Gå til innhold

Forbrenne mest fett......?


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner egentlig ikke hvordan Gerilia Kardio kan være så bra.

Er det ikke bedre å dra på lengre intervall kjør? 1 min spurt, 45 sek gåing?

8847450[/snapback]

Har kjørt 2 minutter med spurting og 1 minutt med jogging, jeg. Ekstremt smertefullt etter en stund, så jeg trodde det var ganske effektivt, jeg :p.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skjønner egentlig ikke hvordan Gerilia Kardio kan være så bra.

Er det ikke bedre å dra på lengre intervall kjør? 1 min spurt, 45 sek gåing?

8847450[/snapback]

Har kjørt 2 minutter med spurting og 1 minutt med jogging, jeg. Ekstremt smertefullt etter en stund, så jeg trodde det var ganske effektivt, jeg :p.

8847544[/snapback]

Det er ikke meninga at du skal trene så hardt at du blir avmotivert over tid, da har du feilet med målsetningen din. Du trenger ikke ta livet ditt på tredemølla, men 1 minutt spurt og 1 minutt jogging er fint det.

Lenke til kommentar
Det er ikke meninga at du skal trene så hardt at du blir avmotivert over tid, da har du feilet med målsetningen din. Du trenger ikke ta livet ditt på tredemølla, men 1 minutt spurt og 1 minutt jogging er fint det.

Trenger ikke tredemølle, har en fin sti rett med sjøen her :p. Får et rush hvis jeg klarer å dytte grenser, jeg. Blir nesten litt avhengig av det. Får se om jeg gidder å springe rundt hålandsvannet i morgen :p.

Lenke til kommentar
Trenger ikke tredemølle, har en fin sti rett med sjøen her :p. Får et rush hvis jeg klarer å dytte grenser, jeg. Blir nesten litt avhengig av det. Får se om jeg gidder å springe rundt hålandsvannet i morgen :p.

8847623[/snapback]

Bare tren innenfor grensa di, sånn at du holder ut :thumbup:

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Det tyngste med GK er vel strengt talt å stå opp om morgenen...

 

Grunnen til at ei vanleg gerillia kardio økt ikkje er legnre enn den er, er vel at den ikkje skal slite kun på feitt, ikkje muskler? Samt det med motivasjon.

Endret av Zimmen
Lenke til kommentar
Nei du vil ikkje få samme effekt da. Det som gjer GK effektiv er at om morgonen så er energilagra dine tome, og derfor vil den brenne rett av fettet.

8872754[/snapback]

 

.. og musklene.

8873980[/snapback]

 

Nei, økta er vel for kort til at den tærer på musklane?

Endret av Zimmen
Lenke til kommentar

GK funker som faen på morgenen i hvert fall, men jeg synes det er vanskelig å presse det inn i skolehverdagen. Står opp 07:30 til vanlig for å rekke toget - skal jeg rekke GK må jeg nesten stå opp kl 05:00 for å rekke oppvarming, nedtrapping, dusjing osv.

 

Nå om sommeren går det greit, står opp i 13-tiden og løper GK eller 1-minutts-intervaller. Jeg bruker sistenevnte mest hvis jeg løper på tredemølle, fordi man rekker ikke å slakke ned farten; gå og deretter være klar til å spurte på 10 sekunder på tredemølle. :)

Lenke til kommentar

Prøvde min første runde ute idag, oppvarme i 2-3 min med jogging så gjorde jeg meg klar. 20sec spurt, 10sec pause, holdt på sånn i ca 6min. Ble ikke helt nøyaktig siden det var litt vanskelig å følge med på stoppeklokka på mobilen men økten den kjentes for å si det sånn. Klarer nok å holde på lengere etterhvert.

Hvordan er denne øvelsen til å begge kondisjon btw? Og hva burde man spise når man er ferdig? Spiste et eple og drakk et glass melk før jeg stakk i dusjen.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke i rasende god form, så gjør det noe om jeg tar GK med bare 10 sek sprint og 10 sek pause? Altså halverer den intensive delen?

 

Antar det ikke er best, men sånn i starten går det greit?

 

EDIT: 20 sek går greit etter å ha prøvd. Føles ut som om du skal dø etter å ha fullført det, men faen for en følelse når det har roet seg etter en dusj!

Endret av Zythius
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nei du vil ikkje få samme effekt da. Det som gjer GK effektiv er at om morgonen så er energilagra dine tome, og derfor vil den brenne rett av fettet.

8872754[/snapback]

Dette stemmer ikke. De færreste sover så hardt at de tømmer glykogenlagrene om natten :)

 

Uansett mener jeg å ha lest at det er myte at kardio på morran uten mat er så effektivt. Skal se om jeg finner linken. Her:

 

http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=57286.0

 

Konklusjonen er at om du synes det er slitsomt å stå opp om morran for å trene kardio før frokost er det liten grunn til å gjøre det, da forbrenningen jevner seg ut sett over en 24timers periode.

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig ikke så mye tro på gerilja metoden. Jeg oppnåde bedre resultat med jogging med bruk av pulsklokke. Jogging i minimum 30min ved puls mellom 140-160(dvs. snakketempo) gir best fettforbrenning. Det er gjort en rekke undersøkelser med dette, spesielt på syklister. Hvis du ser på syklister så har dem ikke mye fett på kroppen. Dem ligger veldig mye mellom 140-160. Det nytter altså ikke å drive med spurting og intervall og tro at du kan oppnå samme resultat som ved jogging.

Intervall og spurting er eksplovsiv trening og da trener du mer kondis og styrke, ikke seigheten av samme grad som ved langkjøring(jogging).

 

Jeg anbefaler deg å kjøpe en pulsklokke. Den har blitt min best venn og hjelper meg med å optimalisere treningen min.

 

Ut å jogg :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har egentlig ikke så mye tro på gerilja metoden. Jeg oppnåde bedre resultat med jogging med bruk av pulsklokke. Jogging i minimum 30min ved puls mellom 140-160(dvs. snakketempo) gir best fettforbrenning. Det er gjort en rekke undersøkelser med dette, spesielt på syklister. Hvis du ser på syklister så har dem ikke mye fett på kroppen. Dem ligger veldig mye mellom 140-160. Det nytter altså ikke å drive med spurting og intervall og tro at du kan oppnå samme resultat som ved jogging.

Intervall og spurting er eksplovsiv trening og da trener du mer kondis og styrke, ikke seigheten av samme grad som ved langkjøring(jogging).

 

Jeg anbefaler deg å kjøpe en pulsklokke. Den har blitt min best venn og hjelper meg med å optimalisere treningen min.

 

Ut å jogg :thumbup:

9081273[/snapback]

Kjøpte meg denne i dag :D For 81 kr pluss frakt ++

http://gooba.no/index.php?show=8&expand=0,8&showid=3183

Endret av Kezza
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...