Gå til innhold

God PSU til x1950pro?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
akkurat det jeg trodde men har hørt folk som kjører 8800 GTX fint med 500 watter så regna med at den regna grådig feil :p

8806654[/snapback]

Er folk som bruker rundt 350 W PSU også, uten problemer.

 

Velutstyrt PC med 8800 GTX drar 286 W under tung belastning:

http://www.behardware.com/articles/670-4/p...onsumption.html

8806797[/snapback]

 

Uansett vil jeg anbefale en PSU på 500W+ til et system med 8800GTX og for øyeblikket mest sannsynlig en Core 2 ved siden av. Dette både pga. PSU'er ikke liker å bli stresset ( varme, støy etc ), for høyere stabilitet og for eventuelt senere installasjoner med ekstra drev, HD'er, mulig SLI osv. I tillegg hvis det skal overklokkes, er en 500W++ PSU et must for et slikt system. ( 500W kan gå hvis den har stabile rails og kan levere en god dose på 12V )

Endret av Vizla
Lenke til kommentar
Uansett vil jeg anbefale en PSU på 500W+ til et system med 8800GTX og for øyeblikket mest sannsynlig en Core 2 ved siden av. Dette både pga. PSU'er ikke liker å bli stresset ( varme, støy etc ), for høyere stabilitet og for eventuelt senere installasjoner med ekstra drev, HD'er, mulig SLI osv. I tillegg hvis det skal overklokkes, er en 500W++ PSU et must for et slikt system. ( 500W kan gå hvis den har stabile rails og kan levere en god dose på 12V )

8817469[/snapback]

For noe tull. :hrm:

 

http://www.ocforums.com/showthread.php?t=511180

380 W PSU forsynte overklokket system med 8800 GTX i over en uke med mange stresstester. Høyeste topp ca. 320 W, kontinuerlig last godt under 300 W i 3D. 12V holdt seg stabil, mindre enn 2% variasjon.

 

Ja, det kan være lurt å ha litt ekstra for flere HD og andre småting, men det betyr ikke at 500 W er nødvendig.

 

SLI/Crossfire blir en annen problemstilling. Det var ikke tema i denne tråden. Og mange vet på forhånd at det ikke blir aktuelt for dem.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
Prater utfra egen erfaring med en god del forskjellige systemer jeg har overklokket for både min egen glede, og venner/bekjente. Husk: Alle regler har et unntak :)

8818780[/snapback]

Da antar jeg at de dårlige erfaringene med PSUer skyldtes feilvare, laber kvalitet, eller svak 12V som NorthQ og Hiper.

 

For tråden jeg linket til viser ikke et sjeldent unntak. Det var omtrent 25% sikkerhetsmargin i forhold til PSUens spesifikasjoner, ganske komfortabelt etter de fleste standarder.

Endret av EasyRaider
Lenke til kommentar
Prater utfra egen erfaring med en god del forskjellige systemer jeg har overklokket for både min egen glede, og venner/bekjente. Husk: Alle regler har et unntak :)

8818780[/snapback]

Da antar jeg at de dårlige erfaringene med PSUer skyldtes feilvare, laber kvalitet, eller svak 12V som NorthQ og Hiper.

 

For tråden jeg linket til viser ikke et sjeldent unntak. Det var omtrent 25% sikkerhetsmargin i forhold til spesifikasjonene, ganske komfortabelt etter de fleste standarder.

8818883[/snapback]

 

Det skal spesifiseres at watt ikke har vært roten til problemer, men svak amper/ustabile rails ved overklokking :)

Lenke til kommentar

Om man velger en moderne PSU av godt merke, så behøver man som sagt ikke skyte spurv med kanon. Jeg har forsåvidt gjort det, jeg sitter på en en 620W Corsair som ikke blir klam i panna en gang av systemet mitt.

 

Det positive er at det er 5 års garanti, så jeg trenger ikke bytte den ut på lange tider, den kan bli med meg i mange år framover, såfremt det ikke skjer noe uforutsett med den.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...