Gå til innhold

Hva er det beste videokortet for bærbare PC


Anbefalte innlegg

Hey, dell har sluppet ut noen nye maskiner. Den ene, Inspiron 1720 har videokortet "nVidia® GeForce™ Go 8600M GT med 256 MB DDR2 dedikert grafikkminne" (Link) Jeg vet ganske lite om video kort, men jeg forstår at dette er et neste generasjons kort som støtter spill med DX10... Men det er bare 256 mb, dette er en helt ny maskin fra dell, allikavel har den ikke 512 mb kort som denne.

 

Hvorfor dell er så treg er ikke så viktig, hver gang jeg har kjøpt noe utenfor dell blir det ødelagt, så jeg kan vente litt lenger til dell selger noe bedre. Men det jeg lurer på, hva er det beste videokortet ute på mobile datamaskiner? Burde jeg f.eks satse på forrige generasjons kort som GeForce go 7900 GPU (Eller hva det høyeste er for mobilt i forrige generasjon) Eller er denne nye generasjonen med 8600M videokort det beste som finnes? Jeg kan også vente en måned eller 2 om det kommer noe enda bedre, har allerede ventet siden fjor høst på å kjøpe en laptop som støttet DX10 fordi jeg trodde det skulle komme rett over jul :no:

Endret av willy313
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men det jeg lurer på, hva er det beste videokortet ute på mobile datamaskiner?

 

Det er vel 8600M GT 512, om en stund kommer 8800M, men prisen blir vel å stige kraftig på laptopene med det kortet. Du burde satse på maskiner som har dx10, siden den vil vare litt lengere hvis man skal spille nye spill.

Lenke til kommentar
Men det jeg lurer på, hva er det beste videokortet ute på mobile datamaskiner?

 

Det er vel 8600M GT 512, om en stund kommer 8800M, men prisen blir vel å stige kraftig på laptopene med det kortet. Du burde satse på maskiner som har dx10, siden den vil vare litt lengere hvis man skal spille nye spill.

8956047[/snapback]

 

8800M.... :hmm: Jeg har et budsjett på under 20.000 kr. Men det er kanskje helt usikkert på hva 8800M vil koste? På en annen side, det kommer nye kort hele tiden, og jeg kan kanskje oppdatere kortet når den tiden kommer?

Lenke til kommentar

Pratet litt med dell via dellchat i stad, og han jeg pratet med hadde ikke hørt noe i det hele tatt om 8800m serien skulle komme, og derfor heller ikke om det skulle komme til xps. Så hvordan blir det med 8800serien da?

 

Hadde tenkt meg en ny laptop snart, men fant ut at jeg kunne vente til høsten hvis det skulle komme noe "revolusjonerende" innen det bærbare markedet, så nå håper jeg bare at det kommer :thumbup:

Lenke til kommentar
Pratet litt med dell via dellchat i stad, og han jeg pratet med hadde ikke hørt noe i det hele tatt om 8800m serien skulle komme, og derfor heller ikke om det skulle komme til xps. Så hvordan blir det med 8800serien da?

 

Hadde tenkt meg en ny laptop snart, men fant ut at jeg kunne vente til høsten hvis det skulle komme noe "revolusjonerende" innen det bærbare markedet, så nå håper jeg bare at det kommer :thumbup:

8956728[/snapback]

 

snakka med Dell jeg og, og Henrik(som han het) regnet med at den neste laptopen fra Dell kommer til å bli en 17" XPS med 8800m, og trodde at den kom til å komme sent på sommeren eller utover høsten :)

Lenke til kommentar
snakka med Dell jeg og, og Henrik(som han het) regnet med at den neste laptopen fra Dell kommer til å bli en 17" XPS med 8800m, og trodde at den kom til å komme sent på sommeren eller utover høsten :)

8956976[/snapback]

 

Sweet! Tror jeg venter på den og håper prisen ikke blir for høy.

Lenke til kommentar

det var noe han trodde, her er samtalen

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
18:26:06  System Første spørsmål/kommentar: Når kommer den neste 17" XPS'en? og hvilket videokort kommer til å sitte i den?

18:27:41  System  har kommet inn i samtalen!

18:27:41  System oppkoblet med

18:28:17    hei, du snakker med henrik

18:28:37    jeg har desverre ingen oversikt over kommende eller fremntidige lanseringer.

18:28:43    tror?

 

18:29:17    vi har nettopp lansert en rekke nye maskiner, så jeg tror nok at den neste lanseringen vil være en forbedret xps 17". Kanskje i løpet av sommeren.

18:29:49    kult, kommer den til å ha 8800m eller 8700m?

 

18:29:53    tror du?

 

18:30:28    det har jeg desverre ingen anelse om

18:30:41    greit

 

18:30:44    hade

 

18:30:52    men utifra hva vi har fra før tipper jeg 8800

18:31:00    ha det bra og ha en god kveld:)

18:31:02    bra...:)

tok bort navn, men det er lett å forstå hvem som er hvem.. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...