Gå til innhold

Det Piper som F!


Dr.X

Anbefalte innlegg

Hei dr.x. skjønner problemet ditt, hadde akkurat det samme. I jul fikk jeg meg en samsung 19" flatscreen (*skryte*)... Akkurat samme problemet, den begynner å pipe noen ganger. Det du må gjøre er å sette opp refreshraten til 75hz.

 

Vertfall det jeg gjorde, da sluttet den å pipe, men 60hz er ikke bra for øynene uansett! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Årsaken er at det oppstår vibrasjoner i en spole i skjermen.

Denne kan som oftest finnes på toppen under dekslet bak på skjermen

(sett på skjermen, lytt og se).

Disse vibrasjonene kan stoppes ved å spraye på et lag med "flytende plast" på boks (husker ikke navn), som kan kjøpes bl.a. på Clahs Olsson.

Dette stabiliserer spolen, slik at pipinga stanser.

 

Spray et tynt lag av plasten over spolen og la det tørke en stund.

Du skal nå være kvitt pipinga.

Lenke til kommentar
Årsaken er at det oppstår vibrasjoner i en spole i skjermen.

Denne kan som oftest finnes på toppen under dekslet bak på skjermen

(sett på skjermen, lytt og se).

Disse vibrasjonene kan stoppes ved å spraye på et lag med "flytende plast" på boks (husker ikke navn), som kan kjøpes bl.a. på Clahs Olsson.

Dette stabiliserer spolen, slik at pipinga stanser.

 

Spray et tynt lag av plasten over spolen og la det tørke en stund.

Du skal nå være kvitt pipinga.

kult.

Lenke til kommentar
RikkyRally, du har også hatt en pipete Samtron 96P ja.. :D Vel, jeg mottok en Samsung SyncMaster 957p i erstatning. Den piper faktisk også litt, men sjeldnere og ikke så høyt. Har ikke giddet å be om ny igjen. Er ikke garantien på 3 år eller noe? ;)

 

Slik en har jeg også. Litt lyd i standby, men det har ingen betydning. Alt datautstyr, også skjermen, er koblet over egen bryter slik at nettspenningen er brutt når PC`en ikke brukes. Det er mange fordeler med det, får ikke overspennings-skader på noe som ikke er tilkoblet nettet heller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...