Gå til innhold

Gåtekonkurransen - Er du en Gollum?


Goscinny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Om han alltid lyver så må det være ljug også. Om han ljuger alltid så sier han at han alltid ljuger, men det må være ljug.

 

Han kan ikke snakke sant for det ville vært løgn uansett.

8929402[/snapback]

Anders kan godt servere en gåte i tillegg siden det mest sannsynlig er rett svar.

8929500[/snapback]

Hvis jeg forstod hva Andrs skrev riktig, så er det ikke riktig. (Riktig svar, men helt feil resonnement.)

Endret av tsg1zzn
Lenke til kommentar
En mann kommer bort til deg og sier: Jeg lyver alltid.

Snakket han sant?

8928325[/snapback]

Er denne mannen en løgner, og sier dette, har han nettopp snakket sant. Det går ikke

Er denne mannen en person som alltid snakker sant, har han nettopp løyet, og motsagt seg selv.

 

Kunsten ligger i alternativ nr. 3, som er at vedkommende lyver en gang i blant.

 

Lyver han en gang i blant, kunne han ha sagt dette som en liten hvit løgn ;) Uansett er det å si "jeg lyver alltid" alltid en løgn. Det går forøvrig å si " jeg lyver en gang i blant"

 

Fort og jævlig tenkt på 30 sek.

 

EDIT: jeg synes andrs skal få lov til å fortsette, for å ikke ødelegge trådens "flow"

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar
En mann kommer bort til deg og sier: Jeg lyver alltid.

Snakket han sant?

8928325[/snapback]

Er denne mannen en løgner, og sier dette, har han nettopp snakket sant. Det går ikke

Er denne mannen en person som alltid snakker sant, har han nettopp løyet, og motsagt seg selv.

 

Kunsten ligger i alternativ nr. 3, som er at vedkommende lyver en gang i blant.

 

Lyver han en gang i blant, kunne han ha sagt dette som en liten hvit løgn ;) Uansett er det å si "jeg lyver alltid" alltid en løgn. Det går forøvrig å si " jeg lyver en gang i blant"

 

Fort og jævlig tenkt på 30 sek.

 

EDIT: jeg synes andrs skal få lov til å fortsette, for å ikke ødelegge trådens "flow"

8929701[/snapback]

Det er riktig, han lyver nå og da, og også akkurat idet han snakker med deg.

Lenke til kommentar

Det finnes 3 lys i 1. etasje.

Det finnes 3 lysbrytere i 2. etasje.

 

Du er i 2. etasje, hvordan kan du finne ut hvilke lysbrytere som leder til hvert lys bare ved å bruke lysbryterene?

 

Nei, du kan ikke dra opp, eller følge ledninger. Bare tenk logisk.

 

Edit: Viktig, når du har fiklet med lysbryterene så skal du dra opp til 1. etasje, der skal du vite hvilke lysbrytere som leder til hvert lys.

Endret av Bruktbilen
Lenke til kommentar

Ligner på min forrige, men denne har en helt annen løsning.

 

Du skal til Rom. Du kommer i et kryss hvor du kan ta to veier videre. En mann sier "dette er veien til rom" mens en annen sier det samme, bare de peker forskjellige retniinger. Hva gjør du nå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...