Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.


Anbefalte innlegg

Telefonen blir sendt inn som DOA, siden det er under en uke siden jeg fikk den. Får mest sannsynlig en ny tlf i retur.

Kjipt at sånt skjer, hadde innstallert masse på den og fått den sånn jeg ville. Tar heldigvis ikke så lang tid å legge inn alt igjen.

Vurderer å bytte ROM på den nye jeg får, det Tobias hadde gjort ser veldig fristende ut. Funker det bra Tobias?

Installerte programmer

Hadde du brult Spirite Bacup som fulgte med på en av CD'ne og lagret bacup på PC-en din, hadde du kunnet "reinstallere" alle programmene dine til din nye Touch, tror jeg ...

 

ROM

Jo, den nye rom'en virker aldeles utmerket (se https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...t&p=9990130)!

 

Jeg ikke om det er innbildning, men det virker som om Touch-flow'en går på speed - særlig etter at jeg fikk overklokka til 247 MHz. Jeg hadde den samme overklokkinga før også, men nå er det SUPER-FLOW!

 

En av de desidert største fordelene med å bytte til den overnevnte ROM er at det meste av tilleggsfunksjonalitet som jeg hadde instalert separat er nå instalert i den nye ROM'en. Derfor trenger jeg ikke å reinstallere så mye om jeg noen gang skulle behøve å hard-resette.

 

Selv om XDA-folka har klart å dytte mye mer inn i ROM'en så tar den mindre plass! Det betyr at denne advarselen med lite minne, som noen av dere sliter med - er mindre sannsynlig å få med den nye ROM'en som jeg bruker.

 

Min nye ROM:

58,41 MB (Storage Total)

15, 71 MB (In use)

42, 65 MB (FREE)

Siden jeg ikke noterte meg tallene for min gamle ROM hadde det vært kult om dere sjekker opp deres egen, og meldte fra på forumet.

 

Tobias

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tobias:

 

Okay.. Da skal jeg ta å skrive ned den nåværende plassen og RAM'en på min Touch..

 

Lagring:

 

Totalt: 32.46 MB

I Bruk: 28.39 MB

 

Ledig: 4.07 MB

 

= LOL!

 

Program:

 

Totalt: 47.90 MB

I Bruk 35.46 MB

 

Ledig: 12.44 MB

 

= Crap!

 

Det er bare å begynne å le! heheh..

Lenke til kommentar
Tobias:

 

Okay.. Da skal jeg ta å skrive ned den nåværende plassen og RAM'en på min Touch..

 

Lagring:

 

Totalt: 32.46 MB

I Bruk: 28.39 MB

 

Ledig: 4.07 MB

 

= LOL!

 

Program:

 

Totalt: 47.90 MB

I Bruk 35.46 MB

 

Ledig: 12.44 MB

 

= Crap!

 

Det er bare å begynne å le! heheh..

Er det mye styr å legge inn ny ROM??

Har veldig lyst til å prøve på min nye. Kan man få inn den originale ROM en dersom man vil skifte??

Lenke til kommentar
Tobias:

 

Okay.. Da skal jeg ta å skrive ned den nåværende plassen og RAM'en på min Touch..

 

Lagring:

 

Totalt: 32.46 MB

I Bruk: 28.39 MB

 

Ledig: 4.07 MB

 

= LOL!

 

Program:

 

Totalt: 47.90 MB

I Bruk 35.46 MB

 

Ledig: 12.44 MB

 

= Crap!

 

Det er bare å begynne å le! heheh..

Er det mye styr å legge inn ny ROM??

Har veldig lyst til å prøve på min nye. Kan man få inn den originale ROM en dersom man vil skifte??

 

Jeg har akkurat slengt inn en ny ROM nå :D

 

Det gikk strålende. Ingen problemer what so ever! Det er langt fra vaskelig å skifte ROM. Gå opp ett par poster, så ser du at Tobias har skrevet en veiledning. Det tar ca. 10min å skifte ROM'en. :) Lykke til!

Lenke til kommentar
quote]

Er det mye styr å legge inn ny ROM??

Har veldig lyst til å prøve på min nye. Kan man få inn den originale ROM en dersom man vil skifte??

 

Når det gjelder å reinstallere den orginale ROM'en så kan det gjøres. Jeg vet ikke hvordan det gjøres, men jeg har sett at det er noen debatter om dette på XDA-forumet. Jeg har ikke sett den orginale norske ROM'en tilgjengelig, så du må i så fall kopiere den ved hjelp av ett eller annet verktøy.

 

Ikke tror jeg du vil tilbake til din gamle ROM etter at du har skiftet, men du skal være klar over at å skifte ROM er en alvorlig ting. Har du lite erfaring, må du holde tungen rett i munnen og følge oppskriften nøye - og være litt eventyrlysten ...

 

Til slutt bør det også nevnes at det å legge inn en "hjemmesnekret" ROM er brudd på garantibestemmelsene!

 

Tobias

Lenke til kommentar
quote]

Er det mye styr å legge inn ny ROM??

Har veldig lyst til å prøve på min nye. Kan man få inn den originale ROM en dersom man vil skifte??

 

Når det gjelder å reinstallere den orginale ROM'en så kan det gjøres. Jeg vet ikke hvordan det gjøres, men jeg har sett at det er noen debatter om dette på XDA-forumet. Jeg har ikke sett den orginale norske ROM'en tilgjengelig, så du må i så fall kopiere den ved hjelp av ett eller annet verktøy.

 

Ikke tror jeg du vil tilbake til din gamle ROM etter at du har skiftet, men du skal være klar over at å skifte ROM er en alvorlig ting. Har du lite erfaring, må du holde tungen rett i munnen og følge oppskriften nøye - og være litt eventyrlysten ...

 

Til slutt bør det også nevnes at det å legge inn en "hjemmesnekret" ROM er brudd på garantibestemmelsene!

 

Tobias

 

 

Hæææææ??

 

Neida.. Tuller bare.. Menne.. Må si Touch'en ble meget rask og smidig med denne ROM'en!

Har ikke sett eller opplevd noe negativt enda! Så dette var en positiv erfaring! :)

Lenke til kommentar

Når det gjelder garantien så er det vel ingen vei tilbake, tror jeg. Når du har CID-unlocka mobilen så forblir den unlocka. Og selv om du flasher tilbake til en eventuell orginal ROM, så vil verkstedet alltid oppdage at du har tukla med telefonen hvis du skulle få problemer med den. Det er i hvert fall sånn jeg har oppfatta at det er, bare arrester meg hvis jeg tar feil.

Lenke til kommentar

En stor takk til TobiasAbrahamsen for veiledningen til ROM-oppdateringen.

 

Under oppdateringen/installeringen hadde jeg mitt eget minnekort, som er stappfullt med bilder og musikk. Tok en backup selvfølgelig. Etter en vellykket oppdatering var minnekortet inntakt, dvs ingenting ble forandret.

 

Takk igjen, for en herlighet du har ordnet for oss andre!

Lenke til kommentar
Er den ROMen på Norsk eller? :)

Nei!

Blue Touch ROM V3,01 er laget av en kar på XDA-forumet, og han er "utenlansk".

 

Når jeg kjøpte min Touch fra England var den ikke kommet til norge ennå, og jeg var skråsikker på at jeg ville oppdatere ROM'en min til norsk så fort som mulig. Jeg har tidligere bare hatt norsk på ALLE mobilene og ALLE PC'ne mine, og mente at dette MÅTTE jeg bare ha også på Touch. Etter å hatt den engelske ROM'en en uke savnet jeg ikke norsk i det hele tatt ... Norsk ROM er ikke nødvendig fordi engelsk ROM er ikke til noe hinder i hverdagen alikevell!

 

Det er klart at du har en bitte liten jobb med å ordne deg norsk oppsett på tastaturet - det tar deg 10 min. Jobben med å legge inn norske byer og tettsteder i været må de fleste gjøre uansett om de ikke bor i de 4 "heldige" byene som er forhåndsinstalert på de europeiske Touch.

 

Om du vil holde deg til norsk ROM får du ikke fordelene ved de nye og forbedrede "hjemmesnekkra". Den eneste viktige fordelen med å beholde orginal ROM som jeg kan tenlke meg er at du også beholder garantien på telefonen din ...

 

Tobias

Lenke til kommentar

Vekk med melding om sendt SMS!

Jeg vet at det er noen som frustrerer seg over meldingen som bekrefter velykket SMS-sending. I Blue Touch ROM V3,01 er det et verktøy som heter "Advanced Configuration". Der kan du gjøre en hel del, blant annet å skru av disse meldingene!

 

Noen frustreres også over at nye SMS spretter opp uten at du åpner dem i SMS-programmet. Dette kan du fjerne også i den orginale ROM'en. I Settings/Souns and Notifications/Notifications, velger du New Text message i rullemenyen, og fjerner haken for Display message on screen.

 

Selv har jeg beholdt begge disse valgene ... :)

 

Tobias

Lenke til kommentar
Vekk med melding om sendt SMS!

Jeg vet at det er noen som frustrerer seg over meldingen som bekrefter velykket SMS-sending. I Blue Touch ROM V3,01 er det et verktøy som heter "Advanced Configuration". Der kan du gjøre en hel del, blant annet å skru av disse meldingene!

 

Noen frustreres også over at nye SMS spretter opp uten at du åpner dem i SMS-programmet. Dette kan du fjerne også i den orginale ROM'en. I Settings/Souns and Notifications/Notifications, velger du New Text message i rullemenyen, og fjerner haken for Display message on screen.

 

Selv har jeg beholdt begge disse valgene ... :)

 

Tobias

 

Ja, jeg merket dette! Så jeg har deaktivert de to nevnte funksjonene! :)

Lenke til kommentar

Hei jeg har hatt min touch i snart 1 måned. Plutselig en dag fikk jeg opp meldingen, Telefonen har lite ledig lagringsplass. Slett gamle eller ubrukte elementer for å få mer plass.

Jeg har bare 2 program instalert på telefonens intregrerte minne nemlig, google map og moodaco sin no data. Det som er mest irriterende er at meldingen popper opp konstant. Jeg har heller ingen bilder, ingen musikk, ingen video eller noe plass krevende på det intregrerte minne.

 

 

På memory i instillinger står dette.

Lagring

Totalt 32.46Mb

I bruk 31.80Mb

Ledig 0.66mb

 

Program

Totalt 47.90Mb

I bruk 34.71 mb

ledig 13.19mb

Lenke til kommentar
Hei jeg har hatt min touch i snart 1 måned. Plutselig en dag fikk jeg opp meldingen, Telefonen har lite ledig lagringsplass. Slett gamle eller ubrukte elementer for å få mer plass.

Jeg har bare 2 program instalert på telefonens intregrerte minne nemlig, google map og moodaco sin no data. Det som er mest irriterende er at meldingen popper opp konstant. Jeg har heller ingen bilder, ingen musikk, ingen video eller noe plass krevende på det intregrerte minne.

 

 

På memory i instillinger står dette.

Lagring

Totalt 32.46Mb

I bruk 31.80Mb

Ledig 0.66mb

 

Program

Totalt 47.90Mb

I bruk 34.71 mb

ledig 13.19mb

 

 

Hehe.. Den ledige lagringsplassen er alt enn imponerende.. hehe.. 660KB ledig minne. Det forklarer jo en hel del. Ta å slett noen filer fra telefonminnet.

 

Ett lite tips. Jeg går utifra du har en mp3 låt som ringetone. Du har sikkert hatt flere også. De kopierer seg selv til telefonminnet, og ligger under "Windows/Rings/-" i filbehandleren. Slett de sangene du ikke bruker lengre, så vil du få litt bedre plass. Og husk å lagre programmer og alt annet på minnekortet!

 

Det ser ikke ut som om RAM'en er ett problem, men har du lyst på både mer RAM, minne, og en generelt raskere telefon, så anbefaler jeg å skifte ut ROM'en på telefonen. Mer ang. dette kan du lese ett par poster ovenfor der Tobias har skrevet en veiledning. :)

Lenke til kommentar

Ja, som -Sprut- sier så slett de midlertidige filene i Google Maps og Internet Explorer. Dette kan du gjøre ved å laste ned en "cleaner" til mobilen.

 

F.eks MemMaid - Veldig bra program. Koster dog penger, men du har 30 dagers prøvetid. Etter den tid har gått, så avinstaller, og installer på nytt ;) hehe..

Lenke til kommentar
Er den ROMen på Norsk eller? :)

Nei!

Blue Touch ROM V3,01 er laget av en kar på XDA-forumet, og han er "utenlansk".

 

Når jeg kjøpte min Touch fra England var den ikke kommet til norge ennå, og jeg var skråsikker på at jeg ville oppdatere ROM'en min til norsk så fort som mulig. Jeg har tidligere bare hatt norsk på ALLE mobilene og ALLE PC'ne mine, og mente at dette MÅTTE jeg bare ha også på Touch. Etter å hatt den engelske ROM'en en uke savnet jeg ikke norsk i det hele tatt ... Norsk ROM er ikke nødvendig fordi engelsk ROM er ikke til noe hinder i hverdagen alikevell!

 

Det er klart at du har en bitte liten jobb med å ordne deg norsk oppsett på tastaturet - det tar deg 10 min. Jobben med å legge inn norske byer og tettsteder i været må de fleste gjøre uansett om de ikke bor i de 4 "heldige" byene som er forhåndsinstalert på de europeiske Touch.

 

Om du vil holde deg til norsk ROM får du ikke fordelene ved de nye og forbedrede "hjemmesnekkra". Den eneste viktige fordelen med å beholde orginal ROM som jeg kan tenlke meg er at du også beholder garantien på telefonen din ...

 

Tobias

Det er vel bare å gjøre det samme som om å installere PocketCM Keyboard? Bare installere layouten evt. skinnet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...