaleri aktig. Sikkert på grunn av teksturen som du nevner. Hadde ønsket meg en vektorisert utgave som var litt mer "klare og rette farger og streker"-lignende. Som fotballogoer pleier å være. Blir kanskje litt for mye å be om det, skal prøve meg selv litt i Illustrator nå. Men hvis noen har lyst til å prøve så er de hjertlig velkomne.

Lenke til kommentar
Hmm, synes logoen ble litt for oljemaleri aktig. Sikkert på grunn av teksturen som du nevner. Hadde ønsket meg en vektorisert utgave som var litt mer "klare og rette farger og streker"-lignende. Som fotballogoer pleier å være. Blir kanskje litt for mye å be om det, skal prøve meg selv litt i Illustrator nå. Men hvis noen har lyst til å prøve så er de hjertlig velkomne.

8978081[/snapback]

 

i så fall må du kjøre over manuelt med pen-tool jeg kjørte bare på automatikken og da blir det often sånt pga tekstur siden man vil ha skriften klar.

du kan jo alltids sjekke opp innen klubben hvem som eventuelt som sendte bilde av logoen til de som laget merket de har kanskje orginalen på lur.

Lenke til kommentar

Her er det foreløpige resultatet:

 

post-85756-1183289841_thumb.jpg

 

Ikke så veldig bra enda, som sagt, jeg er ingen mester på dette. Har heller ikke vært så nøye med fargevalg enda da dette kan endres lett senere. Noen som kunne tenke seg å hjelpe meg med å få linjene finere og like på begge sidene (se link til Illustrator-fil nederst på siden)? Hadde vært veldig fint :)

 

Illustrator-fil

Endret av phex
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke fått den logon tegnet på nytt fra bunn av? Synes den ble ujevn og rar, mtp at det er brodert.

8990325[/snapback]

Jo, det er noe nesten det jeg prøver på da. Har brukt pen-tool i Illustrator og rett og slett tegnet så godt jeg kunne over den gamle. Som dere ser så ble ikke resultat så veldig pent, men det er fordi jeg ikke helt vet hvordan jeg kan rette på kurvene/strekene. Derfor ber jeg om noen med litt mer erfaring i Illustrator til å hjelpe meg med dette. Noen som kunne være så snille å prøve? :)

Endret av phex
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke fått den logon tegnet på nytt fra bunn av? Synes den ble ujevn og rar, mtp at det er brodert.

8990325[/snapback]

Jo, det er noe nesten det jeg prøver på da. Har brukt pen-tool i Illustrator og rett og slett tegnet så godt jeg kunne over den gamle. Som dere ser så ble ikke resultat så veldig pent, men det er fordi jeg ikke helt vet hvordan jeg kan rette på kurvene/strekene. Derfor ber jeg om noen med litt mer erfaring i Illustrator til å hjelpe meg med dette. Noen som kunne være så snille å prøve? :)

9001423[/snapback]

 

øvelse gjør mester :) for det første burde logoen bli symmetrisk, lag først venstre side, kopier og speilvend og kople sammen strekene du tegner med pen tool. ikke bruk så mange punkter med pen tool, det er derfor det blir så hakkete.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...