Gå til innhold

Melde en Ebay char til en GM eller ei?


Anbefalte innlegg

https://signup.worldofwarcraft.com/agreemen...jsessionid=DA6C

 

Ownership/Selling of the Account or Virtual Items.

Blizzard does not recognize the transfer of Accounts. You may not purchase, sell, gift or trade any Account, or offer to purchase, sell, gift or trade any Account, and any such attempt shall be null and void. Blizzard owns, has licensed, or otherwise has rights to all of the content that appears in the Program. You agree that you have no right or title in or to any such content, including the virtual goods or currency appearing or originating in the Game, or any other attributes associated with the Account or stored on the Service. Blizzard does not recognize any virtual property transfers executed outside of the Game or the purported sale, gift or trade in the "real world" of anything related to the Game. Accordingly, you may not sell items for "real" money or otherwise exchange items for value outside of the Game.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Løsningen er å selge CD'ene, alt arbeidet med å bygge opp karakterene og gi bort kontoen... ;)

 

Set ut til å være det de fleste som "selger kontoer" gjør.

8930753[/snapback]

 

 

Er ikke lov det heller

"Blizzard does not recognize the transfer of Accounts. You may not purchase, sell, gift or trade any Account, or offer to purchase, sell, gift or trade any Account, and any such attempt shall be null and void"

Lenke til kommentar
https://signup.worldofwarcraft.com/agreemen...jsessionid=DA6C

 

Ownership/Selling of the Account or Virtual Items.

Blizzard does not recognize the transfer of Accounts. You may not purchase, sell, gift or trade any Account, or offer to purchase, sell, gift or trade any Account, and any such attempt shall be null and void. Blizzard owns, has licensed, or otherwise has rights to all of the content that appears in the Program. You agree that you have no right or title in or to any such content, including the virtual goods or currency appearing or originating in the Game, or any other attributes associated with the Account or stored on the Service. Blizzard does not recognize any virtual property transfers executed outside of the Game or the purported sale, gift or trade in the "real world" of anything related to the Game. Accordingly, you may not sell items for "real" money or otherwise exchange items for value outside of the Game.

8927397[/snapback]

Man selger jo "tida man brukte på å lage karakteren" eller noe slikt så det teknisk sett ikke bryter EULAen. Men så er det vel også noen linjer et eller annet sted der det står at Blizzard forbeholder seg retten til å gjøre hva de vil med accounten din så du er aldri trygg.

 

Det å reporte noen for å kjøpe en bruker på E-bay syntes jeg er bare dumt. Det nesten ingen tenker på er at han som kjøper kanskje sluttet med WoW for lenge siden eller mistet accounten på et eller annet vis og bestemmer seg for å starte å spille igjen. Hvis du tenker at du var den personen, ville du giddet å bruke 1-2 måneder på å levle opp for så å bruke flere måneder på å få det gearet du hadde før eller bare arbeide litt overtid et par uker og kjøpe den på E-bay?

Lenke til kommentar
Løsningen er å selge CD'ene, alt arbeidet med å bygge opp karakterene og gi bort kontoen... ;)

 

Set ut til å være det de fleste som "selger kontoer" gjør.

8930753[/snapback]

 

 

Er ikke lov det heller

"Blizzard does not recognize the transfer of Accounts. You may not purchase, sell, gift or trade any Account, or offer to purchase, sell, gift or trade any Account, and any such attempt shall be null and void"

8930869[/snapback]

Det spiller liten rolle - gjøres likevel i massevis. Tror ikke så mange bryr seg om hva det står i EULAen hvis de ønsker å selge eller gi bort kontoen til noen. Og det ser ut som Blizzard ikke bryr seg så mye om det heller... mye mer ute etter å ta hacks, bottere etc.

Lenke til kommentar

Det at Blizzard sier noe, gjør det ikke nødvendigvis sant. Dette med account trading er veldig gråsone, selv om Blizzard skriver at trading av "ingame property" eller noe i den duren strider med bruksvikårene for spillet, er det ikke dermed sagt at denne kontrakten (EULA) er rettslig holdbar hvis den blir etterprøvd i en rettssal.

 

Et godt eksempel på dette er at Blizzard er så livredde for at dette punktet i EULA skal bevises å være rettsstridig at de ikke tør å saksøke gold-seller sites for nettopp salg av ingame property, men heller gjør det for ingame spamming.

 

Selvfølgelig, i praksis er det vel de færreste som ville orke å anlegge rettsak for å etterprøve EULA om de ble bannet for account trading.

Så vidt jeg vet er Blizzards utøvende praksis å banne for "account sharing", siden dette i langt større grad kan bevises via logging av IP-adresser kontoen aksesseres fra enn account trading (hvordan skal de vite at eieren ikke bare har flyttet?).

 

Tviler også på at rapportering av fyren vil føre til noe, da de jo ikke kan bruke ditt ord som bevis, og heller ikke har ressurser til eller interesse av å spore opp og forfølge eventuelle internettauksjoner (så vidt jeg vet trengs det politiattest for å få tilgang til ip-logger fra nettauksjoner/forum og brukerinformasjon fra ISP).

 

I tillegg vil det vel være det individuelle lands lover som vil være gjeldende, noe som gjør det enda mer komplisert.

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
Man selger jo "tida man brukte på å lage karakteren" eller noe slikt så det teknisk sett ikke bryter EULAen.

 

Bullshit. Det er bare noen som lurer seg selv til å tro det. Det er et brudd. Enkelt og greit. Aksepter det.

 

Men så er det vel også noen linjer et eller annet sted der det står at Blizzard forbeholder seg retten til å gjøre hva de vil med accounten din så du er aldri trygg.

 

Grunnen til at du ikke er trygg er at det er et helt åpenbart brudd.

Lenke til kommentar
Er det ikke lovlig å selge accaunt hvis absolutt alt følger med?

8919571[/snapback]

Nope. Det er nok den amerikanske versjonen.

8919723[/snapback]

 

 

Det er smutthull, men generelt så er det ikke lov.

 

 

Men til topic holder, det skal VELDIG VELDIG mye til for at ebayers blir banna (De som ble fucka med regionals i arena ble ikke engang banna så gg)

Lenke til kommentar
Man selger jo "tida man brukte på å lage karakteren" eller noe slikt så det teknisk sett ikke bryter EULAen.

 

Bullshit. Det er bare noen som lurer seg selv til å tro det. Det er et brudd. Enkelt og greit. Aksepter det.

 

Men så er det vel også noen linjer et eller annet sted der det står at Blizzard forbeholder seg retten til å gjøre hva de vil med accounten din så du er aldri trygg.

 

Grunnen til at du ikke er trygg er at det er et helt åpenbart brudd.

8931257[/snapback]

 

 

Men du må også akseptere at det smutthullet er hva som gjør at salg/kjøp sider er oppe og ebay lar folk auksjonere wow chars.

 

 

Hjelper lite når Blizzard ikke bryr seg med å banne folk som trader/kjøper anyhow. De gir da faen, de får fortsatt like mye penger / mnd eller bare mer. (men hvis de bruker ressurser (les: penger) så taper de på det, men fjerner ikke problemet)

Lenke til kommentar
Man selger jo "tida man brukte på å lage karakteren" eller noe slikt så det teknisk sett ikke bryter EULAen.

 

Bullshit. Det er bare noen som lurer seg selv til å tro det. Det er et brudd. Enkelt og greit. Aksepter det.

 

Men så er det vel også noen linjer et eller annet sted der det står at Blizzard forbeholder seg retten til å gjøre hva de vil med accounten din så du er aldri trygg.

 

Grunnen til at du ikke er trygg er at det er et helt åpenbart brudd.

8931257[/snapback]

Har du hørt om smutthull? Så vidt jeg ser i den delen av EULAen du postet er det ikke noe imot og selge tida si. Jeg er ikke sikker på om det er tida som er unnskyldninga i WoW men det var bare et eksempel. Det fins vel smutthull som hjelper mot søksmål selv om Blizzard kan gjøre hva de vil med accounten din.

 

Blizzard kan banne hvem de vil men de kan saksøke hvem de vil. EULAen er ikke perfekt.

Lenke til kommentar
Men du må også akseptere at det smutthullet er hva som gjør at salg/kjøp sider er oppe og ebay lar folk auksjonere wow chars.

 

 

Hjelper lite når Blizzard ikke bryr seg med å banne folk som trader/kjøper anyhow. De gir da faen, de får fortsatt like mye penger / mnd eller bare mer. (men hvis de bruker ressurser (les: penger) så taper de på det, men fjerner ikke problemet)

8931625[/snapback]

Grunnen til at Ebay ikke gjør noe med det er at de tjener penger på det, og at det ikke er noe gjeldende rettspraksis på området, så de frykter ikke reaksjoner. Reglene til Blizzard er klinkende klare, og dette med å "selge tid" er som sagt, 100% bullshit.

 

Husker dere warez-nettsidene i gamle dager? De unnskyldte seg med at man kunne laste ned ting og teste det i 24 timer. Guess what? Det var en myte. Det finnes ingen slik regel heller. Bullshit som fjortissene som drev sidene lurte seg selv med. Og i det tilfellet så tror jeg endel av dem ble straffet for det også. Så ikke hør på alt du får servert via nett....

Lenke til kommentar

mad_arab, jeg gidder ikke diskutere det med deg en gang. Det du sier er bare dumt. Du sier det er absolutt 110% ulovlig å selge brukere og at du bare lurer deg selv hvis tror at å selge accounter er litt i gråsonen. Uansett hva jeg sier vil du bare kalle det "bullshit", selv om jeg får Blizzard selv til å si det. Prøv å LES EULAen isteden for å tro på hva folk sier at det står der.

 

Edit: Og det du sa om at E-bay ikke fjerner det pga at de tjener penger på det er vel heller bevis på at du tror altfor mye på det du leser.

Endret av Mynotir
Lenke til kommentar

https://signup.worldofwarcraft.com/agreemen...jsessionid=DA6C

 

Ownership/Selling of the Account or Virtual Items.

Blizzard does not recognize the transfer of Accounts. You may not purchase, sell, gift or trade any Account, or offer to purchase, sell, gift or trade any Account, and any such attempt shall be null and void. Blizzard owns, has licensed, or otherwise has rights to all of the content that appears in the Program. You agree that you have no right or title in or to any such content, including the virtual goods or currency appearing or originating in the Game, or any other attributes associated with the Account or stored on the Service. Blizzard does not recognize any virtual property transfers executed outside of the Game or the purported sale, gift or trade in the "real world" of anything related to the Game. Accordingly, you may not sell items for "real" money or otherwise exchange items for value outside of the Game.

 

Jeg har sitert reglene allerede en gang tidligere i tråden. Når du ber meg gå å lese dem, så troller du bare. Det er jeg som har gått til kilden, ikke du. Jeg tror ikke dette trenger noen ytterligere kommentar. Du har bevist at du ikke er interessert i noen saklig diskusjon her...

Lenke til kommentar
https://signup.worldofwarcraft.com/agreemen...jsessionid=DA6C

 

Ownership/Selling of the Account or Virtual Items.

Blizzard does not recognize the transfer of Accounts. You may not purchase, sell, gift or trade any Account, or offer to purchase, sell, gift or trade any Account, and any such attempt shall be null and void. Blizzard owns, has licensed, or otherwise has rights to all of the content that appears in the Program. You agree that you have no right or title in or to any such content, including the virtual goods or currency appearing or originating in the Game, or any other attributes associated with the Account or stored on the Service. Blizzard does not recognize any virtual property transfers executed outside of the Game or the purported sale, gift or trade in the "real world" of anything related to the Game. Accordingly, you may not sell items for "real" money or otherwise exchange items for value outside of the Game.

 

Jeg har sitert reglene allerede en gang tidligere i tråden. Når du ber meg gå å lese dem, så troller du bare. Det er jeg som har gått til kilden, ikke du. Jeg tror ikke dette trenger noen ytterligere kommentar. Du har bevist at du ikke er interessert i noen saklig diskusjon her...

8932375[/snapback]

Gidder du å lese postene mine? Det står ikke "EULAen er uklar!111one Account selling er helt lovlig og jeg er et trolL!!1 lolol!!"

Lenke til kommentar

Det er ikke "lovlig" etter blizzard sine regler nei.

 

Er ikke for acc kjøp/salg heller.

 

Det folk "påstår" i det smutthullet er at Blizzard skriver at alle accounts, characters items, golds or w/e er dem sitt, og de bare "låner" deg tid på dem sine "ting".

 

Derfor sier de som selger at de ikke selger accounten (Som ikke er "deres" men blizzard "sin") men at de selger den tiden de har "lånt" hos Blizzard. (Også pga dette kan ikke Blizzard kreve å få shutta ned goldsites, kjøp/salg sider OSV OSV)

Lenke til kommentar
En jeg kjenner har solgt kontoen sin for en solid slump penger.

Han /gquita guilden like før det ble gjort, og sa til meg at han hadde solgt kontoen.

 

Vedkommende som kjøpte characteren har joinet en god guild, og har det sikkert morro.

 

Jeg brenner etter å melde han til en GM, men er det noe vits?

Fyren plager jo ikke meg, er bare rart å se en venn`s character hoppe rundt.

(NE`s hopper hele tiden jo)

 

Hva synes dere? Gi beng, eller melde han?

 

Hvis jeg skal melde han, er det ticket ingame, eller mail til blizz?

8918518[/snapback]

Vel hva kan GM'n gjøre da :) "hi did you buy the account?" ....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...