Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Angående Dual Album, så har jeg merket at den ikke er helt i form.

 

- Man må trykke inn på menyen og inn på info. og tilbake igjen før man kan zoome og slikt.

 

 

Har egentlig samme problemet med dual albumet, men du må på den store knappen nede med 5-veis navigasjonen. Da kommer det opp en "tilbake" meny.

 

-Det er bare å tappe en gang på skjermen, så kommer menyen opp. Det gjør det på min.

 

Er det forresten noen som vet hvordan jeg kan bla mellom kamerabildene på lagringskortet mitt uten å måtte gå ut av hvert enkelt bilde for så å gå inn igjen på neste? Jeg mener å huske at jeg fant ut av det en gang, men nå får jeg det ikke til. Mulig jeg innbiller meg alt, men det burde da vitterlig gå an.

 

-Du må stryke fingen over skjermen for å komme til neste bilde. Ellers kan du bruke navigasjonsknappene. Men det er mulig du må gjøre det samme som meg. (les det øverste)

 

Det å vise bildene fra minnekortet i bildemappen husker jeg faktisk ikke hvordan jeg gjorde. Det morsomme er at jeg gjorde det igår.

 

En siste ting er da at det ikke er mulig (for meg) å se menyen. Men en løsning skal være på vei.

Lenke til kommentar
Hei.

Har netttop fått meg denne herligheten. Men blir litt gal av i dette forumet.

Er jo skrevet vannvittig mye om den.

 

Hva er anbefalte programmet?

- Større Tastatur

- Skins

- o.l.

 

Finnes det nye oppdateringer til denne?? Firmware??

Hei

Det kan hende du blir litt gal, men du burde i alle fall lese 1. posten i denne tråden. Der er linkene til det aller beste ... :yes:

 

I tillegg synes jeg at du skal vende deg til å følge med på XDA-forumet for Touch, de gutta kan sine saker:

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=372

 

Tobias

Lenke til kommentar

for å få Touch Dual Album til å vise menyer og slikt så må man endre litt på den ene av de to filene som heter HTCAlbum.exe.xxxx hvor xxxx er tall. Hvis du har den norske versjonen av Touch med norsk ROM så endrer du disse tallene til 0414, så skal menyer dukke opp neste gang du bruker Album. (Evnt en soft reset for å oppdatere telefonen)

Filen finner du i Windows-mappa.

Lenke til kommentar
for å få Touch Dual Album til å vise menyer og slikt så må man endre litt på den ene av de to filene som heter HTCAlbum.exe.xxxx hvor xxxx er tall. Hvis du har den norske versjonen av Touch med norsk ROM så endrer du disse tallene til 0414, så skal menyer dukke opp neste gang du bruker Album. (Evnt en soft reset for å oppdatere telefonen)

Filen finner du i Windows-mappa.

 

Der ja! Det fungerte ;) Thanx!

Lenke til kommentar
for å få Touch Dual Album til å vise menyer og slikt så må man endre litt på den ene av de to filene som heter HTCAlbum.exe.xxxx hvor xxxx er tall. Hvis du har den norske versjonen av Touch med norsk ROM så endrer du disse tallene til 0414, så skal menyer dukke opp neste gang du bruker Album. (Evnt en soft reset for å oppdatere telefonen)

Filen finner du i Windows-mappa.

Hei

Jeg har engelsk rom tror jeg, jeg kjøpte min Touch fra Englad. Alt annet på mobilen har 0409 så det er det jeg bruker også på HTCAlbum-fila, men Touch-flow virker bare en kort stund og så "klabber den seg til. Kan hende at det kæsjer med ROM'en som jeg bruker da jeg aldri har oppdatert denne. Jeg synes at det er en litt alvorlig greie å legge inn ny rom, og jeg har ikke akuratt lyst til å legge inn alle programmene mine på nytt igjen.

 

Er det andre som har samme problem med HTCAlbum eller er det bare meg? Og er det noen som har en løsning?

 

Tobias

Lenke til kommentar
for å få Touch Dual Album til å vise menyer og slikt så må man endre litt på den ene av de to filene som heter HTCAlbum.exe.xxxx hvor xxxx er tall. Hvis du har den norske versjonen av Touch med norsk ROM så endrer du disse tallene til 0414, så skal menyer dukke opp neste gang du bruker Album. (Evnt en soft reset for å oppdatere telefonen)

Filen finner du i Windows-mappa.

Hei

Jeg har engelsk rom tror jeg, jeg kjøpte min Touch fra Englad. Alt annet på mobilen har 0409 så det er det jeg bruker også på HTCAlbum-fila, men Touch-flow virker bare en kort stund og så "klabber den seg til. Kan hende at det kæsjer med ROM'en som jeg bruker da jeg aldri har oppdatert denne. Jeg synes at det er en litt alvorlig greie å legge inn ny rom, og jeg har ikke akuratt lyst til å legge inn alle programmene mine på nytt igjen.

 

Er det andre som har samme problem med HTCAlbum eller er det bare meg? Og er det noen som har en løsning?

 

Tobias

 

Jeg hadde det samme problemet. Det er tydligvis en kjent feil. Det ligger en .cab ute på XDA-Developers som er fikset. Det er den jeg bruker nå, og den fungerer 100%. Ta å søk litt på XDA, så finner du nok fram :)

Lenke til kommentar

Leser på Tytn II tråden at det er noen som har gjort iherdige forsøk på Tytn II, men ikke føler seg komfortabel med WM6 og derfor går for andre plattformer.

 

Kaster også inn håndkle på min Touch, og dette er noen av mine grunner til å forlate WM en gang for alle...

 

Prøvde meg med WM5 (HTC S620) uten trykkskjerm for ca 1,5 år siden, det var en katastrofe! Altfor mange feil og mangler som førte til at brukervennligheten ikke kunne sammenlignes med S60. Dette var så synd, for jeg savner utformingen og kvaliteten på den telefonen.

 

Tenkte så at WM6 og berøringsskjerm måtte kunne veie opp for tidligere nedtur..

 

Tross alt HTC Touch er en fryd og se og kjenne på! Falt pladask, MÅTTE bare prøve!

 

Bruksmønsteret mitt er ca som følger:

 

Sjekke e-post

5 - 30 samtaler

2 - 10 sms

2 - 5 bilder

½ - 1 time surfing

Noe musikkspilling i perioder

 

 

-Windows Mobile er ikke laget for forbrukeren!

 

-Å ringe med denne telefonen er et mareritt. Sitter ofte i bilen og skal gjøre oppkall, ikke morsomt med hva enn det er av kontaktlister som kan lastes ned og brukes, den opprinnelige er vel den aller verste. Løsningen er å finne frem pennen og sitt helt i ro når du bruker telefonen.

 

-Berøringsskjermen er altfor usensetiv, (enda med oppjustering), den fungerer for så vidt greit med penn.

Dette i tillegg til altfor små symboler og ikoner, gjør dette til en av de største irritasjonsmomentene med dette operativsystemet. Igjen, finn fram pennen og sitt helt i ro når du bruker telefonen.

 

-Telefonminne blir altfor fort fyllt opp, dermed får jeg beskjed om “lite minne, slett for å få plass” Finner ingenting å slette for alt er installert på minnekortet. Har hatt telefonen i ca 1,5 mnd og allerede hatt behov for 3 hard reset.

 

- En del programmer svarer ikke med mindre telefonen nettopp har hatt en restart. Bl.a. Opera mobile. Feilmelding “application is not valid” viser seg ofte.

 

En annen irriterende ting med Opera Mobile er at det henger så ofte. Dette skjer for hver nye side som blir åpnet, mellom 10 og 20 sekunder hver gang. Det er en trial versjon, vet ikke om det har noen betydning.

 

- Profiler. Hva er dette? Det må være en vits! Her kan en skru av og på lyd… også? Ingen mulighet for å forandre profiler, natt til møter osv. Det ville jo vært fint å bli kvitt irriterende varsellyder UTEN å miste varsel om ny sms.

 

- For en telefon som skal kunne styres med tomlene er bl.a. startmenyen satt i ”feil” hjørne. Småting, men igjen lettest å finne frem pennen, sitte helt i ro og bruke telefonen med begge hender.

 

-Tastatur: Tja… hva annet enn å finne frem pennen og sitte i ro… Synes selv Touch-pad er vanskelig og bruke hvis en ikke sitter helt stille.

 

 

Synes dette er synd, for jeg liker HTC`s Touch Flo meny som ligger på toppen.

Jeg liker også mulighetene for å installere hva en vil av programmer og dubbeditter, utvalget og mangfoldet av program til WM er det ingen som kan klage på!

Kvaliteten på HTC`s produkter kan mange andre lære av! Synes de ligger i en klasse for seg selv.

 

 

Jeg har virkelig prøvd å bli venn med denne telefonen, for jeg synes formatet og utformingen er helt topp. Konseptet er spennende, men til hverdagsbruk er det altfor mange ting som ikke er brukervennlig.

 

Har kjøpt meg N95 igjen og kan endelig kjøre bil forsvarlig igjen…

 

MVH

Tor

Lenke til kommentar
Kaster også inn håndkle på min Touch, og dette er noen av mine grunner til å forlate WM en gang for alle...

 

Må forsåvidt si meg enig. HTC skulle bare dratt TouchFlo-interfacen helt ut og gjort det ferdig, sånn at man ikke hadde vært avhengig av stylusen. Men så er det en del man kan fikse selv, som jeg har gjort. Så nå er det ikke mye jeg bruker stylusen til. Den dukker mest opp når jeg driver å styrer i filsystemet. Sånn at jeg plutselig ikke gjør noe dumt f.eks å slette alt på telefonen.

 

 

Men ellers er jeg meget fornøyd med telefonen. Den har sine mangler, men det gjelder jo alt og alle. :)

Endret av JohndoeMAKT
kortet ned sitat
Lenke til kommentar

Jeg bruker for tiden: Touch pad og spb full screen keyboard. Jeg har satt opp full screen keyboard så den ligger oppå touch paden. Når jeg trykker på inntasting knappen kommer touch pad opp og jeg kan bruke den hvis jeg vil. Men hvis jeg vil bruke fullt qwerty så har spb FSK en liten knapp øverst til venstre på touch paden som aktiviserer full-tastaturet. (blei det forståelig?)

 

I tillegg bruker jeg battery status for dynamisk overklokking. Har installert ny home screen som tillater vær andre steder enn trondheim og oslo. Bruker for tiden Slide 2 Unlock, syns det egentlig er en veldig grei telefonlås, selv om "soft-keyene" aktiviseres når jeg får melding. Har installert foto albumet fra Touch dual, det trengs strengt tatt ikke men er mye bedre å bruke enn standard-albumet. Ellers bruker jeg total commander som registry editor, og Inlux messenger i stedet for Windows Live, da slipper jeg å få msn kontaktene i kontakt-listen.

 

Edit: Vurderer sterkt å ta en hard-reset også utelate et par ting, spesielt S2U og battery status da disse bruker mye minne (spesielt S2U bruker mye minne, tror jeg). Alle programmer bruker telefon-minnet selv om du installerer de på minnekortet. Det legger seg bibliotek osv osv i windows-katalogen blant annet.

Endret av aeropilot
Lenke til kommentar

Hehe okei.. Har ikke så mye problemer med minnet jeg egentlig, bare vært litt kult fordi jeg fant ut mens jeg satt å chilla på et kjøpesenter med gratis Live Messenger gjennom usikra nettverk, at jeg kunne bruke stemmeklipp og videre sende bilder via Live Messenger :D eneste problemet var at jeg ikke fikk kameraet til å starte samtidig med Live Messenger fordi det var for lite minne :roll:

Lenke til kommentar
Hehe okei.. Har ikke så mye problemer med minnet jeg egentlig, bare vært litt kult fordi jeg fant ut mens jeg satt å chilla på et kjøpesenter med gratis Live Messenger gjennom usikra nettverk, at jeg kunne bruke stemmeklipp og videre sende bilder via Live Messenger :D eneste problemet var at jeg ikke fikk kameraet til å starte samtidig med Live Messenger fordi det var for lite minne :roll:

 

Hehe.. Ja, jeg har merket dette med stemmeklipp-funksjonen på MSN ja :p En fiiiin funksjon når man ikke gidder å skrive hehe.. Jeg har ikke prøvd å sende bilder, så jeg vet ikke om det fungerer eller ei på min telefon, men jeg finner vel ut av det ganske snart ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...