Gå til innhold

Passer disse pc delene bra sammen? + overklokking

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Ram= Corsair TWIN2X 6400 DDR2, 2048MB CL5 Kit w/two matched CM2X1024A-6400 Dimm's

Hk= Asus P5B, P965, Socket-775, ATX, GbLAN, 6xSATAII, PCI-Ex16

Cpu= Intel Core 2 Duo E4400 2GHz Socket LGA775, 2MB, BOXED m/vifte

Skal klokke..

Endret av crimar
Videoannonse
Annonse
Skrevet

skulle tro cpuen klarer opp mot 3ghz om du er heldig, men så er det jo andre ting som ram og hovedkort som også har noe de skulle ha sagt, så det er aldri lett å svare på et slikt spørsmål.

dog så har du valgt en gnske god kjøler, har den selv og anbefaler den til de fleste.

Skrevet
skulle tro cpuen klarer opp mot 3ghz om du er heldig, men så er det jo andre ting som ram og hovedkort som også har noe de skulle ha sagt, så det er aldri lett å svare på et slikt spørsmål.

dog så har du valgt en gnske god kjøler, har den selv og anbefaler den til de fleste.

8976341[/snapback]

Hk og ram jeg har tenkt til å kjøpe står øverst.. Så den burde klare 2,7 til 2,9 stabilt bra?

Skrevet (endret)

skulle tro det. og jeg vet at du lista ram og hk i første posten, men jeg har for lite kunnskaper om intelbasserte hk til at jeg kan si noe om hvor bra systemet vil klokke som en helhet.

derfor sa jeg at cpuen burde klare opp mot 3ghz dersom resten følger etter.

men det er ingen garanti for det.

btw, du bør endre tittelen på tråden føre en moderator ser det og stenger den

Endret av Spirre
Skrevet
skulle tro det. og jeg vet at du lista ram og hk i første posten, men jeg har for lite kunnskaper om intelbasserte hk til at jeg kan si noe om hvor bra systemet vil klokke som en helhet.

derfor sa jeg at cpuen burde klare opp mot 3ghz dersom resten følger etter.

men det er ingen garanti for det.

btw, du bør endre tittelen på tråden føre en moderator ser det og stenger den

8976389[/snapback]

Ok..

Noen som har erfaringer med p5b og overklokking sammen med e4400?

Skrevet (endret)

Jeg har ett P5N-E SLI HK, og en E6420 CPU. E6420 har 4MB cache, i forhold til E4400. Min CPU kan jeg kjøre stabilt på 3,3 GHz, med stockkjøling, og den holder 30 grader idle (Max 50 load). Vet ikke hvordan den fungerer sammen med P5B HK, men tror det skal gå bra der og :)

400 NOK mere koster en E6420 CPU, tror egentlig jeg ville ha valgt denne, og droppet vifta! Da kommer det på 100 NOK mer. Veldig klokkevennlig CPU :love:

Endret av Vaskebalje
Skrevet
Jeg har ett P5N-E SLI HK, og en E6420 CPU. E6420 har 4MB cache, i forhold til E4400. Min CPU kan jeg kjøre stabilt på 3,3 GHz, med stockkjøling, og den holder 30 grader idle (Max 50 load). Vet ikke hvordan den fungerer sammen med P5B HK, men tror det skal gå bra der og :)

400 NOK mere koster en E6420 CPU, tror egentlig jeg ville ha valgt denne, og droppet vifta! Da kommer det på 100 NOK mer. Veldig klokkevennlig CPU :love:

8977774[/snapback]

Men skal kjøpe via jobben og da finnes den bare med vifte..

Skrevet

vil ha den ja.. kjøper heller bedre prosessor senere.. lyst på quad core når de blir billigere.. derofr så billig nå..

Skrevet
vil ha den ja.. kjøper heller bedre prosessor senere.. lyst på quad core når de blir billigere.. derofr så billig nå..

8977852[/snapback]

Da bør du heller ha tålmodighet og vente til 22. juli :)

Hvis ikke det er livsviktig med ny PC akkurat nå da... QuadCore CPU faller jo til ett sted rundt 2k 22. Juni :)

Skrevet (endret)

Ok.. Bestiller snart.. Kjøper hos komplett,pga via jobben og får litt avsalg der.. Takker.. Inspill ønskes..

Endret av crimar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...