Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Toyota Rav 4, en god bil?


Anbefalte innlegg

Hvis dere skulle velge mellom Toyota RAV4 og Toyota Corolla Verso, hvilken av de to hadde dere tatt. Nå tenker jeg at dere har en familie på 4.  :hmm:

8953428[/snapback]

Hvis du fortsatt snakker om 2.gen Rav4 (ca 2001-2006) er det ikke så veldig mye plass i de akkurat. Velg Corolla Verso hvis du trenger plassen (ikke så veldig stor plass der heller, men bedre enn 2. gen Rav4). Hvis du prioriterer 4WD, blir det Rav4 (eller CR-V som noen foreslo lenger opp)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Takk for det. Jeg vurderte Mazda 5, fremfor Verso, men jeg vet ikke folk sier at Toyota er bedre enn Mazda. Jeg selv har Mazda idag og det er jeg storfornøyd med. :cool:

8960657[/snapback]

 

 

Hvilken folk sier dette? Hva babler du om her? Det er flisespikkeri, når både Mazda, Toyota og Honda er meget driftssikre! Se linken til undersøkelsen jeg postet tidligere.

Lenke til kommentar
Jeg møtte en japaner og han fortalte meg det. han hadde en mazda og sa at neste gang skal han kjøpe toyota. hvorfor er da toyota dyrere? :hmm:

8960705[/snapback]

 

Jeg mener ikke å være frekk, men hvor gammel er du egentlig? Lager du disse trådene fordi du kjeder deg eller noe og må bare lage en tråd om noe? Nå har du spurt om biler du er på jakt etter, fra Mazda til BMW X5 osv. Du er i følge noen tråder sivilingeniør og andre siviløkonom. Du har tidligere en tråd om Rav4 og CR-V. Hva vil du frem til?

Lenke til kommentar

T rav4 hade jeg som leiebil.

Lakken så billig ut , riper ved håndtakene og når du skal ut av bilen er det lakerte deler du tar benet over og der er det masse riper enda bilen hadde gått ca 5000.

Bakdøra hang i en billig hengsel som ga mye etter når jeg åpnet maks.

Så ut som den skulle falle av når som helst.

Fikk en "billig plast" følese selv etter 5 minutter samme med stasjonsvognene de kommer med.

2007 Vw passat stasjonsvogn Tdi 4x4 som jeg bruker ellers i året får man følesen av metall og kvalitet i forhold.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Min mor har en 2001-modell RAV4 med bensinmotor og automatgir. Har vært en trofast bil som har fungert perfekt for vår familie på tre (mor, bror og meg +hund). Motoren har aldri gått bedre enn den gjør nå, etter 160.000KM.

Skal dere (fire stk.) på ferie med denne er dog takboks et must! Motoren er også litt tørst. 0,8-0,9l/mil på blandet kjøring.

Har ikke hatt lappen så lenge, men inkl. øvelseskjøring har det blitt mange hundre mil på veien i denne bilen. Det har vært kos! :)

Ligger veldig godt på veien med 225/60R16. Org. 215/70R16.

 

Edit: Lakken etter minmening helt topp! Bedre glans må jeg lete lenge etter (oasis green metallic). :cool:

I dag røyk dessverre reima til servo og dynamo, og bilen måtte kjøres til verksted på bergningsbil. :(

Endret av Eivinde
Lenke til kommentar
Min mor har en 2001-modell RAV4 med bensinmotor og automatgir. Har vært en trofast bil som har fungert perfekt for vår familie på tre (mor, bror og meg +hund). Motoren har aldri gått bedre enn den gjør nå, etter 160.000KM.

Skal dere (fire stk.) på ferie med denne er dog takboks et must! Motoren er også litt tørst. 0,8-0,9l/mil på blandet kjøring.

Har ikke hatt lappen så lenge, men inkl. øvelseskjøring har det blitt mange hundre mil på veien i denne bilen. Det har vært kos! :)

Ligger veldig godt på veien med 225/60R16. Org. 215/70R16.

 

Edit: Lakken etter minmening helt topp! Bedre glans må jeg lete lenge etter (oasis green metallic).  :cool:

I dag røyk dessverre reima til servo og dynamo, og bilen måtte kjøres til verksted på bergningsbil. :(

9504313[/snapback]

 

 

Glemt å skifte den etter anbefalt km stand eller?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Folkens, jeg trenger dere eksperters råd angående valg av Toyota Rav 4. Hva mener dere om denne bilen og er det en bra bil sammenliknet med andre SUV-biler? Jeg vet ikke om Rav 4 kommer i kategorien SUV biler.

 

På forhånd takk.  :dontgetit:

8918791[/snapback]

 

Toyota rav4 har mye irriterende småfeil! da burde du heller gå for nissan x-trail den gamle hadde instrumentene i midten i den nye er instrumentene rett fremfor sjoføren... noe jeg syns er det beste. men som sakt så er det du som skal ha bilen. x-trail er veldig gode familiebiler. håper du finner deg en fin bil. :thumbup:

Lenke til kommentar
Folkens, jeg trenger dere eksperters råd angående valg av Toyota Rav 4. Hva mener dere om denne bilen og er det en bra bil sammenliknet med andre SUV-biler? Jeg vet ikke om Rav 4 kommer i kategorien SUV biler.

 

På forhånd takk.  :dontgetit:

8918791[/snapback]

 

Toyota rav4 har mye irriterende småfeil! da burde du heller gå for nissan x-trail den gamle hadde instrumentene i midten i den nye er instrumentene rett fremfor sjoføren... noe jeg syns er det beste. men som sakt så er det du som skal ha bilen. x-trail er veldig gode familiebiler. håper du finner deg en fin bil. :thumbup:

9572086[/snapback]

 

For den litt kortvokste (kone pone) er instrumenter som ikke skygger for sikten ideelt :)

Jeg har X-trail -06 modell og vi (kone pone) er veldig fornøyd med en slik instrumentlayout.

Lenke til kommentar

Svigers hadde en CRV 2001 varebil. Aldri noen driftsproblemer av noe slag. Sånn sett spiller det vel ingen rolle om det står Toyota, Honda, Nissan eller noe lignende i grillen. Når det er sagt kunne jeg ikke tenkt meg 1.generasjon Rav ihvertfall. Han som designet den skulle vært pisket offentlig. 2. og 3.generasjon er bedre i så måte, men glem å ta med mer bagasje enn et par kabinkofferter om du har folk i baksetet. X-trail har jeg såvidt prøvekjørt. Grei bil, men dashbordet gav meg sterke assosiasjoner til høvelbenken fra sløyden i 5.klasse. Min konklusjon er at disse er greie og driftssikre biler om du har behov for firehjulsdriften. Hvis ikke hadde jeg valgt en helt annen biltype.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...