Gå til innhold

Ting som er hyggelige og gjør deg glad


Gjest Slettet-Axby2kEH

Anbefalte innlegg

Heldiggris!

Kom ikke inn pga. grunnskole karakterer (4,7 i snitt though) å Offshore rettet utdanning (noe i den duren)

 

Wut? Hadde et snitt på 4.5 selv, og offshore burde vel bare være et pluss?

 

 

Hvorfor gidde å være i forsvaret med ca 130-140kr om dagen når jeg tjener nesten det dobbelte i timen når jeg er ferdig med lærlingtiden? :roll:

Jeg kommer f. eks aldri til å klare å betale forsikringa på bilen med den inntekten der...

 

Mener at Forsvaret kan gi deg tillegg om du har lån, etc. Alle jeg vet om som har vært i Forsvaret sier at det har vært en knall tid, og som sagt, en del arbeidsgivere ser på Forsvaret som et pluss. :) I tilegg så er det jo en fin "investering" fysisk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I tilegg så er det jo en fin "investering" fysisk.

 

Ikke nødvendigvis, om jeg skal være VELDIG kverulant, og vanskelig kan man si det sånn:

 

For meg og min bror ville det gått til helvete, min bror vant styrkekonkurransen i hele Norge, over hockeyspillere, Og jeg trener som F for å prøve å ta han igjen, om jeg klarer det. Dvs. Vi trener begge mye, han ca 8 timer om dagen, meg ca 4. Forsvaret ville ødelagt det, eller?

Broren min var syk i 3 mnd med kyssesyken, og gikk ned nesten 10 kg med pure muskler.

 

Men ellers vil jeg gjerne inn i forsvaret, høres jo kult ut da :)

Endret av Sk!ppy
Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke helt sikker på hvordan det er med frivakter i kystvakten, hæren og luftforsvaret, men i marinen jobber man fra morgen til ettermiddag, uten om dager man har lange vakter (som er ca. hver tredje dag). Så da står man jo fritt til å disponere ettermiddagen og kvelden slik man selv vil. :)

 

På kystvakten er du jo på båten 24/7 i seks uker om ganger, og med fri tre uker. Tipper man jobber rundt 8 timer daglig og siden de fleste moderne skip har treningsstudio ombord så burde det være gode muligheter for trening i frivaktene.

Endret av KongKake
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981287349

 

Heldiggris!

Kom ikke inn pga. grunnskole karakterer (4,7 i snitt though) å Offshore rettet utdanning (noe i den duren)

 

Wut? Hadde et snitt på 4.5 selv, og offshore burde vel bare være et pluss?

Ja ikke vet jeg.

Lenke til kommentar

 

Heldiggris!

Kom ikke inn pga. grunnskole karakterer (4,7 i snitt though) å Offshore rettet utdanning (noe i den duren)

 

Wut? Hadde et snitt på 4.5 selv, og offshore burde vel bare være et pluss?

Ja ikke vet jeg.

 

Høres rart ut spør du meg. :p Ikke at Forsvaret har noe innenfor offshore, men det burde jo uansett være bruk for deg på fartøyene deres. Og når du har bedre snitt enn meg så synes jeg det er teit at du ikke kom inn. :p Kan dog ha noe med at jeg søkte læreplass der da.

Lenke til kommentar

Mener at Forsvaret kan gi deg tillegg om du har lån, etc. Alle jeg vet om som har vært i Forsvaret sier at det har vært en knall tid, og som sagt, en del arbeidsgivere ser på Forsvaret som et pluss. :) I tilegg så er det jo en fin "investering" fysisk.

 

Joda, man får vel det og muligens hjelp hvis man leier et sted. For min egen del er det nok rekrutten og alt det sosiale som er positivt for min egen del. Og så slipper man jo for det meste å tenke selv da.

Forhåpentligvis havner jeg på flyteknisk så jeg kan være med å skru hvis jeg terffer de rette personene. Ellers søkte jeg transport. :p

Lenke til kommentar

Har heldigvis ikke lån ennå. :)

 

Men jeg jobber jo i den flytekniske bransjen så jeg regner med at det må bli noe i den duren. Men jeg skal nå ikke inn før i hvertfall neste høst/vinter (2011/2012) så mye kan skje før den tid.

Per i dag har jeg ikke lyst i det hele tatt. :p

Lenke til kommentar

Har heldigvis ikke lån ennå. :)

 

Men jeg jobber jo i den flytekniske bransjen så jeg regner med at det må bli noe i den duren. Men jeg skal nå ikke inn før i hvertfall neste høst/vinter (2011/2012) så mye kan skje før den tid.

Per i dag har jeg ikke lyst i det hele tatt. :p

 

Aha, nå er jeg med. :p Ja, da har du jo litt tid på å gå frem og tilbake i tenkeboksen da. Jeg tror hvertfall at Forsvaret er verdt det året det tar av livet ditt. Ser frem til mine to år der hvertfall. :)

Lenke til kommentar

Jeg vurderte faktisk lærling/befal, men jeg vil helst leve et sivilt liv og prøve å komme meg hjemover til Østfold etterhvert. Helst prøve å få meg jobb i Norwegian (helst på Rygge) eller SAS eller noe i den duren. Ellers går det jo an å jobbe sivilt i forsvaret da, men da går det vel mest på kontrakter da. Jeg vil helst ha en fast jobb.

 

Ellers er det snart fredaaag! :D

Lenke til kommentar

Ja, fredag og helg blir digg. :)

 

Og skjønner forsåvidt det med sivilt liv. Det pluss dårlig lønn det første året er de to ankepunktene jeg har mot Forsvaret akkurat nå. Men to år med læretid i Forsvaret skal nå gå bra. :) Etter læretiden blir det jo sivilt liv og fagskole så.

Lenke til kommentar

Tja. En startlønn på 10 - 12.000,- pluss stipend er jo en del bedre enn de 4200,- Forsvaret kan tilby meg. :p

 

Men jeg er fortsatt glad for at jeg valgte å bli lærling i Forsvaret. :D (sånn bare for å ikke gli helt OT)

 

NothinDoin: Jepp. :)

Endret av KongKake
Lenke til kommentar

Tja. En startlønn på 10 - 12.000,- pluss stipend er jo en del bedre enn de 4200,- Forsvaret kan tilby meg. :p

 

Men jeg er fortsatt glad for at jeg valgte å bli lærling i Forsvaret. :D (sånn bare for å ikke gli helt OT)

 

NothinDoin: Jepp. :)

 

Hehe daså :p

 

Startlønna mi var på 8780kr tror jeg. Nå ligger jeg på rundt 11000kr. Det blir bedre siste halvåret da jeg tjener 80% av fagarbeiderlønna. Da blir det rundt 23-25000kr i måneden før skatt, men da uten bostøtte, men for det om... Det gleder jeg meg til!

(Fagarbeiderlønna her på bruket ligger på rundt 36000kr i måneden med skifttillegg før skatt, uten overtid.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...