Gjest Slettet+142 Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Veldig rare greier Men takk for forklaringer og linker. *sette seg godt til rette, og prøve ut alt mulig med &-operatoren *
Gjest Slettet+142 Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Nå har jeg prøvd litt. Kan noen forklare meg oppførselen til &-operatoren i denne koden? Jeg skjønner ikke hvordan den siste returnerer 5 :/ http://mariyo.mariyoweb.com/bit.php
Ernie Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Felles bit returneres. 5 & 5 har alle bit felles, ergo returneres 5.
Gjest Slettet+142 Skrevet 28. juni 2007 Skrevet 28. juni 2007 Hmm. Snåle saker Men jeg har da iallefall forstått at det kan brukes til å finne ut om et tall er odd eller ikke
Martin A. Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 I denne koden regner jeg med at den brukes for å få annenhver rad i forskjellig farge. Kan også løses med %, uten at jeg husker på strak arm hvordan man gjorde det.
Runar0 Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 I denne koden regner jeg med at den brukes for å få annenhver rad i forskjellig farge.Kan også løses med %, uten at jeg husker på strak arm hvordan man gjorde det. 8967150[/snapback] if($i % 2 == 0) //Par tal. Men det vart linka til ei side litt over som sa at denne metoden tar lengre tid.
Crowly Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 I denne koden regner jeg med at den brukes for å få annenhver rad i forskjellig farge.Kan også løses med %, uten at jeg husker på strak arm hvordan man gjorde det. 8967150[/snapback] Trodde jeg hadde forklart ganske bra i kommentarene i koden hva som skjer /* gjør en sjekk for å finne ut om $i er par eller oddetall. sjekker om første bit er lik 1, alle oddetall vil ha først tall fra høyre lik 1 i ett binært tall skriver da ut forskjellige class for å få forskjellig bakgrunnsfarge på radene */ Men man leser kanskje ikke kommentarene, kun selve koden ?
Gjest Slettet+142 Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 SLik gjør jeg det: Hvis koden er ryddig: Koden først, så muligens kommentarene. Hvis koden ikke er rydding: Kommentarene etterhvert som jeg leser koden
Crowly Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 SLik gjør jeg det: Hvis koden er ryddig: Koden først, så muligens kommentarene. Hvis koden ikke er rydding: Kommentarene etterhvert som jeg leser koden 8969576[/snapback] Ja ja, får vel begynne å skrive uryddig kode da når jeg bruker kommentarer
Martin A. Skrevet 29. juni 2007 Skrevet 29. juni 2007 I denne koden regner jeg med at den brukes for å få annenhver rad i forskjellig farge.Kan også løses med %, uten at jeg husker på strak arm hvordan man gjorde det. 8967150[/snapback] Trodde jeg hadde forklart ganske bra i kommentarene i koden hva som skjer /* gjør en sjekk for å finne ut om $i er par eller oddetall. sjekker om første bit er lik 1, alle oddetall vil ha først tall fra høyre lik 1 i ett binært tall skriver da ut forskjellige class for å få forskjellig bakgrunnsfarge på radene */ Men man leser kanskje ikke kommentarene, kun selve koden ? 8969551[/snapback] Jeg skjønte helt greit hva koden gjorde jeg, men det var "visse" andre som ikke gjorde det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå