Gå til innhold

Piratleder tatt


Anbefalte innlegg

Her er jeg helt uenig, det er de store haiene som er viktige, sånn at folk ikke kan laste ned lydfiler etc.

Som i narkotikamiljøene, det hjelper ikke å ta de som sitter og sniffer kokain langs akerselva, du må ta de store haiene som får denne kokainen inn i Norge, og får den produsert.

8954139[/snapback]

Eller de som lager kokainen i colombia eller midt-østen. Og gi dem noe annet å gjøre. De (FN?) var på god vei til å ordne opp et sted, men så kom USA inn med noe krig eller noe, og ødela alt til det værre. Det meste narkotika går til USA, men endel kommer seg opp hit også.

 

Det hevdes at USAs økonomi er avhengig av narkotikahandelen, og en rar lov som sier beløp over $10.000 gjort av CIA trenger ikke loggføres eller raporteres, så de kan hvitvaske så mye penger de vil.

 

Dette høres ut som konspirasjon teori, men mannen som representerer det viser bare dokumenter og fakta (som at de fleste ledere innen wall street, cia, til dick cheney og bush er beskjente og beslektet.

 

en ex FBI agent som så våpen gå den ene veien og kokain den andre. søk på michael ruppert from the wilderness truth and lies film på

eller bittorrent for hele foredraget han holder på portland university (SP)

 

michael_ruppert_vs_cia.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
..Ingen som husker tilbake til da C&C kom gratis?

8954519[/snapback]

 

Det var på den tiden man bare kopierte originalcd'ene, det. Var bare å kjenne en som jobbet i databutikk. Mange slike butikker hadde en ordning der ansatte kunne låne med seg spill hjem og teste dem, så de kunne fortelle om dem til kundene. Vel... :whistle:

Lenke til kommentar
De er nok for unge her til å huske lengre enn Razor1911 . . .  :roll:

 

..Ingen som husker tilbake til da C&C kom gratis?

8954519[/snapback]

 

:hmm:

Merkelig kommentar siden Razor1911 var store allerede på åttitallet og C&C kom midt på nittitallet. Jeg husker i hvert fall ikke tiden før Razor1911, men jeg husker fra lenge før det var noe som het C&C eller CD-ROM for den saks skyld. Når flertallet byttelånte disketter, mens noen få hadde tilgang til modem og dermed BBSer.

Lenke til kommentar
De er nok for unge her til å huske lengre enn Razor1911 . . .  :roll:

 

..Ingen som husker tilbake til da C&C kom gratis?

8954519[/snapback]

Nå er vel Razor1911 ett av de eldste navnene i denne "verden" sammen med gode gamle Fairlight. Så man kan ikke akkurat bruke det som en sjekk på hvor lenge noen har fulgt med :D

 

Fra wikipedia:

The group was originally founded as Razor 2992 by Doctor No, Insane TTM and Sector9 in Norway, October 1985 as a Commodore 64 software cracking group. Shortly after, they changed from 2992 to 1911 as an internal jab at the lamers in The Scene who tended to overuse the number 666 - the suffix "1911" translates to 777 in hexadecimal.

Kilde

 

Om DOD:

One of its earliest major accomplishments was the Internet release of Windows 95 two weeks before Microsoft released the official version. It is also known for its DoD DVD Speed Ripper released in 1999 shortly before DeCSS. The activity of the DoD group diminished after 1996, and they were not considered major players in the warez scene by 2000.

Kilde

 

Edit: OME var litt kjappere enn meg :D

Endret av Darth MToffy
Lenke til kommentar

Alt oppstyret rundt piratkopiering er bare god P.R for nettopp det å gjøre ulovlige ting.

Tror man virkelig at noen blir skremt?

Hvem laster ikke ned når man får det gratis, noen vil antakeligvis trekke følgende konklusjon: "Jeg betaler jo for bredbåndet mitt" Og være tilfreds med det. :D

 

Så lenge private har muligheten til å skrive programvare kan man glemme å bekjempe dette med ny teknologi.

Spill-industrien kan overleve med å lage online spill, med verifisering mot server.

Film-industrien kan oppnå det samme, ved å tilby filmer på nettet via høyhastighetslinjer.

Greit, noen tilbud finnes. Men et stort et, et enormt et. :love:

(Satser på MS her :p)

 

Bittorrent er et greit alternativ, litt ulovlig, siden man ikke får sanksjoner mot seg for å gjøre det kan det vel egentlig ikke defineres som ulovlig inntill noen straffes for det uansett. Meeen, det er ikke alltid man finner det man leiter etter. F.eks hvis filmen er litt eldre osv.

 

Nei, et godt tilbud som også fungerer på linux.

Noen av de tjeneste som eksisterer er bygd på iexplorer, der faller jeg av iallefall.

Og ikke minst, en fornuftig pris.

"Filmleie" på nettet tror jeg vil være "tingen", navn på kjøper kan kodes inn i streamen noe som vil gjøre en straffeforfølgelse lettere.

Lenke til kommentar

er jo ikke noe mere en en lite mellom mann som er tatt da , etter hva min foråelse av hvordan systemet er bygget opp .

 

når en relese gruppe har taket på nå så har det allerede jobbet seg nedover i systemet i 2-3 dager , og når det er tilgjengelig i div tildelings nettverk så er fila strengt tatt gammel .

 

les her for oppbygning oh sånt

 

http://www.aboutthescene.com/general/index.html

Lenke til kommentar
znip :p

8955957[/snapback]

Totalt enig... Så lenge piratene tilbyr et bedre tilbud (noe de gjør nå, og det OVERLEGENT), så vil folk velge pirat-kopiert materiale, fordi det er enklere :)

 

Med mindre filmindustrien kommer med en metode, som fungerer på Mac/Linux/Windows (som piratene allerede har :thumbup: ), så har de egentlig ingen sjangs ^^

 

Jeg laster ned veldig mye, men hadde ikke hatt noe imot å betale, så lenge det var kjapt og enkelt :)

Lenke til kommentar

Film/plateselskapene kjemper mot utviklingen. Hadde de vore litt intelligente så hadde de tatt i bruk bittorrent for lenge siden, og selv lagt ut filmer for nedlasting via bittorrent.

 

De kunne laget sine egen servere der man betalte for å laste ned en torrent. Så kunne folk som hadde høy upload fått en rabatt neste gang de kjøpte en ny film, fordi det sparer selskapet for mye penger til båndbredde.

 

Hadde de gjort det billig nok og enkelt nok å laste ned og brenne/se filmene, så hadde det store flertallet valgt å gjøre det på den måten.

 

Men istendfor å se mulighetene som ligger i internett og være i forkant, så kjemper de med nebb og klør for å holde på det gamle som folk ikkje vil ha lenger :thumbdown:

Lenke til kommentar

Hvorfor skal vi betale for spill når vi kan laste dem ned gratis?

 

hus i dag koster 3 millioner, leilighet fra 1.5. Hvem har råd til å kjøpe en bråde med spill.

Sigaretter og alkohol koster så det holder. Matmomsen som ble kuttet forandret iallefall ikke prisen ifra butikken, kansje fra leverandørern. Politikere jobber på spreng for å finne ut hvor vi kan betale mer avgifter. Det blir liksom til slutt riktig å laste ned sjørøver spill. Dårlig utvalg, mangel på et eller annet. En sparer liksom også på miljøet som er det viktigste, mindre emballasje, smog fra å transportere det ene dvd coveret fra det andre.

 

Det er grønnt å være sjørøver.

De fleste som laster ned i storstil bruker kun 10% av det de laster ned. Er det mulig å få gratis cd-key liksom til battlefield. counter-strike, half-life og sånt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...