Fløffi Skrevet 13. juni 2007 Skrevet 13. juni 2007 Der tenkte du sikkert <ol> men.. selv om jeg bruker tagen, blir der ingen liste.. har definert en ul og en li i css'en, #topmenu ul { float: left; padding: 1px; margin: 0; list-style-type: none; } #topmenu li { display:inline } dog.. den skal jo ikke brukes i li elementer som ikke ligger i topmenu-diven hvordan skal jeg definere ol sånn at jeg får talla tilbake (css'en that is)
j-- Skrevet 13. juni 2007 Skrevet 13. juni 2007 list-style-type: none; er nok synderen. Fjern den linja.
Fløffi Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Skrevet 13. juni 2007 list-style-type: none; er nok synderen. Fjern den linja. 8854556[/snapback] jeg skal ha "none" i topmenyen. vil vel ikke ha non bullets der vettu..
j-- Skrevet 13. juni 2007 Skrevet 13. juni 2007 Ditt førsteinnlegg er så rotete at det er vanskelig å faktisk forstå hva du vil ha. Jeg ser ingenting som har med en Ordered List å gjøre. Lyst til å forklare en gang til? Hva vil du ha?
haugsand Skrevet 13. juni 2007 Skrevet 13. juni 2007 Ja, her må du gi oss et fullstendig kodeeksempel.
Fløffi Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Skrevet 13. juni 2007 jepp. Jeg vil ha en nummerert liste. Listen min blir ikke nummerert når jeg bruker <ol>, ergo går jeg ut fra "topmenu"-defineringa blander seg inn (noe som brukes til topp-menyen på siden, css'en til den må være slik den er). altså: <div topmenu>topmeny her</div> <p>tekst tekst tekst</p> <ol><li>nummerert liste her</li></ol> end of page jeg går videre ut fra at jeg må definere denne ol-css'en slik at nummerene "kommer tilbake" (og ikke påvirkes av topmenu li). alle skjønner selvsagt hva jeg tenker, ord er ergo unødvendig :!: (not) - jeg er altså ikke spes god å forklare ting, sånn at folk ikke må være tankelesere
j-- Skrevet 13. juni 2007 Skrevet 13. juni 2007 #topmenu ul { float: left; padding: 1px; margin: 0; list-style-type: none; } #topmenu ul li { display:inline } Når du nå bruker "ol li{}" vil dette ikke få noen innblanding fra #topmenu. (Om jeg har skjønt eksempelet rett )
haugsand Skrevet 13. juni 2007 Skrevet 13. juni 2007 Det er #topmenu li { display: inline; } som skaper problemet. Skal den nummererte listen også være horisontal? I så fall kan du prøve å legge til list-style-position: inside, eller bruke float: left; til å plassere listeelementene ved siden av hverandre.
Fløffi Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Skrevet 13. juni 2007 (endret) #topmenu ul { float: left; padding: 1px; margin: 0; list-style-type: none; } #topmenu ul li { display:inline } Når du nå bruker "ol li{}" vil dette ikke få noen innblanding fra #topmenu. (Om jeg har skjønt eksempelet rett ) 8854818[/snapback] Det var det jeg også tenkte, men jeg får ingen liste-bullets eller nummer.. har ikke definert ul noen andre plasser ("vanlig" ul) men.. skal den ikke da være default? min "nummererte" liste er ikke inni topmeny-diven lix.. om jeg ikke har inline, legger den horisontale lista seg diagonalt nedover i IE jeg skjønner ikke hvorfor topmenyen tuller med ol og li :S Går det ikke an å "cleare" vekk stiler i li? ex enstil li { clear noe } så bruke <li class="enstil">listeelement</li> ? Endret 13. juni 2007 av Fløffi
Fløffi Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Skrevet 14. juni 2007 var ikke værre enn å definere et nytt listeelement (ol) som sa at nummerene skulle vises. top-diven påvirket listen i content-diven. sånn i tilfelle noen andre lurte på dette
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå