Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota Rav 4, en god bil?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Spørs hvilken generasjon det er snakk om;

 

Gen. 1: Tøff å se på, men triste kjøreegenskaper og støyer veldig.

Gen. 2: Enda tøffere å se på. Frisk motor (bensinutgaven i hvert fall), og gode kjøreegenskaper. Lite bagasjerom, og trangt i baksetet. Praktisk og stilig interiør ellers.

Gen. 3: Den tøffeste. Bedre på alle punkter. Større kvalitetsfølelse, mer utstyr, større bagasjeplass, bedre plass i baksetet og enda bedre motorer på dieselsiden.

Lenke til kommentar

Jeg var innom Toyota for å se på den seneste modellen da den kom. Jeg hadde ikke ville hatt den pga:

- Dårlig benplass i baksetet

- Dårlig sittekomfort foran, altfor kort sittepute

 

Sjekk selv, sammenlign med konkurrentene. Det er jo DU som skal ha bil, og da hjelper det lite hva andre synes.

Lenke til kommentar
Folkens, jeg trenger dere eksperters råd angående valg av Toyota Rav 4. Hva mener dere om denne bilen og er det en bra bil sammenliknet med andre SUV-biler? Jeg vet ikke om Rav 4 kommer i kategorien SUV biler.

 

På forhånd takk.  :dontgetit:

8918791[/snapback]

Rav4 er nok en veldig bra bil. Det spørs hva du er ute etter. Jeg har prøvekjørt og likte den godt, men som familiebil blir den for liten for meg. CUV (Crossover) er en bedre betegnelse på denne klassen.

Lenke til kommentar

Vedrørende Generasjon 1 siterer jeg det jeg skrev i en tråd for noe tid siden:

 

"Førstegenerasjons RAV4 frarådes.

 

Bilene er grusomt ukomfortable, de krenger utrolig mye, motorene er asmatiske under 3500 rpm, og over 3500 rpm blir du døv, det er lite plass i interiøret, den sporer som et udyr, er ikke retningsstabil for fem øre, alt polstret i interiøret er ukomfortabelt, interiøret minner generelt sett om en 1986 Mazda 323.

 

Oh, og Chassiset baserer seg så vidt jeg vet på noe fra tidlig nittitall/sent åttitall.

 

RAV4 er for dyr om du skal ha en bil til hytta, kjøre til og fra butikken en gang i uka når du er der, kjøre til utmarka og sånt, og for billig for bruk på veien, skal du ha SUV bør du bruke mer penger.

 

Og så er ikke gen1 RAV4 veldig gode offroadere heller, de har diffsperre, men det hjelper ikke allverden."

 

Gen2 og gen3 er derimot ganske greie biler. Om du ikke trenger så mye plass. :)

Lenke til kommentar

Fattern har en 2.gen med D-4D motoren. Kjempebil på vinteren, tar seg bra frem...Men som sagt dårlig plass til føttene når du sitter bak, + at jeg liker ikke motoren, trekker dårlig på lavt turtall.

 

Men en tøff bil å se på, og ellers veldig fin å kjøre :)

Lenke til kommentar
Honda CR-v virker så stort. Jeg vet ikke hvor mye bensin en sånn honda sluker, og jeg mener at toyota er mer driftsikker enn honda.

8932493[/snapback]

Toyota mer driftsikker enn Honda? Joda, Toyota er feilfri, men Honda er om mulig enda mer feilfri. Honda har laget tusen uendeligioner millioner VTEC-system, ikke ett av dem har noen sinne vist seg å ikke virke.

 

Og drivstofforbruk, vel, en bensindrevet CR-V mot en bensindrevet RAV4 tror jeg ikke differensierer noe spesielt.

Lenke til kommentar
Hvorfor snakker da de fleste negativt om Honda, og positivt om Toyota? :dontgetit:

8948580[/snapback]

 

det er fordi folk tror toyotas driftsikkerhet bedre enn all de andre japanske merkene noe som nesten aldri er til felle. f.eks jeg og en kamerat dreiv og kjørte(jeg var

sjåfør) en 1984 mitsubishi galant glx på et jorde vi hadde vel 25 kmh og sånn helt plutselig så traff vi en ca 45 cm høy stein og jeg rakk akkurat ikke og unnverge uheellt så det sang i motorblokk og gearkasse . Kameraten min (som forøvrig trror volvo 740 tic har bedre kjøre egenskaper en alt annet på jord :roll: ) sa til meg at nå hadde jeg tatt rotta på bilen , men jeg sa til han at japanere veit å lage biler og vrei om nøkkelen og vips så startet galanten og alt funket som det skulle.

Endret av Fanboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...