Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DI 624 R/W:D2 problem["LØST"]


Anbefalte innlegg

Heisann har en Dlink 624 R/W D2, som har sluttet helt og fungere.

 

Det tråløse nettverket vises ikke, og får ikke koblet meg til den (selv med kabel)

Den har alltid fusket litt, detter ut når det er mye nett trafikk osv men aldri noe lignende.

 

Har prøvd og resette den med reset bryteren, men den resettes ikke, får bare opp ett vindu med oppdatering av firmware.

Har prøvd og oppdatere til det siste, og alle andre på dlinks hjemmeside, men ingenting funka.

 

Er det mulig og laste opp ei eller anna fil som forteller den og opprette frabrikk oppstillinger ellerno?

 

Hvis ikke det er noe som kan gjøres, noen som har ett tips på en billig router som har ok rekkevidde og ikke fusker når man laster ned mer enn 100mb over tråløst nett?

Endret av Gravemaskin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har prøvd og resette den med reset bryteren, men den resettes ikke, får bare opp ett vindu med oppdatering av firmware.

8842950[/snapback]

 

Vil det si at for å resette, så har du tatt ut strømmen, holdt inn resetknappen, så satt inn strømmen og fortsatt å holde resetknappen i 10+ sek?

 

En normal reset på DLink utstyr er bare å holde inn resetknappen i 10+ sek samtidig som utstyret står på. Hvis du isteden booter opp utstyret med knappen holdt inn, så presser du 624'en i en "crash recover" modus. Dette vil føre til at du kommer rett til firmware oppdatering når du logger på.

 

Utstyret skal isåfall fungere fint ved at du nå logger på og kjører inn nyeste(evt eldre) firmware.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM
Har hatt lignende problem med et trådløst accesspunkt fra Dlink. I mitt tilfelle var det utrolig nok strømforsyningen som skapte problemet

8845271[/snapback]

Dette har spesielt rammet de eldre modellene. Grunnen var at strømforsyningen rett og slett var alt for underdimensjonert for produktet.

Lenke til kommentar
Vil det si at for å resette, så har du tatt ut strømmen, holdt inn resetknappen, så satt inn strømmen og fortsatt å holde resetknappen i 10+ sek?

 

En normal reset på DLink utstyr er bare å holde inn resetknappen i 10+ sek samtidig som utstyret står på. Hvis du isteden booter opp utstyret med knappen holdt inn, så presser du 624'en i en "crash recover" modus. Dette vil føre til at du kommer rett til firmware oppdatering når du logger på.

 

Utstyret skal isåfall fungere fint ved at du nå logger på og kjører inn nyeste(evt eldre) firmware.

Første gangen hold jeg bare inne reset i 10 sek, og fikk opp firmware bildet når jeg fikk koblet meg på med tp kabel (måtte sette ip, ettersom jeg ikke fikk utdelt)

Senere tok jeg og slo av, holdt reset inne, satt på strøm og holdt inne i 30 sek, for og være sikker, samme greia skjedde.

 

Dro til kompis og fikk alt av firmwares til dlinken min, la på usb og overførte en binfil til dlinken, når en ikke funkte, tok jeg og resatt igjen og testa en anna.

 

Alle lysene på Dlinken foruten om LAN lyser (status, power, WAN og 1-4 kabel connection) går ut ifra at dette er en slags feilmelding ettersom ikke en eneste kabel va koblet på når dette skjedde, og det endres ikke når jeg kobler meg til (får ikke koblet meg til boksen, sier att den ikke finner tilkobling, og ja er ikke tp kabelen eller noe annet, har testet)

 

 

Trur det enkleste er og reklamere på greia, og få en ny i butikken (annen modell sef, gidder ikke dette slitet en gang til...

 

Trur jeg går for Linksys WRT54GL :p

 

Takk til alle som prøvde og hjelpe ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...