Gå til innhold

Komplett - utrolig lang leveringstid


Anbefalte innlegg

Begikk feilen å bestille varer hos Komplett nå, før jeg leste denne mailen. Varene mine ble i løpet av få timer "Frigjort for plukk", og slik har det vært de siste to døgnene. Jeg er av typen som hater intenst å vente, så jeg har store planer om å plage (stakkars) kundeservice så varene mine blir prioritert.

 

Vet ikke om det har noen virkning å mase, men har en følelse av at de håndterer klagende kunder bedre enn de som sitter pent og venter (disse er tydeligvis lettere å holde på). Noen som vet om dette stemmer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg bestilte endel varer 8.8, alt var (og er) på lager og så helt greit ut. Men ordren står fortsatt som åpen...

9296569[/snapback]

Om du kanselerer orderen din, for og så bestille den igjen med ekspress over natten, får du den på lørdag :)

 

 

EDIT: Eller var det ingen utlevering lørdag?

9296953[/snapback]

 

Jeg bestilte med ekspress over natten og ordren lå åpen i 72 timer før jeg valgte å kansellere den. Komplett har problemer for tiden, det må en bare innse.

Lenke til kommentar
Komplett.no driver fortiden med en omfattende ombyging av lageret sitt.

Dette er for å forbedre leveringstiden med tanke på framtiden.

 

Så om komplett har en måned, kanskje to måneder med ombygging, trenger dere ikke å ta av.

 

Det at noen kunder blir dårligere behandlet enn andre, trenger ikke å være med vilje fra deres side?

 

Det er slik i alle bedrifter som har med kundebehandling å gjøre, alt kan ikke være perfekt.

 

Om dere vil ha varene så sabla fort som dere krever, så må dere betale for det.

Ekspress over natten er en av fraktmulighetene komplett tilbyr.

Om du bestiller før klokken 10, er varene på døren din neste dag.

 

 

Man kan ikke forvente å få varene dagen etter hver gang. Det er alltid noe som spiller inn. Denne gangen er det en ombygging som kundene får igjen for senere.

9295580[/snapback]

 

Komplett har bygd om lageret siden jul. Ikke siden juli.

Leveringsmåten har heller ikke noe å si, det er Komplett som bruker tid, ikke Posten.

Lenke til kommentar
Lille Brum: hvilken leveringsmåte valgte du?

 

 

Komplett.no driver fortiden med en omfattende ombyging av lageret sitt.

Dette er for å forbedre leveringstiden med tanke på framtiden.

 

Så om komplett har en måned, kanskje to måneder med ombygging, trenger dere ikke å ta av.

 

Det at noen kunder blir dårligere behandlet enn andre, trenger ikke å være med vilje fra deres side?

 

Det er slik i alle bedrifter som har med kundebehandling å gjøre, alt kan ikke være perfekt.

 

Om dere vil ha varene så sabla fort som dere krever, så må dere betale for det.

Ekspress over natten er en av fraktmulighetene komplett tilbyr.

Om du bestiller før klokken 10, er varene på døren din neste dag.

 

 

Man kan ikke forvente å få varene dagen etter hver gang. Det er alltid noe som spiller inn. Denne gangen er det en ombygging som kundene får igjen for senere.

9295580[/snapback]

 

Nå handler det ikke bare om at varene er forsinket, det handler vel så mye om manglende informasjon fra Komplett sin side. Når jeg bestilte varene fra Komplett sto det at varene var forventet sendt samme dag. Hvorfor gjør det det når det er så latterlig feil? Og hvorfor får kunder så villedende meldinger? Hvorfor er de så vrange på å kansellere ordrer? Dette er helt latterlig ubrukelig kundeservice, som de bør få høre om. Informasjon om forsinkelse i leveringen bør de ta seg av før en ordre i det hele tatt legges inn.

Endret av Evju
Lenke til kommentar

Kanselerer jeg ordern min hos Komplett nå og legger den inn hos feks Amentio sparer jeg meg ca 500,-. Problemet er at jeg ikke stoler på Amentio. De sender ikke varene ut selv, men bare viderformidler ordren for andre, og det gjorde at jeg mottok 1/4 av en ordre der via posten. Etter 3 dager. 2/4 kom med tollpost etter 2 måneder (og nei, amentio svarer ikke på epost) og den siste 1/4 (som var samme vare som jeg plukket opp på posten første gangen) så jeg aldri noe til.

Lenke til kommentar

Har brukt Komplett stort sett helt siden jeg begynnte å bygge maskiner (Og det er lenge sia!). Har aldri hatt noe problemer med dem. Jeg skjønner de som hater venting, for det gjør jeg også! Skal jeg bestille noe, skulle jeg helst hatt varene dagen før jeg bestillte dem, men jeg kan jo har vært heldig. Har også vært borti at varene har blitt utsatt og sånt selv, men ikke over så lang tid.

Lenke til kommentar
Kanselerer jeg ordern min hos Komplett nå og legger den inn hos feks Amentio sparer jeg meg ca 500,-. Problemet er at jeg ikke stoler på Amentio. De sender ikke varene ut selv, men bare viderformidler ordren for andre, og det gjorde at jeg mottok 1/4 av en ordre der via posten. Etter 3 dager. 2/4 kom med tollpost etter 2 måneder (og nei, amentio svarer ikke på epost) og den siste 1/4 (som var samme vare som jeg plukket opp på posten første gangen) så jeg aldri noe til.

9298433[/snapback]

Og då er tilbake i komplett-klemma, for eg trur ein av "leverandørene" til Amentio er norek

Lenke til kommentar
Komplett.no driver fortiden med en omfattende ombyging av lageret sitt.

Dette er for å forbedre leveringstiden med tanke på framtiden.

 

Så om komplett har en måned, kanskje to måneder med ombygging, trenger dere ikke å ta av.

 

Det at noen kunder blir dårligere behandlet enn andre, trenger ikke å være med vilje fra deres side?

 

Det er slik i alle bedrifter som har med kundebehandling å gjøre, alt kan ikke være perfekt.

 

Om dere vil ha varene så sabla fort som dere krever, så må dere betale for det.

Ekspress over natten er en av fraktmulighetene komplett tilbyr.

Om du bestiller før klokken 10, er varene på døren din neste dag.

 

 

Man kan ikke forvente å få varene dagen etter hver gang. Det er alltid noe som spiller inn. Denne gangen er det en ombygging som kundene får igjen for senere.

9295580[/snapback]

 

Komplett har bygd om lageret siden jul. Ikke siden juli.

Leveringsmåten har heller ikke noe å si, det er Komplett som bruker tid, ikke Posten.

9297960[/snapback]

Selvfølgelig hakke posten noe med at ordre står 3 dager åpne hos komplett, men at posten ikke har noe med leveringstid å gjøre, er ikke sant.. bedriftspakke express over natten, er mange ganger bedriftspakke over 2 - 3 netter etter min erfaring.

Endret av repaguy
Lenke til kommentar

La inn bestilling på PC hos komplett 31 juli. De hadde alle delene på lager. Ordren ble stående åpen fram til 9 august. Siden da har den vært frigjort til plukking... Men det har jo ikke skjedd noe som helst... Har kontaktet kundeservice 2 ganger, fått oppgitt nytt leveringstidspunkt, ingen ting har skjedd. Kan skjønne at ting tar tid innimellom, men 18 dager uten klare å levere lagerførte varer er elendig...

Lenke til kommentar
Nei, dette stemmer ikke... Uten en sykt god grunn.)

Jeg spurte de... :)

9297678[/snapback]

Ja, for hvis Komplett sier de ikke tar hensyn til klaging må det jo være sant??

 

Jeg aner ikke om de fremskynder varene til de som skriker høyest, men jeg føler meg helt trygg på at de ikke ville fortalt deg om de gjorde det ;)

 

Vel vel, selv har jeg i alle fall på de senere ordre jeg har sett meg nødt til å bestille fra Komplett valgt hentebu/automat og så fått meg en tre timers kjøretur. Bortsett fra første gangen da ordre ble stående i 2 dager pga en eller annen feil hos Komplett, har det fungert som de lover. Dvs levering innen 4 timer.

 

He he, ironisk nok vil jeg tro at jo fler som velger slike løsninger, jo mer ustabil vil vel levering bli for vanlige pakker der de ikke lover noe som helst, og naturlig nok dermed blir nedprioritert ifht min bestilling.

 

Men når er denne ombygging av lageret beregnet ferdig tro?

 

Hvis det virkelig er dette som er årsaken til alle tilfeldighetene når det gjelder leveringstid er det etter mitt syn et litt risikabel spill de bedriver når de ikke informerer om dette. Jeg kan ikke forestille meg at dette da er noe annet enn en kalkulert risiko, der de anser større tap ved å gi informasjon og dermed potensielt miste ordre, enn å bare la det skure og gå, og satse på at de fleste finner seg i det, og at alt er glemt neste gang det skal handles...

 

Hvordan ombygging av lager kan føre til at person A får sine varer pakket i løpet av 6 timer, mens person B må vente en ukes tid skjønner ikke jeg helt, men så er jeg jo heller ikke noen logistikk-ekspert, så andre kan kanskje forklare sammenhengen.

 

En skulle tro at varer som bestilles av kunder med samme prioritet (altså feks vanlig postpakke) enkelt og greit plukkes i den rekkefølgen de kommer inn. Det er jo likefullt naturlig at det kan være litt forskjeller, altså fordi det er mer enn en person som plukker varene, samt forskjellig størrelse på ordre. Men flere dagers forskjell skjønner jeg bare ikke...

Lenke til kommentar

Helt utrolig at det går an å ha så store problemer med utsendelse av bestilte varer som er på lager - uten at det nevnes med et ord på hjemmesiden når man bestiller! I mitt tilfelle bestilte jeg et hovedkort mandag 13/08 og forventet sendingsdato samme dag. Ordren står fremdeles som åpen i dag fredag 17/08. Ringte Komplett og fikk beskjed om at lageret er under ombygging og at det var ingenting vedkommende kunne gjøre. Regnet imidlertid med at ordren ble sendt før helga. Det gjenstår å se. Etter å ha lest gjennom denne tråden har jeg ikke så alt for store forhåpninger! :no:

 

Grunnen til at jeg bestilte hos Komplett denne gangen var at de var de eneste som hadde det aktuelle hovedkortet på lager. Ser ut som om andre nettsjapper får det inn i morgen, så hvis ikke Komplett får sendt av gårde det jeg har bestilt til da, kansellerer jeg ordren og bestiller hos en konkurrent.

Lenke til kommentar

I dag sendte de faktisk varene mine, nøyaktig tre døgn etter bestilling. Kan ikke skjønne at det skal være så stor forskjell i leveringstid?? De som jobber på lageret i Sandefjord nå, har nok ikke den enkleste og beste jobben i verden. Blir nok mye overtidsjobbing...

Lenke til kommentar

På lørdags kveld så dro jeg hjem fra jobb for å fortsette arbeidet mitt i litt hyggeligere omgivelser. Det viste seg ganske fort at maskinen hadde tatt kvelden, og at jeg måtte få ordnet meg noe nytt ASAP.

 

Little did i know then. Leste litt om leveringsproblemer hos komplett uten å tenke noe spes på det. så bestillte jeg meg en haug med deler fra Amentio. Dette var forrige søndag. Så på mandag så ble status forandret til "sendt" tenkte at jeg da naturligvis kom til å ha delene på onsdag, siden onsdag så har jeg prøvd å få kontakt med amentio, men kom ikke igjennom før i dag. Well. Norek (komplett) er jo da selvfølelig leverandøren som sto for alle delene jeg hadde bestillt, og det var ingenting som hadde blitt sendt. Hørte derfor med amentio om det var mulig å forandre ordren sånn at jeg kunne hentet i hentebua hos komplett, men dette lot seg visst ikke gjøre.

 

Gidder ikke bli altfor frustrert pga det her. Bare syns det kunne vært opplyst bedre om det fra flere hold. Hadde jo aldri i verden bestillt meg maskin hvis jeg hadde visst jeg kom til å bli sittende uten såpass lenge utover hva jeg egentlig hadde mulighet til. Var jo max påpasselig med at jeg valgte komponenter som var på lager.

Lenke til kommentar

Tenkte å lage ny tråd, men så denne, så her kommer min historie..

 

Kjøpte meg PC-deler fra komplett i februar i fjor. Jeg måtte vente en to-tre dager sammenliknet med varer jeg bestilte fra PS Data.

 

I begynnelsen av juni i år brøt strømforsyningen min sammen og måtte sendes i retur til komplett. 15. juni fikk jeg returnummer, og den 21. fikk jeg beskjed om at de hadde fått den inn. Allerede 22. juni fikk jeg epost om at orderen var lagt, og den 23. lå den på postsentralen i Stokke. 27, juni var den i hus.. Yay? :ermm:

 

Det var tydelig at jeg var heldig med hvor kort tid det tok å sende pakka, men kanskje gikk det litt for fort.. Den nye strømforsyninga var nemmelig defekt ved ankomst, og for at den skulle virke måtte jeg støtte opp kabinettet foran med en 5 cm høy trekloss.

 

Så..1. august sendte jeg ny etterspørsel om returnummer, dette dukket opp dagen etterpå. Samme dagen ble pakken sendt. Men det skulle ta en hel uke før jeg fikk beskjed om at de hadde fått pakken. Først 14. august fikk jeg beskjed om at de hadde sett på strømforsyninga og laget en ny ordre tilbake til meg.

 

Ettersom det hadde gått så mange dager tenkte jeg at jeg like gjerne kunne koste på meg litt raskere sendetid på pakken, fordi jeg virkelig trenger PCen klar før skolestart mandag. Men å endre sendemåte kunne ikke gjøres ettersom pakken allerede var registrert hos Posten.

 

Nå, 17 august sitter jeg fremdeles uten strømforsyning. Pakken har stått på lageret til komplett i tre dager, og det eneste jeg nå kan gjøre er å vente. Sist gang brukte Posten 4 virkedager på å frakte pakken hjem til hjembyen Arendal, så da er det bare å regne.. Torsdag er kanskje pakken her hvis jeg er heldig..

 

Tolmodigheten min er slutt, neste gang kjøper jeg heller PC i vanlig butikk, komplett.no har ødelagt mitt tidligere positive syn på PC-kjøp over nett.

Lenke til kommentar

hahaha. Har ventet snart 2 uker på min pakke som jeg ville ha i postautomaten(4timers leveringstid). Lagerført vare er det også. Support sier at de ikke får kontakt med lageret og at varene skulle vært sendt for lengst. Et kjempe stort logistikproblem med andre ord. De får vel mindre og mindre ordre nå etterhvert så kanskje det blir en liten løsning på knuten.

Endret av Qveitar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...