Gå til innhold

Test av AMD Athlon XP 2700+


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja...vet ikke om jeg ville ha gått for amd etter denne testen, men det er kanskje en annen sak.

 

En annen sak er dette:

Test:Overklokking"]=http://www.hardware.no/tester/cpu/athlonxp_2700/index8.html]Test:Overklokking[/url] Bildet over er ikke til å ta feil av. Det høyeste vi klarte å presse prosessoren i vårt testsystem var 2470 MHz

Hva vil det tilsvare i Xp sin målestokk? Altså, vil det bli Xp 3200+ eller?

Kunne ha vært kjekt å vite.

 

Samme gjelder den andre overklokkingen.

Lenke til kommentar

Hva slags kjøling ble brukt på XP2700+? Hvordan var temperaturene? Og var den var låst? For det hadde jo vært artig å klokke ved hjelp av multiplier - hadde sluppet de overklokkingsproblemene dere hadde da! Men det er kanskje overklokking.nos jobb å begynne å låse opp prosessorer.. :roll:

 

Personlig har jeg i hvert fall ikke tenkt å kjøpe noe så dyrt..

Lenke til kommentar

Jeg har xp2700+ med asus A7N8X deluxe. Denne testen bekrefter hvor overlegent nForce 2 er i forhold til via kt400. Om vi ser på 3dmark score på min maskin er den 15328 på default(radeon 9700pro). Dette er over 1000 poeng bedre enn kt400 i denne testen. Håper dere kommer med en test med samme cpu på nforce 2. Jeg synes ikke xp2700+ fortjener en lusen 4 når den med nforce 2 yter bedre en p4 2,8ghz i de fleste tilfeller...

Lenke til kommentar
pysete klokking, som alltid  :roll:  

 

vær klar over at mangen folk (særs *kremt* intel-fans) misoppfatter i farten og ikke får med seg at prosessoren når lengre under bedre  forhold.

 

Problemet med overklokkingen her var først og fremst at PCI-hastigheten ble så høy hat innholdet på harddisken ble korrupt. Intel har en fordel med overklokking fordi de kan låse PCI/AGP-hastigheten samtidig som man overklokker FSB, dette har desverre ikke AMD, og derfor blir det å overklokke FSB for masse praktisk talt umulig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...