Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Den store bilpleietråden!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ah. Det er bonus sample som følger med clay kittet.

Det er en beskyttende voks med rens. Denne kan du polere litt med for hånd, la den tørke også fjerne med en microfiberklut.

 

Den kan fjerne skjolder osv, og beskytte slik at resultatet av clay holder lengre. Absolutt ikke dum å bruke.

Lenke til kommentar

Ser tidlig i tråden at noen etterlyser erfaringer med Glare. Jeg prøvde Glare i fjor vår og resultatet ble jævla bra. Har i alle år vekselvis brukt produkter fra Auto Glym, Turtle, Meguiar og har i grunnen vært fornøyd med alle sammen. Vanskelig å bedømme, men jeg tror Glare er det beste.

 

 

Har dessverre ikke så mange før og etter bilder, men her er hvertfall panseret på min 89 Volvo 240 før behandling med Glare.

 

 

008.jpg

 

 

 

Og her er resultatet 20 min senere

 

 

011.jpg

 

 

Og her er resten av vognen. Ble ikke så værst.

 

 

2007_03030228.jpg

 

2007_03030229.jpg

 

2007_03030238.jpg

 

2007_03030240.jpg

 

2007_03030232.jpg

 

2007_03030241.jpg

Lenke til kommentar
Veldig pent!;) Hvilke produkter brukte du?

Glare produktene var grisedyre! 400kr for 300ml. Dyreste Menzerna 1000ml koster 375...

Virker dessverre som at det er endel fyller i Glare produktene også.

 

Jeg begynte med Glares lakkrens Micro-Finish. Så testet jeg ut "Spider" som skulle fjerne riper/swirls. Avsluttet med 2 strøk polish. Prismessig er det jo dyrt, men de lovet en holdbarhet på 3-5 år hvis man hadde gjort jobben som anvist.

Lenke til kommentar
Spider og Pro. Polish høres spennende ut :)

Hvordan var det å legge å Pro. Polish i lag? Trengte den tid til å herde?

 

Veldig fin å jobbe med. De annbefalte å bruke microduker og det gjorde jeg. Brukte ikke maskin. Har flere maskiner, men har aldri fått det helt til. To strøk skal på. Første strøket skal nærmest jobbes inn i lakken, mens strøk nr 2 skal legges på som vanlig voks. Jeg synes hvertfall det ble veldig bra, og jeg har jo biler som er litt opp i årene. Kan jo tenke meg at det blir enda bedre på litt nyere biler hvor slitasjen på lakken er mindre.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Siden dollaren er så lav nå (litt over 5kr) så tenkte jeg å kjøpe litt bilpleieprodukter. Har en 520i 1999mod som kan trenge litt pleie. Det jeg ønsker å gjøre selv er:

 

- Vask

- Innvendig finish (vinyl og stoff)

 

Noen som kunne tenke seg å komme med litt tips og anbefalinger om hva jeg bør kjøpe og hvor jeg bør bestille fra? Ønsker ikke å bruke kjempemasse penger.

 

Chris :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...