Gå til innhold

kjøp av 30" skjerm


Herax

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva  med dell sin 30"

8905321[/snapback]

 

Man har jo også Apple sin. Men der betaler jo man en del for designet :(

 

Jeg ville uansett gått enten for Dell sin eller Samsungen. Grunnen til at jeg ikke ville gått for HPen er rett og slett at jeg nesten ikke har hørt noe om den, men har lest flere tester om begge de to andre, og erfart selv Dell sin 30"

Lenke til kommentar

Jeg har litt troa på HP sin 30". Har vært testet av hw.no og kom bedre ut enn dell sin 30", det skal sies at dell skjermen den sammenlignes med ikke er av den nye revisjonen. HP sin 30" har 3 DVI-innganger, noe den er alene om av 30" såvidt jeg veit.

 

Noen som veit hvordan disse 30"`erne fungerer med xbox 360 og ps3?

Lenke til kommentar

Ifølge Anandtech er Dell 3007WFP-HC (HC er den nye modellen) og HP LP3065 nesten helt like. De eneste nevneverdige forskjellene er design, og at Dell har kortleser, mens HP har 3 DVI-innganger (Dell har bare 1). Om jeg har forstått riktig har Samsung 305T en annen paneltype enn Dell og HP, så der er det litt forskjeller. Xbitlabs har en anmeldelse hvor Dell 3007WFP (ikke HC modellen altså) og Samsung 305T anmeldes, og de kan ikke se noen klar vinner.

 

Mitt inntrykk etter å ha lest noen anmeldelser av disse 3 skjermene er altså at det er utrolig likt mellom dem. Selv lener jeg mot HP/Dell siden disse ikke har RTC artifacts.

 

Edit: Her er xbitlabs sin anmeldelse av 305T og 3007WFP, Anandtech sin anmeldelse av HP LP3065, og Anandtech sin anmeldelse av Dell 3007WFP.

 

Noen som veit hvordan disse 30"`erne fungerer med xbox 360 og ps3?
Ikke out-of-the-box i allfall. Over DVI støtter alle disse skjermene KUN 1280x800 (blir skalert til fullskjerm) eller 2560x1600, ingen andre oppløsninger. Eventuell skalering fra andre oppløsninger må gjøres av skjermkortet. Så hvis man vil koble til en konsoll må man ha en dings imellom som skalerer oppløsningen til en av de to støttede oppløsningene og sender det inn på skjermen over DVI. Det er ingen analoge innganger på skjermene. Endret av dravisher
Lenke til kommentar

En kort oppsummering fra pcworld nr 8 - 2007 der de tester fire stk 30" skjermer

 

 

HP LP3065 30"

Karakter 8,2

Pris ca 13000kr

Pluss: Meget god bildekvalitet. Tre dvi-tilkoblinger. Billig

Minus: Ingenting spesielt.

 

Dell 3007WFP-HC 30"

Karakter: 8,0

Pris ca 16500kr

Pluss: Meget god bildekvalitet. Minnekortleser

Minus: Få tilkoblingsmuligheter

 

Samsung Syncmaster 305T 30"

Karakter: 7,4

Pris ca 12000kr

Pluss: Bildekvalitet

Minus: Få tilkoblingsmuligeter

 

Apple Cinema Display M9179 30"

Karakter: 7,0

Pris ca 15000kr

Pluss: God bildekvalitet. Lekkert design.

Minus: Få tilkoblinger. Litt svak på video. Ikke HDCP.

 

Det blir også sagt om HP skjermen:

 

Det er først og fremst når det gjelder fargegjengivlese at vi mener denne skjermen ligger hakket foran sine konkurrenter. Du merker lite til dette hvis du bare bruker vanlig internettapplikasjoner, men hvis du bruker fotoprogrammer og gjør avansert bildebehandling, er denne skjermen, etter vår mening vassere enn konkurrentene. Fargene får ikke det litt mørke skjæret som vi nevnte i kommentarene til dell. Her fremstår bildene mer brilliante og klart definerte.

 

 

xbox 360 og ps3:

Man må altså ha en skalerer, xbox 360 og ps3 har ikke oppløsningen 1280x800 som et alternativ altså?

Endret av btwist
Lenke til kommentar

Har diskutert dette før i en annen tråd, og jeg er ikke i tvil om at man får mer for pengene med HP sin 30". Flere DVI innganger er vel veldig greit å ha, istedenfor å bruke noen tusenlapper på en "grei nok" DVI KVM switch. En USB multikortleser, derimot, punger man bare ut noen hundrelapper for... kanskje ikke det engang.

 

Ellers er de nokså like, ihvertfall nå som Dell oppgraderte sin 3007 model.

Lenke til kommentar
tenkte på å kjøpe hp sin 30 tommer nå, men klarer skjermkortet mitt det? eller må jeg ha nytt?  jeg har POV GeForce 7800GTX 256mb

8968338[/snapback]

Har skjermkortet Dual link DVI, hvis det har det så er det ikke noe problem, selv om avhengig av hvor krevende ting en skal bruke PCen til, Har en ikke dual link DVI så blir en tvunget til å bruke 1280x800, noe som ikke er noe særlig. Jeg har en 30" selv og bruker et 7900 GTX 512MB skjermkort uten problemmer, uten at spill ofte ikke lar en zoome langt nok ut, men det er jo luksus problem.

Lenke til kommentar
Til dere fjortiser som mener en betaler for design hos apple (og som tydligvis hater noe som er pent) så koster apple sin 30" 1k mindre en dell sin. Se litt fakta før dere spyr ut dritt om noe dere ikke har peil på.

9019971[/snapback]

Såså, ingen vits å bli uvenner. Med en hyggelig og høflig tone blir alt så mye triveligere.

 

Dell kjører jo 25% avslag med jevne mellomrom, da havner den vel på 12-13k med dagens priser.

Lenke til kommentar
Til dere fjortiser som mener en betaler for design hos apple (og som tydligvis hater noe som er pent) så koster apple sin 30" 1k mindre en dell sin. Se litt fakta før dere spyr ut dritt om noe dere ikke har peil på.

9019971[/snapback]

 

 

Beklager, jeg er stor fan av Apple sine skjermer selv, men har dessverre ikke råd til en nå. Jeg er tydeligvis ikke helt oppdatert på Apple sine priser lenger, jeg har vært litt offline på slikt det siste året. Sist jeg sjekket var Apple dyrere enn Dell, men ting har visst endret seg...

 

Apples skjermer har rykte på seg for å være mye bedre enn de fleste andre i den prisklassen, de har visst mye bedre fargegjengivelse enn konkurrentene og den har jo faktisk FW- og USB-hub i skjermen, noe jeg tror Dell ikke har. De hadde iallefall ikke det sist jeg sjekket...

Lenke til kommentar

Er ikke Apple sin skjerm av en eldre type? Noen som vet hvor lenge siden det er de hadde en stor oppgradering av den? Både HP LP3065 og Dell sin HC-modell har jo 92% fargedekning, mens jeg gjetter at Apple sin har kun 72% (som er det vanlige). Burde vel nevnes at både LP3065 og Samsung T305 koster under 13 000, så både Dell og Apple er veldig overpriset.

Lenke til kommentar
Har tenkt å kjøpe ny skjerm til spillmaskina sammen med div andre

oppgraderinger.

Hva anbefales av SyncMaster 305T eller HP-LP3065,

eller finnes det andre alternativer i ca samme prisklasse ?

 

mvh skjermtroll

8881363[/snapback]

Har du vurdert denne: http://www.viewsonic.com/products/desktopd...eries/vx2835wm/ Den er jo noe mindre enn 30", men 27,5" er nå litt da. Og så koster den bare ca. 6.500 hos amentio.no Jeg har bestilt meg en, her: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...24;c:36167;pl:1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...