Gå til innhold

Holder du orden på filmene dine?


Programvare

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Jeg hadde alfabetisk rekkefølge på filmene mine helt til jeg kom opp i ca 200 utgaver og jeg gikk tom for hyller. Når jeg kjøpte en film som startet på A og fant ut at jeg måtte stokke om på alle de 200 filmene hadde jeg fått nok.

 

Nå flyttet jeg jo akkurat til hybel da, så jeg kunne ha organisert alt da jeg satt det inn i nye hyller. Det ble derimot til at jeg tok det litt på feelen. Sortert som dette ca: Horror, asia, ordinær kvalitet, eldre kvalitet, sci fi, humor og totally rad/b-film.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter å lurer på om det er noen her på forumet som har en plan for hvordan de skal redde samlingen sin hvis de skulle våkne opp midt på natten og huset er i fyr og flamer.  :ph34r:

 

Jeg har noen bagger liggende under sengen som har blitt brukt som "flukt rute" til filmene. :yes:

9364940[/snapback]

 

Skulle det begynne å brenne går jeg ned i kjellern og skrur ned mine Bertby skap, og kommer til å spørre brannmannskapene om hjelp til å bære de ut. Det er min plan :D

Lenke til kommentar
Sitter å lurer på om det er noen her på forumet som har en plan for hvordan de skal redde samlingen sin hvis de skulle våkne opp midt på natten og huset er i fyr og flamer.  :ph34r:

 

Jeg har noen bagger liggende under sengen som har blitt brukt som "flukt rute" til filmene. :yes:

9364940[/snapback]

Har de spinkle dvd/cd-hyllene fra ikea, og siden jeg bor i kjelleren er det bare å lempe de ut av vinduet og oppi blomsterbeddet til mamma :p

Lenke til kommentar

Har mine filmer i alfabetisk rekkefølge på en hjemmesnekra hylle oppe på veggen.

 

Har ikke så mange filmer at jeg her begynt å sortere etter sjanger enda.

 

Har 67 filmer, tror jeg. :hmm: (en stund siden jeg telte) Nå kjøper jeg ikke filmer bare for å få noe opp i hylla da, kjøper de jeg har lyst på og synes er noe å ha, så da går det jo litt treigere å handle inn.

Lenke til kommentar
Sitter å lurer på om det er noen her på forumet som har en plan for hvordan de skal redde samlingen sin hvis de skulle våkne opp midt på natten og huset er i fyr og flamer.  :ph34r:

 

Jeg har noen bagger liggende under sengen som har blitt brukt som "flukt rute" til filmene. :yes:

9364940[/snapback]

 

Skulle det begynne å brenne går jeg ned i kjellern og skrur ned mine Bertby skap, og kommer til å spørre brannmannskapene om hjelp til å bære de ut. Det er min plan :D

9376530[/snapback]

 

Hehe...

 

Har Bertby skap jeg også, men føler at det går fortere å kaste filmene i bagger enn å begynne å skru ned skapet. Så er det litt mer praktisk å bære en bagg i stedet for et skap og da. :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

De fleste filmene mine ligger i esker låst inn på et lager rundt 100 mil fra mitt nåværende hjem. Jeg tok likevel med meg en eske opp, for å ikke føle meg helt ensom. Den listen er som følger:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Brazil

Cinema Paradiso

Superman Returns

Diva

The English Patient

Sin City

Änglagård

The Misfits

Scarface

Deliverance

Sideways

Flight of the Phoenix

Secret Window

Withnail & I

Veiviseren

Broken Flowers

An Inconvenient Truth

Fleth

Taxi Driver

The Abyss

Amelie

In the Bedroom

Magnolia

Requiem for a Dream

Koyaanisqatsi & Powwaqatsi

La Haine

Ghostbusters 1 & 2

Salò

Narnia

Chocolat

The Football Factory

Mission to Mars

Polarekspressen

Dune

A Scanner Darkly

The Thing

Das Boot

Capote

Fear and Loathing in Las Vegas

The Killing

The Hire

The Elephant Man

A Better Tomorrow

The Dirty Dozen

Lenke til kommentar

Jeg tok og sorterte mine filmer nå i helga som var, det ble alfabetisk etter DVD-titel.

Veldig all right at jeg nå kan finne en film jeg skal se på ett blunk, istedenfor å måtte saumfare hele hylla.

Jeg lot DVD-profileren ta seg av alfabetiseringen så det er ennå noen plassseringer jeg er litt uenig i, siden profileren selvfølgelig sorterte etter den tittelen som står på koveret, og noen av titlene er oversatt til det ugjenkjennelige, men dette vill bli gjort om på etterhvert.

I sorteringsprosessen fant jeg åtte filmer som ikke var lagt inn i profileren, så det var jo en fin bonus.

 

Edit: Unødvendig linjehopp er fjernet.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
I sorteringsprosessen fant jeg åtte filmer som ikke var lagt inn i profileren, så det var jo en fin bonus.

 

Edit: Unødvendig linjehopp er fjernet.

 

 

Bare vent til du finner en film som ligger i DVD Profiler som du ikke har kjøpt (noen har lagt inn en annen film på den upc koden), jeg har gjort det for ikke så lenge siden, den har nr. 1748 i samlingen. Har ikke anelse om hvilken film som har blitt byttet ut :)

 

 

Men nå som jeg satt å skrev dette så kom jeg på en måte å finne ut hvilken film det er, står jo hvor jeg har kjøpt den og når i Profileren, at jeg ikke har tenkt på det før :wallbash:

 

Edit:

 

Det var Top Gear - The Challenges som var forsvunnet fra samlingen :D

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...