Gå til innhold

ville du kjøpt kawasaki kx 85 2000 modell?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Alle nye merker ( 1999+) er gode! Nesten ikke forskjell!

Honda, Kawasaki, Yamaha, Suzuki osv! Alle crosserne er kjempegode valg! :)

 

Men, vil påstå at KTM ligger et hakk foran de andre. Men, også et hakk dyrere!

 

Tilbake til spørsmålet ditt. Ja, jeg ville helt klart ha kjøpt en Kawasaki! Holder bra, tåler juling, lette å skru på! Bare sjekk att vedlikehold er gjort bra og ofte!

Drev, kjede, dekk, plast, osv! ;)

 

Løp å kjøp! :thumbup:

Lenke til kommentar

Det du må passe på er at motoren er jevnlig vedlikeholdt og at stempelskifte er fulgt opp. Stempelet på sånne sykler (85 kubikk) skal byttes hver 10 time med HARD kjøring, men kan vente så lenge som mot 30-40 timer hvis det bare er morsjonskjøring. Hvis den sykkelen aldri har blitt bytta stempel på så går den ikke bare dårligere, men sylinderen begynner nok å bli rimelig slitt og, og da blir det fort vekk litt dyrt med ny sylinder, topplokk, stempel og pakninger. Vanligvis bytter man stempel og pakninger før stempelet begynner å bli så løst at det sliter på sylinderen.

 

Finn også ut hvor ofte han har bytta girolje. Den skal alltid byttes etter rundt 5 timer med kjøring.

 

Hvis han har vært nøye med alt mulig sånnt, og demperene er like hele så er den sykkelen så god som ny. Ting som styrer, deksler og drev/kjede er billig å bytte, og det er forbruksvarer uansett. Nytt stempel + ringer og pakninger koster gjerne rundt 1000 lappen. Hvis en simring går i demperen foran så er det lett å bytte, hvis den går bak må du sende den inn.

 

Husk å kjør med 3% 2t olje i bensina ;).

Endret av chrml
Lenke til kommentar
Det du må passe på er at motoren er jevnlig vedlikeholdt og at stempelskifte er fulgt opp. Stempelet på sånne sykler (85 kubikk) skal byttes hver 10 time med HARD kjøring, men kan vente så lenge som mot 30-40 timer hvis det bare er morsjonskjøring. Hvis den sykkelen aldri har blitt bytta stempel på så går den ikke bare dårligere, men sylinderen begynner nok å bli rimelig slitt og, og da blir det fort vekk litt dyrt med ny sylinder, topplokk, stempel og pakninger. Vanligvis bytter man stempel og pakninger før stempelet begynner å bli så løst at det sliter på sylinderen.

 

Finn også ut hvor ofte han har bytta girolje. Den skal alltid byttes etter rundt 5 timer med kjøring.

 

Hvis han har vært nøye med alt mulig sånnt, og demperene er like hele så er den sykkelen så god som ny. Ting som styrer, deksler og drev/kjede er billig å bytte, og det er forbruksvarer uansett. Nytt stempel + ringer og pakninger koster gjerne rundt 1000 lappen. Hvis en simring går i demperen foran så er det lett å bytte, hvis den går bak må du sende den inn.

 

Husk å kjør med 3% 2t olje i bensina ;).

8953864[/snapback]

 

Det blir for mye, kjør med 2% olje i bensinen!

Lenke til kommentar
Det blir for mye, kjør med 2% olje i bensinen!

8977251[/snapback]

2% er faktisk veldig lite i forhold til hva som er anbefalt på hardbanka crossere. Riktignok varierer det hvor mye olje en sykkel trenger (det kan du finne ut ved å måle nivået med olje i bunnen av veivhuset etter litt hard kjøring), men alle sier at 1:40 med olje er for lite og at 1:32 er passe. Påhengsmotorer og mopeder greier seg med 2%, noen til og med 1%, men ikke de fleste crossere :). Da slites det fort...

Lenke til kommentar

Kjørt aktivt cross på bane med løp osv i 7 år nå og har enda ikke sjært sylinderen på noen av de crossene jeg har hatt. Jeg har kjørt på 2% olje hele tiden, men jeg har også brukt noe av den dyreste olja man får tak i, har litt med kvalitet også på olja.

 

Ang: kawasaki, det er et bra merke veldig holdbart og ikke noen store feil, men vil faktisk anbefale honda, noe så holdbart og med så høy kvalitet skal man lete lenge etter. Ellers følg tipsa som chrml skrev med girolje og stempelskifte, en nabo av meg kjørte stempelet sitt ca 150 timer på en 85ccm, det var faktisk ikke noen skader på stempel eller sylinder, men det er klart det sliter mye. Han daukjørte crossen skikkelig da aldri over 7000rpm omtrent :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...