Anders Moen Skrevet 8. juni 2007 Skrevet 8. juni 2007 Hei! Driver å lager en side, men jeg får ikke menyen til å fungere i IE (det er en <li>-meny) XHTML: <ul id="nav"> <li class="menu" id="active"><a href="">Forside</a></li> <li class="menu"><a href="">Forside</a></li> <li class="menu"><a href="">Forside</a></li> <li class="menu"><a href="">Forside</a></li> <li class="menu"><a href="">Forside</a></li> <li class="menu"><a href="">Forside</a></li> </ul> CSS: li.menu a { color: #FFF; text-decoration: none; float: left; padding-top: 0px; padding-bottom: 2px; padding-left: 10px; padding-right: 10px; list-style-type: none; text-align: center; } li.menu a:hover { color: #c6ad78; text-decoration: none; float: left; padding-top: 0px; padding-bottom: 2px; padding-left: 10px; padding-right: 10px; list-style-type: none; } li#active a { color: #78a7d7; text-decoration: none; float: left; padding-top: 2px; padding-bottom: 2px; padding-left: 10px; padding-right: 10px; list-style-type: none; } Sorry, men nå klikker oc'n min totalt...får ikke opp start menyen, men det er vel bare sånt jeg må regne med når jeg sitter på det supre operativsystemet Windows Tar screenshots av åssen det ser ut når jeg har skrudd på pc'n igjen.
Torjus Skrevet 8. juni 2007 Skrevet 8. juni 2007 Hadde nok vært lettere for oss om du hadde gitt oss en link.
Anders Moen Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Skrevet 8. juni 2007 Ja, hei igjen. Nå funker pc'n igjen. Vent litt, skal laste opp www.andersmoen.com/li.php
Runar0 Skrevet 8. juni 2007 Skrevet 8. juni 2007 list-style: none; skal i ul#nav og ikkje li.menu. Vist du ikkje absolutt treng å bruke ein klasse på li elementa så kan du bruke ul#nav li a {} Noe slik: CSS: ul#nav { padding: 0px; margin: 0px; list-style: none; } ul#nav li a { color: #333; text-decoration: none; float: left; padding-top: 0px; padding-bottom: 2px; padding-left: 10px; padding-right: 10px; list-style-type: none; text-align: center; } ul#nav li a:hover { color: #c6ad78; text-decoration: none; float: left; padding-top: 0px; padding-bottom: 2px; padding-left: 10px; padding-right: 10px; list-style-type: none; } li#active a { color: #78a7d7; text-decoration: none; float: left; padding-top: 2px; padding-bottom: 2px; padding-left: 10px; padding-right: 10px; list-style-type: none; } HTML <ul id="nav"> <li id="active"><a href="">About</a></li> <li><a href="">About</a></li> <li><a href="">About</a></li> <li><a href="">About</a></li> <li><a href="">About</a></li> <li><a href="">About</a></li> <li><a href="">About</a></li> <li><a href="">About</a></li> </ul>
Anders Moen Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Skrevet 8. juni 2007 Hmm...den eneste forskjellen nå i IE er at de prikkene ble borte, men takk alikevel
Anders Moen Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Skrevet 8. juni 2007 Hm, prøver å forklare her igjen Se på denne siden i IE og Opera. Du ser forskjellen på de? IE lister nedover, men ikke rett ned. Helt på enden av hver <li> så kommer neste hvis du skjønner. Bare se å du skjønner det nok
Anders Moen Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Skrevet 8. juni 2007 Nope, står fortsatt sånn skrått nedover
funkweb Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Hva med å fjerne alle disse padding og sleng dem inn. #nav li { list-style-type: none; padding-top: 0px; padding-bottom: 2px; padding-left: 10px; padding-right: 10px; }
eigan Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Hadde samme problemet for litt siden, fikset det, men husker ikke hva jeg gjorde, og jeg sitter vekke fra den dataen nå, så får ikke sett over.. Men du kan jo prøve clear:left på li da, har selv aldri prøvd det.. Shadows: Du trenger ikke skrive på :hover allt som står i a fra før, eneste som trengs å skrives, er det som endrer seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå