Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sjekketråden - En guide og fortellinger fra siste dagers horeri


Anbefalte innlegg

Spørsmål om kyssing av jenter du treffer på byn:

 

Når du er ute på byn og får god kontakt med en jente, hvor patetisk er det å faktisk spørre om å få kysse henne, i stedet for å holde kjeft og gjøre et forsøk?

 

I følge alle "guider" skal du liksom bare gjøre det uten å spørre, men jeg føler et "avslag" da ville skapt en enormt flau situasjon (og ikke minst være mer ubehagelig for henne).

 

Å gå direkte for et kyss vil vel kanskje vise at du har stor selvtillitt etc, men likevel, om jenten faktisk vil kysse meg tror jeg neppe hun vil si nei bare pga jeg er pyse og spør først?

 

Lurer vel egentlig bare på om jeg skal fortsette med taktikken min (som har fungert bra), selv om det kanskje ikke føles så lurt å si direkte hva jeg tenker: "jeg synes du er nydelig, la meg få et kyss".

 

(La meg bare få presisere at det selvsagt i begge tilfeller er et krav om at en føler en har en "dragning" mot hverandre og noen sekunders intens øyekontakt rett i forkant.)

 

Postet av anonym: b2f15c04565a9131979055803c56933d

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil tro at i alle situasjoner som godtar at du "spør" om du kan få et kyss, altså at det ikke virker uberkleint, så vil det være like greit å bare kysse hun. Du kysser ikke en jente du har sittet og snakket om fotball med i en time, det må jo skje litt naturlig av at man ler sammen, har øyenkontakt, kan ta på hverandre og føler seg litt trygge sammen, og da er det jo mer naturlig å bare kysse enn å spørre.

 

Jeg har aldri spurt noen, jeg bare sørger for å ta mye på vedkommende også skjer det av seg selv. Og da mener jeg ikke PUA-KINO-1337sp34k, men generelt bare å dytte litt på hverandre, kanskje danse eller klemme. Det å sitte med hånda på låret til en jente under en samtale har jeg aldri klart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er enig i at det går greit å spørre om man kan kysse noen. Viss man har den dype øyenkontakten og er helt stille, så beveger ansiktet nærmere. Men jeg ser ikke helt hvorfor du vil gjøre det?

 

Mye bedre å sitte ved siden av hverandre, etter en skal vi si mellom 10-20 minutters samtale der man har pratet om forskjellig. Det er en fest, eller en date eller en anledning der det er korrekt å kysse, så bare ha god blikk kontakt, kommer nærmere hennes lipper med å vri hode mens du kommer nærmere og se om hun følger på.

 

Jeg har blitt dyttet vekk de gangene jeg var for tidlig, og viss du tar det sånn "dette er helt ok!" så får du alltids en ny sjangse. Men aldri lag unskyldninger for deg selv eller andre. Lev et liv foruten unskyldninger.

Lenke til kommentar

Jeg har sjelden sagt nei til en slik forespørsel i alkoholpåvirket tilstand. Selv om jeg i mange av tilfellene ikke ville godtatt det uannonsert. Men da er det jo bare snakk om å høste et raskt kyss; i en ordentlig flørt ville jeg foretrekke å ikke bli spurt. Men jenter er jo forskjellige, så det beste er antagelig å gjøre det som føles rett for deg :)

Lenke til kommentar

Jeg har sjelden sagt nei til en slik forespørsel i alkoholpåvirket tilstand. Selv om jeg i mange av tilfellene ikke ville godtatt det uannonsert.

Men da er det jo bare snakk om å høste et raskt kyss; i en ordentlig flørt ville jeg foretrekke å ikke bli spurt

Det er jo litt av tanken min også, om jeg gjør et direkte forsøk kan den korte tiden hun får til å tenke seg om på gjøre at hun trekker seg, selv om hun egentlig har lyst. Ved å nevne det på forhånd får hun et par sekunder å tenke seg om på liksom. Forrige gang var med en sjenert jente, og jeg tror faktisk de sekundene betenktningstid var nøkkelen til suksessen der. :thumbup:

Når en først har fått ett "raskt kyss", blir det jo enklere å kjøre på mer senere, da uten å spørre først :p

 

 

 

Så du spør egentlig om du skal slutte med noe som fungerer bra for deg?

Vel, selv om jeg lykkes i å kysse, så tenker jeg jo litt på at de samtidig gjennomskuer at jeg egentlig er en pyse med liten selvtillitt og erfaring.

 

Postet av anonym: b2f15c04565a9131979055803c56933d

Lenke til kommentar

Spørsmål om kyssing av jenter du treffer på byn:

 

Når du er ute på byn og får god kontakt med en jente, hvor patetisk er det å faktisk spørre om å få kysse henne, i stedet for å holde kjeft og gjøre et forsøk?

 

I følge alle "guider" skal du liksom bare gjøre det uten å spørre, men jeg føler et "avslag" da ville skapt en enormt flau situasjon (og ikke minst være mer ubehagelig for henne).

 

Å gå direkte for et kyss vil vel kanskje vise at du har stor selvtillitt etc, men likevel, om jenten faktisk vil kysse meg tror jeg neppe hun vil si nei bare pga jeg er pyse og spør først?

 

Lurer vel egentlig bare på om jeg skal fortsette med taktikken min (som har fungert bra), selv om det kanskje ikke føles så lurt å si direkte hva jeg tenker: "jeg synes du er nydelig, la meg få et kyss".

 

(La meg bare få presisere at det selvsagt i begge tilfeller er et krav om at en føler en har en "dragning" mot hverandre og noen sekunders intens øyekontakt rett i forkant.)

 

Postet av anonym: b2f15c04565a9131979055803c56933d

 

Dersom du er i en romantisk situasjon med en jente, og det er ganske åpenbart at jenta er keen på deg så kan et godt timet "Er det greit om jeg kysser deg?" skape spenning og en god stemning for kysset.

 

Derimot er det vanskelig å få slike situasjoner med en jente du nettopp har truffet. Situasjonen deres er kanskje ikke like romantisk, men mer leken/flørtende. I en slik situasjon kan et "er det greit om jeg kysser deg?" skape et press og fjerne det spontane som kan være dealmakern. Det blir også lett å avfeie

 

Selv om jenta sier ja, kan aksepten hennes fort være i form av et kleint "ehh.. okei" (selv om hun ikke direkte sier det slik) som dreper spenningen, mens det å la kysset komme naturlig vil skape en sterk spenning.

 

Har du sett på total black out og hvordan elimineringen er der? (

) Jeg kan sammenlikne denne elimineringen med det å kysse med og uten forvarsel for å illustrere spenningen. Deltakerne vet ikke hvem som ryker ut, og hopper derfor på plattformen med en sterk spenning i luften "Ryker jeg ut eller ikke?". I det de lander på den solide plattformen (de som ikke ryker ut) mister de nesten balansen fordi de ikke vet om de vil lande eller falle. Du ser på kroppspråket deres etterpå at de nesten skjelver av spenningen og hvordan den ble utløst.

 

Når du flørter med en jente og du føler at tiden er inne for et kyss vil du kunne bygge opp denne spenningen (ved bruk av mange teknikker beskrevet i mange poster her inne). Jenta tenker "Kommer han til å kysse meg?" osv og spenningen blir større. Spenningen kan gjøre hun litt smånærvøs og nærvøsitet = attraksjon. Når kysset plutselig kommer blir spenningen utløst og kysset blir forsterket. (forhåpentligvis mister hun balansen slik som de på total blackout:D)

 

Når spenningen er på topp vil det å spørre om lov til å kysse jenta sette en demper på spenningen. Det blir som at deltakeren får vite hvilken plattform som er solid og hvilken som man faller rett gjennom før de hopper.

 

I en romantisk sitauasjon vil derimot, som nevnt i starten av denne posten, det å spørre om lov til å kysse jenta være mer forventet og vil derfor ikke dempe spenningen like mye. Det å spørre på en riktig tid kan fremstå som en romantisk gest som bygger opp spenningen fordi spenningen forsvinner fra selve kyss/ikke kyss til oppbygningen av kysset... typ "Nå kommer det!" (Slik som oppbygningen til en orgasme)

 

Så jeg anbefaler å fokusere på spenningen i en situasjon. Føler du at det å spørre om et kyss vil kunne bygge videre på spenningen så er det ikke noe problem i det. Gjør du det fordi du er redd for å bli avvist så ødelegger du sannsynligvis spenningen og du kan også i noen situasjoner snu et ja til et nei ved å legge på et press.

 

(Ikke misforstå mine to kartlegginger: romantisk situasjon vs lekende/flørtende. Det trenger ikke å være en romantisk date for å oppnå det jeg kaller "romantisk situasjon". Det kan være en jente du snakker med på et vors. Synes det er vanskelig å forklare forskjellen i kjemien/interesen så jeg kategoriserte de to situasjonene slik. At kjemien eller interessen likner mer på den du har med en jente du har et romantisk forhold til)

 

I følge alle "guider" skal du liksom bare gjøre det uten å spørre, men jeg føler et "avslag" da ville skapt en enormt flau situasjon (og ikke minst være mer ubehagelig for henne).

 

Det blir ubehagelig for hun dersom du gjør det ubehagelig for deg selv. Kysser du en jente men hun trekker seg tilbake og du blir flau og unnskylder deg så vil det bli flaut for henne også. Hvis du bare smiler tilbake så vil det ikke bli noen klein situasjon ut av det. Hun var bare ikke klar akkuratt der og da. Kanskje er hun det senere, kanskje om 3 sekunder, kanskje aldri.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ønsker ikke å starte en ny tråd og trenger noen enkle tips da jeg er usikker på hvordan jeg skal gå frem i denne situasjonen. Saken er at en jente som jeg tidligere har vært svært betatt av, kom bort til meg på lørdag på utestedet jeg var på opptil flere ganger og virket svært interesert ved å ta på meg stirre meg dypt inn i øynene for tilslutt å gå etter kysset, i tillegg dro en av venninene hennes meg bort å fortalte meg at hun likte meg veldig godt og at hun var interesert i noe mer.

 

Dette høres kanskje veldig opplagt ut, men for meg er ikke saken like enkel da jeg for det første ikke er like betatt av henne lenger, men samtidig ikke ser bortifra at det fortsatt kan være noe der, jeg har også følt meg litt "guy on a leash" hvis noen har sett HIMYM. Vi ble enige om å fikse en "date" neste dag, deretter forlot jeg utestedet og dro hjem. Dagen etterpå får jeg vite at hun var svært full, selvom om hun virket opplagt og fin når jeg snakket med henne, så jeg ble veldig usikker på om det kun var noe hun mente på fylla, eller om hun oppriktig er interesert.

 

Vi ser hverandre relativt ofte ute på byen og har felles venner så ønsker ingen kleine situasjoner, så derfor jeg er litt skeptisk til å finne ut av dette videre eller bare la det dø. Vurderer å kontakte henne med noe ala: "Hei :) Hyggelig på byen i helga? :p Var det noe i det vi snakket om, eller var det promillen som snakket?" Men svært usikker, så råd mottas veldig gjerne.

 

Postet av anonym: ff43626e93d2f16a65bc1cce607c1461

Lenke til kommentar

Hva er kommunikasjon for dere i et forhold? Det sies at kommunikasjon er viktig, men hvor viktig skal man ta det? Regner med at man ikke skal hele tiden være tilgjenglig hele tiden, ringe/sende sms til personen hhele tiden osv.. hva mener dere ?Postet av anonym: 25c71e555755c2d59db916a40e8d8f27

God kommunikasjon og det å være tilgjengelig hele tiden er forresten to forskjellige ting.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Jeg trenger litt hjelp ang en jente jeg holder på med.

 

Vi har holdt på i en måned nå, og hun sender veldig mange forskjellige signaler, så jeg lurer på hvordan jeg bør opptre og hva jeg bør si/gjøre.

 

Vi snakker daglig sammen, og har møttes flere ganger, men det er alltid jeg som må ta inisjativ hvis vi skal kysse/kose. Vi har hatt sex flere ganger, men det er alltid jeg som må ta det første steget, selv om hun gjerne vil når jeg først har gjort det.

 

Problemet er at hun ikke vil at det skal gå for fort frem, og hvis vi f.eks har vært på en fest sammen, tar hun ikke inisjativ til å møtes dagen etter før det har gått noen dager..

 

Jeg vil jo gjerne at vi skal bli sammen, men venninen hennes har sagt at hun er keen, men vil ikke at det skal gå for fort.

 

Hva bør jeg gjøre i situasjoner når jeg er sammen med henne? Være care, eller fortsette som jeg gjør, og ta inisjativ til kyss/klemming osv.

 

På de festene vi har vært på er hun veldig care, og kommer ikke bort å snakker eller gir noen indentikasjoner på at hnu liker meg, selv om vi noen timer tidligere har kysset og holdt hender. Blir så syyykt forvirret..

Hun er også care på byen, og bryr seg ikke hvor jeg skal.

 

Men hun flørter heller ikke med andre på byen, og hun ringte meg med en gang det stengte slik at vi kunne sove sammen.. Selv om hun virker care på fester blir hun også sjalu, fordi fortalte kameraten min at hun ikke likte at jeg snakket med bestevenninen hennes i en timestid..

 

Haha, lang post. Hva bør jeg gjøre? Forstår meg ikke på henne i det hele tatt. Blir også veldig sur når hun er så care, så festen i går endte med at jeg rota med bestevennina hennes, men hun så det heldigvis ikke. Ikke bra. :S

 

Postet av anonym: 8c6a3d294ecf930c13f939fb230080e6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...