Gå til innhold

Diskuter K850i her


Anbefalte innlegg

Har ingen idé med den operaen. Men prøv å installer det på nytt.

Yepp da ser det ut som jeg får meg mobilen nå.

 

Men er det noen som får testet om både M2 og Micro SD kan fungere samtidig?

 

Har prøvd å slette det. Får bare beskjed om at minnet er fullt. Hvilke minne vet jeg ikke. Telefon og minnekort er langt i fra halvfullt, og jeg har vært inne og slettet midlertidige internettfiler. Får ikke kloke svar fra dem jeg snakka med på opera support heller. Irriterende

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ang OperaMini...

 

Det er et problem ved installasjon at hvis man ikke har et tilkoblingspunkt som fungerer, og velger feil, så sliter man. Jeg fikk i alle fall ikke til å velge nytt sist jeg valgte feil ved installasjon, og måtte slette opera og intallere det på nytt.

 

Det du må gjøre er å være helt sikker på at du har fått tilsendt korrekte wap instillinger før du installerer programmet. Ikke kjør samme installasjonsfila, men gå til operamini.com fra wap leseren på telefonen og last ned på nytt...så installer. Har du en korrekt oppsatt wap-tilkobling så skal det fungere.

 

Jeg hadde dette problemet sist ang en T650 og teleoperatøren Ventelo. Telefonen var satt opp med WAP tilkobling for Telenor sitt nett. Selv om Ventelo bruker dette så måtte det operatørinstillinger fra Ventelo til for at WAP skulle fungere.

 

Håper dette kan hjelpe noen i alle fall...

Endret av jimster
Lenke til kommentar
Ang OperaMini...

 

Det er et problem ved installasjon at hvis man ikke har et tilkoblingspunkt som fungerer, og velger feil, så sliter man. Jeg fikk i alle fall ikke til å velge nytt sist jeg valgte feil ved installasjon, og måtte slette opera og intallere det på nytt.

 

Det du må gjøre er å være helt sikker på at du har fått tilsendt korrekte wap instillinger før du installerer programmet. Ikke kjør samme installasjonsfila, men gå til operamini.com fra wap leseren på telefonen og last ned på nytt...så installer. Har du en korrekt oppsatt wap-tilkobling så skal det fungere.

 

Jeg hadde dette problemet sist ang en T650 og teleoperatøren Ventelo. Telefonen var satt opp med WAP tilkobling for Telenor sitt nett. Selv om Ventelo bruker dette så måtte det operatørinstillinger fra Ventelo til for at WAP skulle fungere.

 

Håper dette kan hjelpe noen i alle fall...

Tusen takk, det hjalp! Nå er jeg inne. Hadde sletta og lasta ned på ny flere ganger, men jeg lastet ned innstillinger fra netcom (det er jo det chess bruker) Hadde bare chess wap, men nå fikk jeg nye innstillinger fra netcom

Lenke til kommentar

Det følger med batteri, lader, usb-kabel, headset og en haug med software/bruksanvisninger.

På toppen av det hele ligger det faktisk en telefon i esken også. :)

 

---

 

Enten så har denne EDGE eller så utnytter den GRPS utrolig bra. De fleste telefoner har vel en begrensning på rundt 40 Kbps? Se hvilket resultat jeg fikk når jeg kjørte K850i som modem for PC-en og skrudde av 3G. Dekningen var rundt 50%...

post-42397-1192480901_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Nei og nei Sony Ericsson......kjøpt opp av Plastic Padding??!?

 

Hva i alle dager er det Sony ericsson har gjort nå??!?

 

Hentet K850 på lørdag og gledet meg skyhøyt...... Flott eske med spennede farger som også veide litt. Tegn på kvalitet...YES tenkte jeg.

 

Nærmest kjørte WRC på vei hjem fra butikken for og pakke opp greiene men etter at jeg fikk opp boksen, ja da kom skuffelsene på løpende bånd.

 

SE har gitt kritikk til Nokia for Tupperware telefoner, og så gir de selv ut den pilleboksen i helplast??!? Det var faktisk det mest elendige jeg har holdt fingrene mine rundt tror jeg. Hvor i alle dager har det blitt av kmagnesiumramma som er på K800i. Den oste det kvaliet av. Den knirkeklumpen av et plastvrak. Pokker tenkte jeg....hva er dette for no? Trodde det var en dummy jeg for og være ærlig.

 

Ja ja...kjøpt er kjøpt tenkte jeg og putta alle tinga inni som skulle inni buken på den.... Masse kule farger og lyder når jeg fyra den opp i alle fall, kjappe menyer, kult kamera og slike ting men.......

 

Ringer kona og tester..... mye som er laget av plast tenkte jeg...matboksen til unga feks......trykka på ring og konstanterte at dette ikke var en dummy.......og så hørte jeg det.......SKURRING og støy i høyttalern??!

 

Masse ulyder i høytalern under samtalen var det. Fikk kontaktet butikken som stormet frem og skulle rette opp dette problemet og sa jeg fikk komme ned igjen så testet vi og fant en som funket....

 

UMULIG.....samtlige av telefonene skurret og ga ulyder i høyttalern.... Hva i alle dager har dere gjort SE??!? Hva i alle dager driver dere med? Leverer en så ekstremt dårlig telefon som koster så mye?

 

Anbefaler alle og sjekke disse ekstremt nøye for dette var utrolig dårlig kvalitet.......jeg hevet kjøpet tvert for vi fant jo ingen uten ekstremknirk og skurring i, og jeg leverte helee greia med flott pappeske tilbake til butikken.

 

Enormt skuffet over K850 i......STYR UNNA...Dette er bare JUGGEL og LURERI. Rister på hue av SE.

Endret av Mikkel_Rev®
Lenke til kommentar

En frustrert bruker ja :)

 

Har blitt en tendens nå at de større telefonene skurrer pga. stor CPU i telefonen. Bare se på N95. Høres jo ut som at man ringer i en orkan når man ringer. Veldig kjipt om K850i lider av samme problemet :( Men skal definitivt prøve telefonen før jeg kjøper den :p Er jo alltid et must ;)

Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg har opplevd noe nevneverdig skurring. Har prøvd både med og uten handsfree. Kanskje det er operatøren din som ikke er helt kompatibel. Jeg bruker DJuice Friends og har ikke hatt problemer med skurring. Kanskje jeg ikke er sensitiv nok, men det er i hvertfall ikke mer skurring enn i K750'en jeg hadde. Det eneste jeg legger merke til er at lyden er høyere i K750i enn i K850 når man ikke bruker handsfree.

Lenke til kommentar
Hvordan er byggekvaliteten på denne da?

 

Jeg må si byggekvaliteten på K800 var bedre, men K850 er rett slett en gjennomført telefon. Media-menyen er meget bra. HBH-DS970 + megabass gir knallyd. Kameraet er bra, samt gyro, lys og mye annet gjør telefonen til et godt kjøp. Nå har vi fått konstatert at den har Edge og, uansett hva Sony selv må tro :p

 

Skurring i høyttaleren har jeg ikke merket noe til.

Lenke til kommentar
Hvordan er byggekvaliteten på denne da?
For min del var K800i noe helt anet. Magnesiumrammen og denne gummiaktige overflaten passet meg perfekt. K850i må være det mest plæstic jeg har kjent tror jeg......Som Gamle 8310 fra nokia med monocrome skjerm....var mye plastikkk der og..Knirker jo ikke av betydning da, men det er lett ulyder i plastbosken ja.Fikk feelingen av det gamle lappesettet i den boksen som var på 80tallet. Det lille grønne skrinet. Kanskje en smakssak, men jeg hadde absolutt IKKE tenkt til og gi nesten 4000 for den.K800 i var ca sånn jeg forventet, men kunne ikke drømt om at den var så dårlig med tanke på kvalitetsfølelse.
Leste noe av den testen som Wirrad linket til, og ble med ett litt skeptisk: Plages dere med den joystick/navigerings-saken? Eller blir dere vant med den?
Tja jo.....jeg returnerte den omgående til butikken men fikk jo prøvd den litt. Den nye tankegangen med joystikkgreia gikk egentlig bedre enn forventet. PLast det også he he. Det som egentlig var litt ugreit er disse touchscreengreiene under en samtale...... telefonen og menysystemet reagerer nemmelig på bolleskinna og Endret av Mikkel_Rev®
Lenke til kommentar
Kan ikke si at jeg har opplevd noe nevneverdig skurring. Har prøvd både med og uten handsfree. Kanskje det er operatøren din som ikke er helt kompatibel. Jeg bruker DJuice Friends og har ikke hatt problemer med skurring. Kanskje jeg ikke er sensitiv nok, men det er i hvertfall ikke mer skurring enn i K750'en jeg hadde. Det eneste jeg legger merke til er at lyden er høyere i K750i enn i K850 når man ikke bruker handsfree.

 

Telenor mobil ikke kompatibel?? Er nok no prod.feil med disse tror jeg. Løs høyttaler i plastikboksen som larmer og slamrer når lille konemor snakket i telefonen. Hun har en søt stemme...lurer på hvor mye det skurrer hvis en forbanna far ringer på den og hyler ut levra si..... HE HE HE

Lenke til kommentar

På dette forumet (http://www.minhembio.com/forum/index.php?s...3346&st=210) står det at den støtter 4GB MicroSDHC, men jeg har også lest at den støtter maks 4GB. Hadde vært supert om noen kunne testet med 8GB MicroSDHC.

 

Fant ellers en test på Mobile-review.com: http://mobile-review.com/review/sonyericsson-k850-en.shtml

Men det står at testen er fra 19. juli, så jeg vet ikke om det er en demomodell som er testet eller om testen er oppdatert senere.

Endret av Wirrad
Lenke til kommentar

må si jeg ble litt skuffa når jeg var i butikken i dag og titta på telefonen. Likte K800 bedre. K800 med bedre kamera og video hadde vært topp. Lurer fryktelig på hvorfor i alle dager de har lagt en glassplate utenpå kameralinsa. Den glassplata må da få noen riper etterhvert. Den plata kunne de da ha kutta ut. Har jo beskyttelse under den igjen. noen som vet hvorfor det er sånn?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...