Gå til innhold

Gåtekonkurransen - Er du en Gollum?


Goscinny

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha :p

 

Jeg er frekk nok til å komme med en skikkelig jævlig en:

 

En mann skal kjøpe noe til huset sitt, så han drar til jernvaren. Han peker på noe, og sier: Hva vil èn koste? Jernvarehandleren klør seg bak øret og sier: tretti kroner.

Javel, sier mannen. "Hva med tolv da?". "tolv", sier jernvarehandleren. "Det blir 60 kroner". Mannen ser litt forvirret ut, men sier likevel: "Men hva med to hundre da?". Jernvarehandleren smiler, og sier "Nitti kroner".

 

Hva skulle mannen kjøpe?

Endret av Mads-b
Lenke til kommentar
Det han kjøpte var noe til huset, det er et hint for å ikke gjøre gåten umulig. Svaret er litt mer spesifikt, og har noe med forholdet mellom prisene og mengdene å gjøre.

8941800[/snapback]

Han skulle nok kjøpe husnummer(slike tall man henger på veggen) om jeg ikke tar helt feil ;)

 

Om det er riktig er det fritt fram for nestemann

Lenke til kommentar
Det han kjøpte var noe til huset, det er et hint for å ikke gjøre gåten umulig. Svaret er litt mer spesifikt, og har noe med forholdet mellom prisene og mengdene å gjøre.

8941800[/snapback]

Han skulle nok kjøpe husnummer(slike tall man henger på veggen) om jeg ikke tar helt feil ;)

 

Om det er riktig er det fritt fram for nestemann

8942225[/snapback]

Tror det jeg og 30 kroner per siffer, men hvorfor klør han seg i hodet?

Lenke til kommentar
Det er tre epler, du tar to epler.

Hvor mange epler har du?

8944348[/snapback]

To.

 

Det satt en jomfru på en bar og drakk. Hadde hun hatt det hun drakk, hadde hun ikke vært det hun var. Hva drakk hun?

8944558[/snapback]

 

Sex on the beach!

 

Edit:

 

Om jeg ønsker at du ikke oppfyller ønsket mitt, hva er det du gjør da?

Endret av Mr. Olsen
Lenke til kommentar
Det er tre epler, du tar to epler.

Hvor mange epler har du?

8944348[/snapback]

To.

 

Det satt en jomfru på en bar og drakk. Hadde hun hatt det hun drakk, hadde hun ikke vært det hun var. Hva drakk hun?

8944558[/snapback]

 

Sex on the beach!

 

Edit:

 

Om jeg ønsker at du ikke oppfyller ønsket mitt, hva er det du gjør da?

8945001[/snapback]

 

Da oppfølger jeg ikke ønsket ditt.

 

Hvis riktig, se under:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det hører med til barnelærdommen til de fleste av oss, og likevel er det utrolig mange som tror de vet svaret, men egentlig bare gjetter. Hvordan er det med deg? Vet du hvor mange eksemplarer av hvert dyr Moses tok med seg i arken?"
Endret av Rallahr
Lenke til kommentar

Mr. Olsen, hvis man ikke oppfyller det originale ønsket, så følger man ikke det siste ønsket, og hvis man oppfyller det så overser man det andre ønsket. Så lenge disse ikke er hierarkiske finnes det ingen løsning, men det virker for meg som om mener at det siste ønsket skal oppheve det forrige, noe som i teorien vil bety at det ikke blir noe ønske igjen. Jaja...

 

Når det gjelder arken tok NOAH, og ikke Moses med seg to av hver. Svaret er altså null.

 

Poster sikkert gåte senere.

Lenke til kommentar
Mr. Olsen, hvis man ikke oppfyller det originale ønsket, så følger man ikke det siste ønsket, og hvis man oppfyller det så overser man det andre ønsket. Så lenge disse ikke er hierarkiske finnes det ingen løsning, men det virker for meg som om mener at det siste ønsket skal oppheve det forrige, noe som i teorien vil bety at det ikke blir noe ønske igjen. Jaja...

 

Når det gjelder arken tok NOAH, og ikke Moses med seg to av hver. Svaret er altså null.

 

Poster sikkert gåte senere.

8945894[/snapback]

 

Det finnes ikke noe riktig svar på gåten min, akkurat som den gåten med han som lyver.

 

Gåten med MOses/Noah, er jo akkurat det at det var Noah, og ikek moses.

Lenke til kommentar
Det satt en jomfru på en bar og drakk. Hadde hun hatt det hun drakk, hadde hun ikke vært det hun var. Hva drakk hun?

8944558[/snapback]

 

Sex on the beach!

8945001[/snapback]

 

Du sikter til drinken, ja? Det svaret jeg har hørt på den gåten er melk, men begge deler er vel like riktig.

 

Ny gåte: En vinhsamler har dødd og de tre sønnene hans får farens vinsamling i arv. Faren hadde 7 hele tønner vin, 7 tønner nøyaktig halve av vin og 7 tomme tønner. Tønnene har like stort volum, og i testamentet står det at hver sønn skal ha like mange hele, halve og tomme tønner! Går det an? Hvordan skal de gjøre det for å følge farens ønske?

 

Goscinny ;)

Endret av Goscinny
Lenke til kommentar

Har høyrt denne før, men huskar ikkje svaret.

 

Men viss ein deler ei full tønne til to halve, blir det 6 (deleleg på 3) fulle, 9 (også deleleg på 3) halve, men 8 (ikkje deleleg på 3) tomme.

 

Edit: Det er totalt 21 tønner. Alle tre må få likt med tønner. Det kan maks bli 17 tomme tønner eller maks 10 fulle.

 

Ja!! Eg har det! Det blir 9 fulle, 3 halvfulle og 9 tomme. altså 3 fulle, 1 halvfulle og 3 tomme til kvar.

 

Viss du tar fire av dei halvfulle og fyller dei på med kvarandre (litt dårleg forklart) blir det 2 ekstra fulle (tilsaman 9 fulle då) og to tomme ekstra (det blir 9 tomme).

Endret av Mr. Sviker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...