Gå til innhold

kjøpe ny telefon beholde abonnement (chess)


Anbefalte innlegg

hallo.

 

Jeg skal kjøpe en ny mobiltelefon og vil beholde abonnementet mitt som er Chess Move.

Er da den eneste muligheten og kjøpe ny telefon på Chess.no eller kan man kjøpe det i andre nettbutikker også? i tilfelle hvilke?

 

Et siste spørsmål, kan man kjøpe en telefon helt uten binding og abonnement, vil det simkortet fungere i den telefonen da.. men det lønner seg sikkert ikke med prisen...

 

Takker for svar...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøper du en telefon helt uten binding eller abo vil chess simkortet ditt fungere ja..

8838673[/snapback]

 

Men de er det få av på de lokale sjappene der jeg bor.

 

Til og med kontant telefonene er bundet opp mot telenor eller netcom.

 

Var på expert og de hadde kun 4 telefoner som var helt åpne. Elkjøp hadde 3.

 

Så det var ikke rare utvalget. Sikkert bedre på nettet da.

Lenke til kommentar
Kjøper du en telefon helt uten binding eller abo vil chess simkortet ditt fungere ja..

8838673[/snapback]

 

Men de er det få av på de lokale sjappene der jeg bor.

 

Til og med kontant telefonene er bundet opp mot telenor eller netcom.

 

Var på expert og de hadde kun 4 telefoner som var helt åpne. Elkjøp hadde 3.

 

Så det var ikke rare utvalget. Sikkert bedre på nettet da.

8843994[/snapback]

 

Du kan jo kjøpe telefon MED binding med et nytt nummer som du ikke bruker, og betale månedsavgiften i et år. Eller betale mnd avgift * 12 med engang så er du ferdig med det. Ofte at den minste totalprisen på en telefon med binding er billigere enn en tlf til fullpris også :) Andre ganger, så klart, dyrere, men det er sjeldent at det er stor forskjell.

Edit: Husk å si opp abonnementet etter det har gått 12 mnd, da, en del som tror dette går av seg selv..

Endret av angellwax
Lenke til kommentar

Du har helt rett i det. Kun telefoner kjøpt hos Chess.no kan brukes med Chess-abonnement. Jeg husker den gangen jeg hadde Telenor og kjøpte telefon hos Elkjøp, den funka ikke.

 

Vi kan sammenlikne dette med å kjøpe bil utenfor merkeforhandler. Sett at jeg kjøper en Audi hos en vilkårlig bilforhandler fremfor merkebutikken Møller Bil. Dette er svært dumt av meg, siden denne Audien ikke har noen motor i motorrommet. Jeg har jo ikke kjøpt den hos Møller.

 

Mhm.

 

Ja.

Lenke til kommentar
Du har helt rett i det. Kun telefoner kjøpt hos Chess.no kan brukes med Chess-abonnement. Jeg husker den gangen jeg hadde Telenor og kjøpte telefon hos Elkjøp, den funka ikke.

 

Vi kan sammenlikne dette med å kjøpe bil utenfor merkeforhandler. Sett at jeg kjøper en Audi hos en vilkårlig bilforhandler fremfor merkebutikken Møller Bil. Dette er svært dumt av meg, siden denne Audien ikke har noen motor i motorrommet. Jeg har jo ikke kjøpt den hos Møller.

 

Mhm.

 

Ja.

8847200[/snapback]

 

Det er kanskje det dummeste jeg har hørt...

 

Klart du kan kjøpe telefon hvor som helst. Men utvalget kan være noe begrenset. De fleste forhandlere kan uansett bestille ulåste telefoner til deg.

 

Og hva i all verden er det du snakker om? Det er da ingen som selger biler uten motor... :!: ;) Og på hvilken måte skal dette kunne sammenlignes med en telefon som er kjøpt uten operatørlås? :hmm:

 

Operatørlås settes på telefoner i de tilfellene telefonen er sponset fra operartør uavhengig av abonnement.

Lenke til kommentar
Du har helt rett i det. Kun telefoner kjøpt hos Chess.no kan brukes med Chess-abonnement. Jeg husker den gangen jeg hadde Telenor og kjøpte telefon hos Elkjøp, den funka ikke.

 

Vi kan sammenlikne dette med å kjøpe bil utenfor merkeforhandler. Sett at jeg kjøper en Audi hos en vilkårlig bilforhandler fremfor merkebutikken Møller Bil. Dette er svært dumt av meg, siden denne Audien ikke har noen motor i motorrommet. Jeg har jo ikke kjøpt den hos Møller.

 

Mhm.

 

Ja.

8847200[/snapback]

Eh. Prøver du å være ironisk?

Lenke til kommentar

gå på amobil sin hjemmeside så velger du prisguide!

og mobil uten abonnement..

så finner du mobilen du ønsker.. og voila .. så har du beste pris uten abonnement!

men som regel får du litt ekstra avslag på pris ved å kjøpe gjenneom chess.. da snakker vi gsm.no

Lenke til kommentar
Kjøper du en telefon helt uten binding eller abo vil chess simkortet ditt fungere ja..

8838673[/snapback]

 

 

 

Til og med kontant telefonene er bundet opp mot telenor eller netcom.

 

Var på expert og de hadde kun 4 telefoner som var helt åpne. Elkjøp hadde 3.

 

 

8843994[/snapback]

 

Jeg jobber på Elkjøp, vi har ca 75 telefoner utstilt, 70 av disse er tilgjengelig som åpen. Vil tro situasjonen er temmelig lik på Expert. Eneste kjeden jeg vet om som nesten ikke har åpne telefoner er Spaceworld.

 

Når det gjelder kontanttelefoner er disse alltid låst til den operatøren som sponser kontantpakken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...