Gå til innhold

Crt Tv gir bare grønt bilde, ødelagt ?


Anbefalte innlegg

Hei, som emnetittelen sier, så begynte tvn plutselig å gi bare grønt/sort blilde, jeg anntar den er fucked, men vil bare være sikker...

 

Hjelper ikke å skifte kanal, ikke å slå den helt av, ikke å unplugge den, ikke å stille på settings....

 

Hadde jeg hatt penger hadde det ikke vært så halvgæli ettersom det er på tide å migrere til flatskjerm uansett, men jeg har bare råd til en eller annen skitflatskjerm :(

 

Er forresten en Panasonic 32" TX-32DK20F, garanti og evnt. reklamasjon er uttgått antar jeg ettersom den er over 5 år gammel.

 

Noen råd, tips, sympati etc ?

Endret av [^..^]Christian
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har dårlig råd så kan du jo dra rundt på el-retur steder, kanskje du finner deg en ny CRT tv.. er mange som kaster sine gamle tv'r når dem bytter til flatskjerm.

Så kan du heller spare pengene du ville brukt på reperasjon og heller kjøpe deg en helt ok flatskjerms tv senere ;)

Evt kan du følge med litt inne på finn.no.. er noen CRT tv'r der som er i bra stand som gis bort.

Lenke til kommentar

Det blir nok med å kjøpe ny flatskjerm på avbetaling elns.. f.eks Hifiklubben hadde 12mnd rentefri avbetaling (får endel penger senere (sept), men trenger (:p) tv nå).

 

Det er forsåvidt ikke noen forstyrrelser på bildet, det er bare at det er grønt/svart :|

 

Tror nok ikke jeg skal ta noen reperasjon, jeg HATER å betale for å komme til samme tilstand som jeg var i nettopp, dvs betale for å vedlikeholde.. Skal jeg betale for noe, bør d være noe som forbedres :)

 

Tror nok ikke jeg raider noen el-retur nei, dama har evnt en GAMMEL crt tv liggende, men blir nok med ny tv ja..

 

Forresten, et lite spm. : Jeg har tidligere hatt inntrykk av at Sharp var et "jalla" merke, men ser nå at de har endel Tv'er med gode specs og er relativt dyre og.... Har de skjerpet seg, eller er det bare feil inntrykk jeg hadde tidligere ?

Endret av [^..^]Christian
Lenke til kommentar

Kjøp på avbetaling lønner seg ikke. Det er smart å rekne ut hvor mye ekstra det koster deg. Jeg ville nok ventet til pengene kommer.

 

Ikke se deg blind på spesifikasjoner når du skal ha ny TV. En TV med veldig gode spesifikasjoner kan vise elendig bilde og motsatt. Du bør se TVen i praksis før du kjøper den.

Lenke til kommentar
Kjøp på avbetaling lønner seg ikke. Det er smart å rekne ut hvor mye ekstra det koster deg. Jeg ville nok ventet til pengene kommer.

 

Ikke se deg blind på spesifikasjoner når du skal ha ny TV. En TV med veldig gode spesifikasjoner kan vise elendig bilde og motsatt. Du bør se TVen i praksis før du kjøper den.

8899206[/snapback]

 

jada, jeg skal seff "se" den :)

 

Var ikke så gæli den avbetalinga serdu, hadde noe kampanjegreier nå (tror jeg) med 4mnd's betalingsutsettelse. Men utenom det var d heller ikke så dårlig,,, var et startgebyr på 400 kr elns. og så var d 45 kr mnds gebyr, rentefritt i 12 mnd..,, Så da kom det, (hvis en bruker 12 mnd med å betale alt ned) et tillegg på 900 kr og noe som tillegg i prisen, og det er ikke så ille :)

Lenke til kommentar
Kjøp på avbetaling lønner seg ikke. Det er smart å rekne ut hvor mye ekstra det koster deg. Jeg ville nok ventet til pengene kommer.

 

Ikke se deg blind på spesifikasjoner når du skal ha ny TV. En TV med veldig gode spesifikasjoner kan vise elendig bilde og motsatt. Du bør se TVen i praksis før du kjøper den.

8899206[/snapback]

 

Jeg er helt enig med dette. Kjøp på¨avbetaling syntes jeg man bare skal bruke når det er nødvbendig. F.eks. kjøleskapet ryker, og det var på tide med et nytt et uansett. Da kan man kjøpe på avbetaling hvis man ikke har pengene der og da.

 

Men som også efikkan sa, det er lurt å regne ut hvor mye det vil koste deg først :)

Lenke til kommentar

Hadde en tv her i huset før, eller har den enda :p

Den ble plutselig helt grønn. Trodde etterhvert at tv-en var "fucka" og kjøpte ny. Så bare ble den liggenes, og så prøvde jeg den en liten stund senere, og da funket det, og skjermen var som vanlig.

Og da skjermen var grønn, da var den grønn. Var umulig å få den normal uansett hva vi gjorde...

Lenke til kommentar
Hadde en tv her i huset før, eller har den enda :p

Den ble plutselig helt grønn. Trodde etterhvert at tv-en var "fucka" og kjøpte ny. Så bare ble den liggenes, og så prøvde jeg den en liten stund senere, og da funket det, og skjermen var som vanlig.

Og da skjermen var grønn, da var den grønn. Var umulig å få den normal uansett hva vi gjorde...

8908664[/snapback]

Det kan likevel tyde på at den nærmer seg slutten på sin levetid. Det minner meg litt om gamle-TVen her i huset (en 25" Panasonic Quintrix som var 8 år). Det begynte med at den plutselig slo seg av eller at bildet pluselig ble til store blå striper. Så måtte den hvile en stund før den virket igjen. Symptomene inntraff oftere og oftere helt til vi ikke fikk liv i den igjen. (det hendte i juleferien, så det ble lite titting i jul) Det kan virke som det var noe av elektronikken rundt bilderøret som sviktet. Jeg tror at slitasje på selve bilderøret ser litt annenledes ut, men jeg er ingen ekspert. Det er også mye forskjellig som kan være galt med bilderøret...

 

Men det skader ikke å høre med en reperatør, gjerne spørre om det koster noe å få en ekspert til å titte på apparatet og høre om det er en bagatell (for eksempel komponent på et kretskort som må byttes) eller om hele greiene må byttes. Om eksperten kommer fra en butikk vil vedkommende nok uansett anbefale ny TV. ;)

Lenke til kommentar

min tv en daweoo 28" fikk også lignende symptomer for et par år siden. Tenkte at denne var kaputt og bestilte meg en 42" bakprosjektor tv. men etter et par dager uten strøm skrudde jeg den på igjen. da var den helt fin igjen. den ble adoptert vekk til andre medlemmer av familien.fungerer fortsatt helt greit. Tror det kan være at den trenger en avmagnetisering eller noe lignende.

Lenke til kommentar
min tv en daweoo 28" fikk også lignende symptomer for et par år siden. Tenkte at denne var kaputt og bestilte meg en 42" bakprosjektor tv. men etter et par dager uten strøm skrudde jeg den på igjen. da var den helt fin igjen. den ble adoptert vekk til andre medlemmer av familien.fungerer fortsatt helt greit. Tror det kan være at den trenger en avmagnetisering eller noe lignende.

8965906[/snapback]

 

Ja, det samme har skjedd her, nå funker den plutselig fint igjen etter en liten ferie... Så får vente litt til da og se om problemet vender tilbake.....

 

Men hadde egentlig vendt meg til tanken å kjøpe ny flatskjerm, selv uten penger :p

Jaja, får vente litt til.

 

@eternal: dyrt ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...