Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Import av A3


Anbefalte innlegg

Tenker litt på å importere en Audi A3 1.9TDI 130Hk, da de er drivstoff gjerrige samtidig som de er litt krutt i. Har kikket en del på autoscout24.com, og etter mine beregninger kan jeg spare noen tusenlapper på å importere. Har bla. sett på denne:

 

Audi A3

 

Som vil koste rundt 150 000 ifølge de kalkulatorene jeg har funnet.

Men jeg har ikke noen erfaring med A3 og lurer på om det er noe spesielt jeg bør sjekke med disse bilene, ser også at bilene som har gått over 100 000 er en del rimeligere i Tyskland, burde jeg gå for en av de?

 

Lurer også på om noen her har erfaring med bruktimport, og om det er mye jobb å få til. Må man f.eks. dra nedover og hente den, eller kan man få noen til å ta hele jobben med å få bilen til Norge mot et honorar?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er firmaer som fikser alt for deg inkl henting, men det koster.

Det koster også fort 5-10k hvis du selv drar ned også, men veldig fin bil ja.

 

edit: det viktigste å er å sjekke om den har vert innblandet i noen ulykker, den må ha full service historikk da det er dokumentasjon på km stand når du skal selge den igjen evnt, registerreim

Endret av freddy85
Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan prisen på en reparasjon av A3 er i forhold til f.eks. VW eller Seat?

8942970[/snapback]

 

Nå har ikke jeg TDI, men prisen av rep på min kommer på ca likt som på VW ja.

8951073[/snapback]

 

A3'en er ganske driftsikker eller? Ser den har kommet ganske bra ut i diverse driftssikkerhets tester.

Lenke til kommentar
Nei, det er bare det at det pleier å være noe småtteri hele tida med Audi.

 

F.eks. vindusheisere som lever sitt eget liv, bensinmåler uten troverdighet, væravhengig sentrallås, airbag-lys lyser i instrumentpanelet, volumknappen til radioen lever sitt eget liv. Og lignende.

8955490[/snapback]

 

Rett og slett dårlig elektronikk? Eller mer mekaniske ting også?

Lenke til kommentar

Det var ikke ironi. Det er endel feil med Audi, men de gir fortsatt mye glede.

 

Motoren har aldri sviktet meg, og det er ALDRI noen problemer som gjør at bilen ikke kan kjøres. Har heller ikke opplevd store problemer med elektronik. Men det er alltid litt irriterende småting.. Så det er alltid noe som er galt. Akkurat nå så synger lagret i radiatorvifta mi på siste verset. Det jeg ofte opplever er at noen problemer leder meg seg mer.

Ifjor skulle jeg bare bytte bremseklosser, men endte opp med en regning på rundt 10.000kr. Har kanskje 5000kr i utgifter på min pr mnd.

 

Men så er min gammel da.. Og har bensinmotor.

 

Det som er viktig å se på A3 er rust. I dørkarmer og bak lister.

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...