Gå til innhold

Omtale av Colin McRae: DiRT (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjørefølelsen og bilens oppførsel er VELDIG god ...  ;)

8956402[/snapback]

 

Hva har du røykt? Det kan du rett og slett ikke mene. Har du spilt andre rallyspill iløpet av livet ditt?

8960550[/snapback]

Eh ja? Sånn ca. alle, og sikkert fler enn deg merker jeg. Kjørefølelsen med kamera på utsiden er ca. ikke bra, men med panser-view er den perfekt. Det er det ingen tvil om. Mulig oppfatningen på bra kjørefølelse er individuell, men jeg har klart hele Career på Pro med glans, nettopp fordi jeg beherska kjøringa og skjønte hvordan det skulle kjøres.

 

Det vil jeg påstå betyr BRA kjørefølelse.

Mulig det er vanskelig, men vanskelig betyr ikke dårlig.

Lenke til kommentar
Kjørefølelsen og bilens oppførsel er VELDIG god ...  ;)

8956402[/snapback]

 

Hva har du røykt? Det kan du rett og slett ikke mene. Har du spilt andre rallyspill iløpet av livet ditt?

8960550[/snapback]

 

Så hvilket rallyspill syns du er best på kjørefølelse og hvorfor?

Lenke til kommentar
har du forsøkt å stille inn rattet a?

Har spilt demoen og fullversjonen med ratt og begge funker gull

8993806[/snapback]

 

Finnes det justeing for følsomhet i demoen? Fant det ikke.

Men akkurat nå får jeg ikke prøvd siden boxen gav meg 3 røde lys og takka for seg....

Lenke til kommentar
Så hvilket rallyspill syns du er best på kjørefølelse og hvorfor?

8992135[/snapback]

 

Jeg er ikke "du", men det, etter min mening, helt klart beste rallyspillet pr. dags dato er "Richard Burns Rally". En like klar nr. to er "WRC Rally Evolved". WRC-serien har etter hvert utviklet seg fra å være helt elendig, via bra, til å bli meget bra, men serien er vel lagt på is etter det jeg forstår, dessverre. "Colin Mcrae Dirt", ett av spillene jeg gledet meg mest til i år, er en katastrofe. Kanskje det dårligste av alle i seriens historie hva kjørefølelse angår.

 

Kjørefølelse går på helt andre ting enn kameraets plassering og denslags; det går simpelthen på noe så enkelt som om bilene føles som, og oppfører seg som nettopp det - nemlig: biler. Har man selv kjørt bil, merker man umiddelbart om ting føles riktig. Nå vet jeg ikke hvor stor vekt Codemasters har lagt på realisme, men fysikkmotoren de bruker er helt forferdelig - det er ikke engang i nærheten av å føles riktig, langt mindre realistisk. Jeg kan ikke få meg til å like spillet i det hele tatt.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Må si meg enig i dere som ikke er fornøyd med kjørefølelsen. Fikk spillet for noen dager siden, men blir å kvitte meg med det ganske så fort! Nå er det en stund siden jeg har spilt andre rally-spill. Faktisk har jeg ikke spilt rally siden WRC4 på PS2. Men så vidt jeg kan huske så var faktisk dette mye bedre på kjørefølelsen. DiRT er vel mer som WRC3 som var søppel.. :)

Jeg liker ikke måten careermodusen er satt opp på heller.

 

Men grafikken er pen da.... ;)

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Men så vidt jeg kan huske så var faktisk dette mye bedre på kjørefølelsen. DiRT er vel mer som WRC3 som var søppel.. :)

 

Hvem bryr seg om hvor realistisk kjørefysikken er? Richard Burns Rally var søppel. Samme var de tidligere Colin McRae spillene. WRC 3, Rallisport Challenge 1 & 2, og DiRT er derimot kjempegøy. Arcade-aktig kjørefølelse i bilspill er bare et pluss i min bok.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

detta var kjempe artig :D og kosta meg ikke mer enn 39,- kroner, haha. Beste kjøpet ever! Eneste jeg har å klage på er de noe plagsomme dirt buggy racene... de er jo komplett umulige... men resten er meget meget gøy!

 

Kjører med Logitech MOMO Racingwheel, på pc, med 1680x1050 og medium effekter. Funker helt ok. Litt vanskelig å kjøre i blant, men er som oftest min feil og ikke spillet eller rattets feil :p hender det lagger litt når det er mange på samme banen da, men single løpene kjører stort sett smooth her :) I like it!

Endret av Tussi_qwerty
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...