Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

BMW eller Mercedes


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HEI

 

 

kvan e best BMW eller Mercedes  ( alle type )

eg liker mest BMW

du så  :hmm: ?

8816567[/snapback]

 

Kommer helt an på modell:

3-serie/C-klasse: Har ikke kjørt nye C-klasse, men 3-serie kjører veldig bra. Mercedesen ser mye bedre ut, men det er vanskelig å kåre en bil til vinneren uten å ha kjørt den.

 

5-serie/E-klasse: Har prøvd begge, Komforten er så mye bedre en både sportslighet og komfort i BMW'en tilsammen, at E-klasse blir en soleklar vinner hos meg. Mye finere er den også.

 

7-serie/S-klasse: Har ikke kjørt noen av disse, bare prøvesittet. :p Men på design-delen liker jeg faktisk 7-serien best, da etter faceliften i fjor (eller 2005?). Uansett, dette er to vidt forskjellige biler; skal du ha komfort, S-klasse, skal du ha sportslige kjøreegenskaper i luksusinnredning, 7-serie.

 

Dette er da nye biler, av eldre MB/BMW liker jeg Mercedes soleklart best, spesielt W124. :)

Endret av egil88
Lenke til kommentar
HEI

 

 

kvan e best BMW eller Mercedes  ( alle type )

eg liker mest BMW

du så  :hmm: ?

8816567[/snapback]

 

Kommer helt an på modell:

3-serie/C-klasse: Har ikke kjørt nye C-klasse, men 3-serie kjører veldig bra. Mercedesen ser mye bedre ut, men det er vanskelig å kåre en bil til vinneren uten å ha kjørt den.

 

5-serie/E-klasse: Har prøvd begge, Komforten er så mye bedre en både sportslighet og komfort i BMW'en tilsammen, at E-klasse blir en soleklar vinner hos meg. Mye finere er den også.

 

7-serie/S-klasse: Har ikke kjørt noen av disse, bare prøvesittet. :p Men på design-delen liker jeg faktisk 7-serien best, da etter faceliften i fjor (eller 2005?). Uansett, dette er to vidt forskjellige biler; skal du ha komfort, S-klasse, skal du ha sportslige kjøreegenskaper i luksusinnredning, 7-serie.

 

Dette er da nye biler, av eldre MB/BMW liker jeg Mercedes soleklart best, spesielt W124. :)

8817079[/snapback]

 

 

Kan forsikre deg om at W220 320CDI er helt ålreit og kjøre ;)

 

Bmw = Stort sett alle bilene er stivere og mer "sportslig" enn tilsvarende Mercedes.

 

Jeg personlig greier meg uten all den "sportsligheten" komfort er mye viktigere. Kommer nokk litt ann på alder også kanskje.

Lenke til kommentar
Det går vel egentlig ikke an å sammenligne disse 2? Det blir jo sånn, eller har jeg missforståt?

 

sportslighet <-- Bmw, Audi, Mercedes --> komfort

 

Bmw får du sportslighet.

Mercedes får du komfort.

Audi får du litt av begge deler?

8817524[/snapback]

 

 

ueing at audi er betre enn det to :hmm::hmm::hmm:

audi e ikkje like god som BMW ikkje heller Mercedes

Lenke til kommentar

Audi har bestandig satset mer på sikkerhet, og kanskje komfort enn sportslighet i forhold til f.eks BMW, derfor har Audi forhjulstrekk, for at den skal være så sikker å lett å kjøre at både bestemor og oldemor kan kjøre trygt til butikken å tilbake.

 

Men jeg personlig ville aldri vurdert mercedes eller bmw forran en Audi :) Finnes mange sporstlige Audier, men jeg kjøper Audi pga komfort, utseende, sikkerhet og utseende, også litt motor. Vil jeg ha sportslighet så kjøper jeg en japansk sportsbil heller.

Lenke til kommentar
Audi har bestandig satset mer på sikkerhet, og kanskje komfort enn sportslighet i forhold til f.eks BMW, derfor har Audi forhjulstrekk, for at den skal være så sikker å lett å kjøre at både bestemor og oldemor kan kjøre trygt til butikken å tilbake.

 

Men jeg personlig ville aldri vurdert mercedes eller bmw forran en Audi :) Finnes mange sporstlige Audier, men jeg kjøper Audi pga komfort, utseende, sikkerhet og utseende, også litt motor. Vil jeg ha sportslighet så kjøper jeg en japansk sportsbil heller.

8818232[/snapback]

 

Audi mer komfortabel en BMW og Mercedes? Har kjørt diverse utgaver av alle de 3 merkene, og etter min erfaring, så knuser både BMW og Mercedes Audi, når det gjelder komfort. Når det gjelder sikkerhet, så ligger vel Mercedes noe foran de 2 andre, ihvertfall hvis man leser diverse sikkerhets-tester, som f.eks Euro NCAP. Men Audi er tydeligvis langt bedre enn BMW på dette feltet.

 

 

Pantera

Lenke til kommentar

Robihno5999: Når sa jeg at Audi var best? Jeg satte faktisk et spørsmåltegn etter setningen når jeg sa at Audi hadde litt av begge deleer, fordi jeg lenge har lurt å hvor Audi ligger i denne sammenligningen..

 

Man kan vel si det slik at Audi er den beste "norges-bilen"..

Leste for en stund siden at Audi var det bilmerket flest nordmenn ønsket seg, etterfulgt av bmw og volvo, om jeg ikke husker feil.

Dette var på grunn av design, sikkerheten og om jeg ikke husker feil, quattro..

Selfølgelig kan du få 4wd i bmw og mercedes også, men man kan ikke si at det vil være det samme, da du ofte ender opp med å betale en del ekstra, ifrohold til en audi med quattro..

 

Jeg mener fast bestemt at bmw ikke har bedre komfort enn audi, iallefall ikke i 5-serie/a6-klassen..

Eller er det noen som er uenig?

Lenke til kommentar
Audi har bestandig satset mer på sikkerhet, og kanskje komfort enn sportslighet i forhold til f.eks BMW, derfor har Audi forhjulstrekk, for at den skal være så sikker å lett å kjøre at både bestemor og oldemor kan kjøre trygt til butikken å tilbake.

 

Men jeg personlig ville aldri vurdert mercedes eller bmw forran en Audi :) Finnes mange sporstlige Audier, men jeg kjøper Audi pga komfort, utseende, sikkerhet og utseende, også litt motor. Vil jeg ha sportslighet så kjøper jeg en japansk sportsbil heller.

8818232[/snapback]

 

Audi mer komfortabel en BMW og Mercedes? Har kjørt diverse utgaver av alle de 3 merkene, og etter min erfaring, så knuser både BMW og Mercedes Audi, når det gjelder komfort. Når det gjelder sikkerhet, så ligger vel Mercedes noe foran de 2 andre, ihvertfall hvis man leser diverse sikkerhets-tester, som f.eks Euro NCAP. Men Audi er tydeligvis langt bedre enn BMW på dette feltet.

 

 

Pantera

8818395[/snapback]

 

 

Har da aldri kommet med noen som helst påstand om at Audi har bedre komfort enn Mercedes eller BMW heller da. Og hvilken bil man føler seg mest komfortabel i er vel en personlig mening, jeg personlig foretrekker Audi, og har aldri heller hatt særlig sansen for hverken BMW eller Mercedes.

Men alt i alt så har jo alle de tre bilene god kjørekomfort jevnt over

 

Når det gjelder sikkerhet sammenlignet mellom disse bilene, så er jeg helt blank. Kan du vise fram noe tester som viser at Mercedes har bedre sikkerhet enn Audi?

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Når det gjelder sikkerhet  sammenlignet mellom disse bilene, så er jeg helt blank. Kan du vise fram noe tester som viser at Mercedes har bedre sikkerhet enn Audi?

 

Det kunne jeg ha gjort...men sliter med å komme inn på www.euroncap.com...

 

Men artikler som refererer til disse testene, bl.a i Motor, og www.dinside.no, viser i oversikter, at Mercedes er bedre i mellomklassen og småbiler, men Audi leder marginalt når man kommer opp i klassen for store biler (type A6 og slikt...).

 

Men Mercedes har kritisert Euro NCAP, fordi de ikke tar hensyn til bilenes innebygde aktive sikkerhetssystemer, og mener derfor at disse testene er omfattende nok, og derfor ikke gir ett 100% korrekt bilde. Litt usikker på om jeg er enig Mercedes her...

 

 

Pantera

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...