Gå til innhold

Kun lyd men ikke TV-bilde (Canal Digital)


Anbefalte innlegg

Har parabol fra Canal Digital. På lørdag forsvant bildet når jeg så på TV, og det har ikke kommet igjen. Lyden er derimot på plass, og jeg kan se menyene på skjermen.

 

Er dette noe jeg kan ordne selv eller må jeg ringe Canal Digital i morgen?

 

Edit: Hjalp ikke å stille inn kanalene på nytt.

 

Kan vel også nevne type tuner: den er merket CDC5050

Endret av LoCDoG
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har parabol fra Canal Digital. På lørdag forsvant bildet når jeg så på TV, og det har ikke kommet igjen. Lyden er derimot på plass, og jeg kan se menyene på skjermen.

 

Er dette noe jeg kan ordne selv eller må jeg ringe Canal Digital i morgen?

 

Edit: Hjalp ikke å stille inn kanalene på nytt.

 

Kan vel også nevne type tuner: den er merket CDC5050

8826725[/snapback]

 

 

Så lenge du får menyer og lyd er det trolig lite du kan få gjort selv. YDERS sjeldent er det tuneren som har røket, men som regel er det tilbyders feil. Kjenner ikke kjempemye til satellitt-tunere og teknologien rundt det, men vil tro både lyd og bilde sendes i samme transportstrøm der som på kabel-TV og da er fasiten sentral feil (headend) som du bare må vente på at CD fixer selv..

Lenke til kommentar
Takk for bra svar, men det var nok mye enklere enn som så: Måtte ta ut stikkontakten og vente noen sekunder  :blush:

8834169[/snapback]

 

 

hehe boxsvikt ja.. morsomt det der :x

 

Hvis det skjer flere ganger anbefaler jeg deg å forsøke å finne ut hva som kan ha forårsaket det og så tipse CD slik at de kan forsøke å gjenskape problemet og utbedre det i ny version av softwaren/firmwaren på dekoderen :)

 

Evt. kan det bare ha vært varme . ?! ;D

Lenke til kommentar

Kan fort ha vært varme, for så vidt jeg husker hadde jeg bare tuneren på en kanal da det ble svart..

 

Kjipt at det ikke er hovedstrømsbryter på boksen, da hadde problemet vært løst på lørdag :p Ikke at jeg har gått glipp av noe da, men likevel..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...