Gå til innhold

Manowar - Albumguide og diskusjon



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Tenkte jeg skulle opplyse om at det er en fyr på QXL som selger piratkopier av Manowar og andre band. Fyren heter keane18 og påstår at han har en "world license" på produktene som produseres i Thailand. Jeg har vært i kontakt med Manowar's management samt deres merchandiseansvarlig.

Nå er dere i alle fall opplyst :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
<span style='font-size:14pt;line-height:100%'>Sign Of The Hammer</span>

(...)

Karakter: 10/10

+1

 

Bare bra låter og en uventet bra produksjon/mix. Til og med den obligatoriske barokke bass-soloen har sin funksjon på denne skiva, da den - under de riktige omstendigheter - setter lytteren i en tilstand av lett psykose i forkant av "Guyana". Får fremdeles frysninger når den begynner...

 

"We thank you for the Kool-aid, Reverend Jim"

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Husker godt jeg hørte om dette bandet når jeg startet høre på MetallicA, Black Sabbath, Ozzy, osv. Manowar er jo ett macho band da, og ganske "over-the-top" som mange sikkert vill mene, når det gjelder deres image. De signerte jo til og med kontrakten med Megaforce med blod. På 90-tallet dro de jo også opp folk fra publikum som hadde på seg MetallicA skjorter, ydmyket dem (helst så de startet og grine), tok fra dem Metallica skjorta og ga dem en Manowar skjorte før de ble sendt tilbake...

 

Jeg begynte ikke høre på dem med en gang da. Den første tiden så bare syns jeg dem var teite og rare, Hadde jeg ikke hørt en sang ved en tilfeldighet hadde det nok tatt lenger tid før jeg hadde likt musikken dems. Dømme ett band før man har hørt musikken blir jo for dumt, men når man er ung og dum. Så, vell. Da gjør man feil.

 

Men hvordan kan du nevne albumet "The Triumph Of Steele" uten og nevne sangen "Metal Warriors"? Sangen med de klassiske linjene:

Theres metal in the air tonite, can you hear it call

If you aint got the balls to take it you can

Leave the hall

 

Heavy metal or no metal at all whimps and posers leave the hall

Heavy metal or no metal at all whimps and posers leave the hall

Endret av Ördög
Lenke til kommentar
På 90-tallet dro de jo også opp folk fra publikum som hadde på seg MetallicA skjorter, ydmyket dem (helst så de startet og grine), tok fra dem Metallica skjorta og ga dem en Manowar skjorte før de ble sendt tilbake...

 

Jeg har aldri hørt om at bandet fikk folk på scenen til å grine ved å latterliggjøre dem. Det er ikke homogent med Manowars øvrige måte å behandle fansen på. Om de latterliggjorde Metallica er en annen sak.

Lenke til kommentar
På 90-tallet dro de jo også opp folk fra publikum som hadde på seg MetallicA skjorter, ydmyket dem (helst så de startet og grine), tok fra dem Metallica skjorta og ga dem en Manowar skjorte før de ble sendt tilbake...

 

Jeg har aldri hørt om at bandet fikk folk på scenen til å grine ved å latterliggjøre dem. Det er ikke homogent med Manowars øvrige måte å behandle fansen på. Om de latterliggjorde Metallica er en annen sak.

 

Jeg formulerte meg kanskje litt feil der da. Men det sto i "Sound Of The Beast" at det var personer som begynte og gråte. Det er sikkert noen som gjorde det, men ALLE gjorde det nok ikke.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 5 måneder senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...