Gå til innhold

Melde en Ebay char til en GM eller ei?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det ikke lovlig å selge accaunt hvis absolutt alt følger med?

8919571[/snapback]

Nope. Det er nok den amerikanske versjonen.

8919723[/snapback]

 

Nei, ingen av dem. Det er ikke lov uansett. Punktum.

8919749[/snapback]

Da har jeg fått feil informasjon fra andre her på forumet :(

 

Sakset fra Worldofwarcraft.com:

The selling of World of Warcraft accounts, characters, and/or items is against the Terms of Use. Violation of this agreement may result in immediate and permanent account closure.

 

Lenke til kommentar
En jeg kjenner har solgt kontoen sin for en solid slump penger.

Han /gquita guilden like før det ble gjort, og sa til meg at han hadde solgt kontoen.

 

Vedkommende som kjøpte characteren har joinet en god guild, og har det sikkert morro.

 

Jeg brenner etter å melde han til en GM, men er det noe vits?

Fyren plager jo ikke meg, er bare rart å se en venn`s character hoppe rundt.

(NE`s hopper hele tiden jo)

 

Hva synes dere? Gi beng, eller melde han?

 

Hvis jeg skal melde han, er det ticket ingame, eller mail til blizz?

8918518[/snapback]

 

Press han som kjøpte charren for penger!

 

Jeg sendte trusselmail til bottere av samme faction der jeg sa at jeg sendte inn film av han som botta om han ikke betalte meg XXX gull. Funka fett! :p

 

Så for all del: Send han en mail med alt du vet og krev at han betaler 5000gold for din stillhet. Pengene må betales innen X måneder.

 

:innocent:

Lenke til kommentar
vitsen for meg er at guilden han joinet ikke vet om det.

Ingen veit om han kan spille klassen, men det blir jo fort oppdaget.

 

Leker aldeles ikke politi, jeg har da sett mange venner som har solgt kontoene sine. Forskjellen her er at fyren ikke har migrert, det gjør stort sett alle andre.

 

Maga følelsen min sier at jeg ikke skal bry meg, så da gjør jeg ikke det :)

8919182[/snapback]

Da er det jo mye morsommere og se på at nooben driter seg ut enn å reporte han ^.^

Lenke til kommentar

Hadde ikke giddi å gjort noe med det.

 

Det er irriterende å vite at en fersking hopper rett inn i epics og raidguild, men det har ikke spess store konsekvenser for noen andre. Hvertfall ikke når tradingen skjer på privat basis.

 

Det mest negative ang. account trading sett med Blizz sine øyne, er vel at de taper inntekt i form av at han som kjøper kontoen ikke betaler for de månedene han ville brukt på å bygge opp en char på samme nivå selv.

 

Utover det, så burde han som kjøpte kontoen flytte til en annnen realm og bytte navn i samme slengen. Best for alle om det gjøres sånn. Det blir jo helt latterlig om han skal drive å utgi seg for å være en annen spiller.

Lenke til kommentar
Er det ikke lovlig å selge accaunt hvis absolutt alt følger med?

8919571[/snapback]

Nope. Det er nok den amerikanske versjonen.

8919723[/snapback]

 

Nei, ingen av dem. Det er ikke lov uansett. Punktum.

8919749[/snapback]

Da har jeg fått feil informasjon fra andre her på forumet :(

 

Sakset fra Worldofwarcraft.com:

The selling of World of Warcraft accounts, characters, and/or items is against the Terms of Use. Violation of this agreement may result in immediate and permanent account closure.

 

8919782[/snapback]

 

Du har ikke lov å selge "accounten" siden den eies av blizz... det samme gjør alle virituelle greiene i wow! Men blizzard kan ikke nekte den å selge spillet sammen med retten til å disponere CD-key og dermed account. Så nei du kan ikke selge Accounten, men du kan selge retten til å disponere den. Blizz vet at dem ikke kan nekte noen å vidreselge spillet og fremdeles ha loven på sin side, og det er akkurat derfor dem formulerer seg slik. "Accounts, characters, and/or items" er ikke virkelige ting. Dem befinner seg på blizz sin server, og kan defor ikke selges.

Ditt passord, brukernanvn, cd-key, og spill er det DU som eier og kan fritt gjøre hva du vil med.

Lenke til kommentar
Men blizzard kan ikke nekte den å selge spillet sammen med retten til å disponere CD-key og dermed account. Så nei du kan ikke selge Accounten, men du kan selge retten til å disponere den. Blizz vet at dem ikke kan nekte noen å vidreselge spillet og fremdeles ha loven på sin side, og det er akkurat derfor dem formulerer seg slik. "Accounts, characters, and/or items" er ikke virkelige ting. Dem befinner seg på blizz sin server, og kan defor ikke selges.

Ditt passord, brukernanvn, cd-key, og spill er det DU som eier og kan fritt gjøre hva du vil med.

8920146[/snapback]

 

Jeg vet ikke hva du prøver å si her... Nei, du blir ikke satt i fengsel for å gjøre noe mot EULA. Men kontoen din blir stengt av Blizzard. Det er IKKE lov ifølge reglene å selge kontoen din, uansett hvordan du prøver å snu på ordene. Nei, nei, nei. Blizzard kan stenge deg uansett om du kommer og gnåler om at du ikke brøt noen lands lover. Og det var heller aldri snakk om lover her, kun Blizzards spilleregler.

 

Jeg blir litt irritert over at folk skal prøve å gjøre dette vanskeligere enn det er hele tiden... Du får ikke lov av Blizzard å selge kontoen din, og de vil stenge den hvis de finner det ut. Hva Norge eller Zimbabwes lover sier er irrelevant. PUNKTUM.

Lenke til kommentar

Med tanke på hvor vanvittig lang tid absolutt alt tar i WOW så kan jeg godt forstå at noen lar seg friste til å kjøpe en "ferdigspilt" karakter, og dersom disse noen er villige til å ta sjansen på å bli bannet må de gjerne gjøre det. Jeg hadde ikke tatt sjansen. Når dette er sagt, så jeg sliter litt med å se det store problemet med kjøp og salg av kontoer, egentlig, men i og med at Blizzard er av en annen oppfatning, har jeg ikke noe annet valg enn å forholde meg til det om jeg fortsatt ønsker å spille WOW. Rapportere eller ikke rapportere? Vet ikke. Kommer an på. Kjenner forresten heller ikke til noen jeg med sikkerhet kan si har kjøpt konto.

 

Botting, som har blitt nevnt tidligere her, derimot, er en helt annen sak. Her rapporterer jeg med hard hånd. For en par-tre uker siden ble Duskwood invadert av 12-14 bottere. Med ett unntak var samtlige Night Elf/Dwarf huntere. De befant seg stort sett over hele sonen, men spesielt Raven Hill Cemetery og Tranquil Gardens Cemetery som de overtok fullstendig. De drepte selvfølgelig absolutt alt av quest mobs og gjorde det derfor helt umulig for andre spillere å queste der. Dette pågikk over en ukes tid før de plutselig forsvant igjen. Nei, jeg var ikke den eneste som så dette da det var svært mange spillere som var forbannet og vi ble enige om å rapporterte alle bottere vi så.

 

Til de som fremdeles hevder at botting ikke er ødeleggende for andre har jeg bare én ting å si: det er feil, feil, FEIL.

Lenke til kommentar
Eneste negative jeg ser ved salg av kontoer er noe som er helvetes irriterende.

Spillere som ikke kan en dritt om klassen sin.

 

Det er frusturerende å spille med direkte talentløse lvl 70 spillere i gruppe.

Nå har ikke jeg opplevd så mange slike selv, men det er mange på forumet her som har vært uheldige med ebayers i gruppen sin.

Så jo, et account salg til en som aldri har rørt en warrior før for eksempel er skadelig for andre spillere.

8918943[/snapback]

 

Var en 70 mage som spurte åssen man conjura water, i general chat en gang :p

Endret av Jaqu711
Lenke til kommentar
En jeg kjenner har solgt kontoen sin for en solid slump penger.

Han /gquita guilden like før det ble gjort, og sa til meg at han hadde solgt kontoen.

 

Vedkommende som kjøpte characteren har joinet en god guild, og har det sikkert morro.

 

Jeg brenner etter å melde han til en GM, men er det noe vits?

Fyren plager jo ikke meg, er bare rart å se en venn`s character hoppe rundt.

(NE`s hopper hele tiden jo)

 

Hva synes dere? Gi beng, eller melde han?

 

Hvis jeg skal melde han, er det ticket ingame, eller mail til blizz?

8918518[/snapback]

 

Hvorfor vil du gjøre dette ? hva er motivet ? Er det fordi han fikk mange penger for sin char ?

 

Det virker nesten som om du gjør dette kun for å være jævlig , selv om det ikke er lov med selging av chars så vil ikke det si at man må løpe i fanget på GM's og sladdre.

 

Tror ikke du får noe godt ut av dette og slettes ikke når du ikke har noe annet motiv enn bare å sladdre .

 

ps. minner meg litt om ungene på skolen som løper til lærer/rektor/inspektør for å sladdre om den miste ting kun for å få en klapp på skulderen og nesa litt brunere.

 

Edit: Leif

8918715[/snapback]

 

som om jeg skulle sagt det selv.

Lenke til kommentar
Eneste negative jeg ser ved salg av kontoer er noe som er helvetes irriterende.

Spillere som ikke kan en dritt om klassen sin.

 

Det er frusturerende å spille med direkte talentløse lvl 70 spillere i gruppe.

Nå har ikke jeg opplevd så mange slike selv, men det er mange på forumet her som har vært uheldige med ebayers i gruppen sin.

Så jo, et account salg til en som aldri har rørt en warrior før for eksempel er skadelig for andre spillere.

8918943[/snapback]

 

Var en 70 mage som spurte åssen man conjura water, i general chat en gang :p

8925744[/snapback]

Ja, vittige folk har vi alltid.

Lenke til kommentar
Men blizzard kan ikke nekte den å selge spillet sammen med retten til å disponere CD-key og dermed account. Så nei du kan ikke selge Accounten, men du kan selge retten til å disponere den. Blizz vet at dem ikke kan nekte noen å vidreselge spillet og fremdeles ha loven på sin side, og det er akkurat derfor dem formulerer seg slik. "Accounts, characters, and/or items" er ikke virkelige ting. Dem befinner seg på blizz sin server, og kan defor ikke selges.

Ditt passord, brukernanvn, cd-key, og spill er det DU som eier og kan fritt gjøre hva du vil med.

8920146[/snapback]

 

Jeg vet ikke hva du prøver å si her... Nei, du blir ikke satt i fengsel for å gjøre noe mot EULA. Men kontoen din blir stengt av Blizzard. Det er IKKE lov ifølge reglene å selge kontoen din, uansett hvordan du prøver å snu på ordene. Nei, nei, nei. Blizzard kan stenge deg uansett om du kommer og gnåler om at du ikke brøt noen lands lover. Og det var heller aldri snakk om lover her, kun Blizzards spilleregler.

 

Jeg blir litt irritert over at folk skal prøve å gjøre dette vanskeligere enn det er hele tiden... Du får ikke lov av Blizzard å selge kontoen din, og de vil stenge den hvis de finner det ut. Hva Norge eller Zimbabwes lover sier er irrelevant. PUNKTUM.

8922812[/snapback]

 

Vis meg hvor i EULA'en det står at du ikke kan vidreselge spillet, og retten til å disponere kontoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...