Gå til innhold

Kopiere CD i Wav-format til harddisk

Gjest Slettet-0ncAanc1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler Exact Audio Copy som gjør hva navnet sier i motsetning til mange andre programmer. Dette fordi EAC tar hensyn til Redbook-formatet på CDene, og ripper med redundans for å sikre dataintegriteten.

Forøvrig er det ingen vits å lagre det som .WAV-filer, med mindre dette avhengiger av kompatabilitet med avspilleren din. For lagring av ukomprimert lyd vil jeg anbefale FLAC - Free Lossless Audio Codec. Da får du en komprimert fil som er bit-perfekt med den orginale .WAV-fila, men tar ca. bare halve størrelsen :)

Se også her: Hva er det beste lydformatet?

Endret av skag1
Jeg anbefaler Exact Audio Copy som gjør hva navnet sier i motsetning til mange andre programmer. Dette fordi EAC tar hensyn til Redbook-formatet på CDene, og ripper med redundans for å sikre dataintegriteten.

Forøvrig er det ingen vits å lagre det som .WAV-filer, med mindre dette avhengiger av kompatabilitet med avspilleren din. For lagring av ukomprimert lyd vil jeg anbefale FLAC - Free Lossless Audio Codec. Da får du en komprimert fil som er bit-perfekt med den orginale .WAV-fila, men tar ca. bare halve størrelsen :)

Se også her: Hva er det beste lydformatet?

8887290[/snapback]

Endelig en som har skjønt det :thumbup:

Bruker kun EAC her i huset.

• 1 måned senere...
  • 13 år senere...

Bare kaster ut en tanke her....

Hva med å ta den enkelte CD og lage et image av den på PC'en. Blir mest sannsynlig en .ISO eller .BIN fil...

Windows skal etter sigende kunne lage image av CD/DVD selv. Har ikke prøvd for mye selv, men holder meg til

gamle velfungerende PowerISO...

Åpne imaget i windows (dobbeltklikk) og dra den enkelte låta rett over på CD'en du skal brenne til. W10 brenner selv..

Endret av Tangent

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...