Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.


Anbefalte innlegg

Hva er nyeste utgave på ROM på denne?

 

Hvilke programmer BØR man ha?

Hvilket tastatur anbefales?

Tja, her er det mye å si …

 

ROM:

Personlig kjøpte jeg min Touch fra en engelsk nettside flere uker før den ble tilgjengelig i Norge. Dette førte til at jeg har engelsk ROM/OS. Jeg hadde store planer om å legge inn norsk OS når det ble tilgjengelig, men har ikke gjort det fordi jeg ikke lengre synes det er nødvendig med norsk OS. Hos XDA er det flere ROM/OS tilgjengelig, men jeg har ikke oppdatert, for da må jeg ta jobben med å reinstallere alle de praktiske tileggene mine. Kan hende jeg gjør dette i romjula eller no’ …

Siden de fleste av dere har norsk ROM/OS trenger dere ikke som jeg å installere norsk tegnsett eller benytte dere av noen store omveier for å få deres lokale vær tilgjengelig, så derfor skriver jeg ikke om det.

 

Tastaturer jeg har installert:

SPB Full Screen Keybord med SPB Danisk FSK skin.

HTC Dark Phone Pad International.

PocketCM Keyboard med Iphone.NO layout og skin.

De to øverste bruker jeg kun til å vise frem mulighetene for nysgjerrige, men det er PocketCM som jeg bruker hele tiden. Jeg bruker ALDRI pennen til å skrive med …

 

Kjekt å ha:

BateryStatus (Overklokking til 247 Mhz)

Google Maps (Hjalp meg finne veien til sykehuset med innlagt familiemedlem).

Total Commander (Filbehandler som har søk og filredigering).

TCPMP (En videospiller som lar deg spille ALT).

Jab StopWatch (Enkel stoppeklokke som teller opp og ned).

Olive Tree Bible Software (Et godt program for lesing og oppslag i Bibelen).

Sprite Backup (Backup av ”outloook”. Følger med på CD’en).

HTC Action Screen (Superkjapp tilgang til ny SMS osv.).

HTC Album (Bedre album med Touch-flow. Personlig har jeg ikke fått denne til å virke tilfresstillende).

SoftKeyApplet (Lar deg konfigurere høyre og venstre software ”knapper” på den nederste linja).

SPBBlack47 Calculator skin (Bedre kalulator)

Allblack Theme (Jeg synes det er penest med et totalt svart tema).

 

Flikking:

Det er mange som flikker og forandrer på ikoner og HomeScreen OSV. Personlig har jeg testet ut dette mange ganger, men kommer tilbake til at HTC’s standard er det beste. Men, jeg kjører altså Allblak Theme som gjør bakgrunnen og ”barene” helsvarte og endimensjonale. Det er et rent og pent ”loock” som jeg liker. Skulle bare ønske at jeg kunne hatt det samme fargevalget på Cube og MediaHub.

 

Det skulle være det meste …

 

Tobias

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mobilen nærmer seg stadig PC-kapasiteter. Qualcomm, som blant annet produserer hardware ("innmaten") til HTCs toppmodeller, lanserer et brikkesett (chipset) som støtter prossessorer på opptil én gigahertz, skriver mobil.nu.

 

 

Sitter i populære mobiler

 

Prossessoren og brikkesettet er en naturlig del av en utvikling der mobiler blir utstyrt med trykkfølsomme skjermer, HSDPA (3,5G/Turbo-3G), og GPS. Alle disse funksjonalitetene krever nemlig en god del prossessorkraft, og derfor kan det fort bli nødvendig med en såpass høy prossessor-frekvens som én Ghz.

 

 

"Qualcomms litt eldre brikker sitter blant annet i mobiler som HTCs TyTN II, Touch Dual og Touch Cruise. Det nye brikkesettet, som går under navnet Snapdragon, er ennå raskere enn de som befinner seg i dagens toppmodeller.

 

Det nye brikkesettet støtter altså en rask prossessor, men også HSDPA (Turbo-3G) helt opp til 7,2 megabit per sekund, i tillegg til Bluetooth og Wlan. Snapdragon støtter også flere forskjellige mobil-TV-formater og GPS.

 

HTC har allerede uttalt at de vil komme med modeller som bruker det nye brikkesettet, men disse mobilene vil først komme ut til neste år. Kanskje vil dette blant annet være en del av HTC Dream, som kan bli den første mobilen med Googles operativsystem Android?"

 

(Kilde: Mobilen.no)

 

EN(!) Ghz? Hell f***** yeah!

Lenke til kommentar

Ralex

 

Jeg prøvde å få flere norske byer på min Touch. Jeg fulgte steg for steg beskrivelsen din og flyttet HH_0414_WeatherCities.xml filen over i windowsmappen, men jeg fikk ikke spørsmål om å overskrive. Når jeg starter HTC Home igjen er det de samme byene som før. Jeg har en Engelsk Touch, er det derfor det ikke virker?

 

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Ralex

 

Jeg prøvde å få flere norske byer på min Touch. Jeg fulgte steg for steg beskrivelsen din og flyttet HH_0414_WeatherCities.xml filen over i windowsmappen, men jeg fikk ikke spørsmål om å overskrive. Når jeg starter HTC Home igjen er det de samme byene som før. Jeg har en Engelsk Touch, er det derfor det ikke virker?

 

Takk for svar.

Yo!

Jeg hadde samme problem. Jeg løste det med å bruke Total Commander (da kan du åpne og endre filer). Det jeg gjorde var at jeg kopierte den linjen med Kristiansand fra 0414-filen og limte den inn i 0409-filen.

Detter det var det bare å velge Kristiansand på vanlig måte ...

 

Håper det hjelper ...

 

Tobias

Lenke til kommentar
Er det noen som kan hjelpe meg med noen linker og litt info til SCUMMVM? Skulle gjerne ha spilt litt Monkey Island...

 

 

Sida til ScummVM finner du her: ScummVM

 

Der finner du også noen spill du kan laste ned, som Beneath a Steel Sky. Resten av spillene må du nok ha fra før for å bruke med ScummVM. All informasjon du trenger for å få det til å fungere skal være tilgjengelig på sida.

Lenke til kommentar
Hei, jeg lurte på om det er noen nye ROM-utgaver som ligger ute til HTC Touch nå.? Hva hjelper det med ny ROM? Har ikke helt peil på hva man skal med ny ROM. Noen som kan forklare meg bra?

Hallo

Det er ikke noen nye ofisielle ROM ute ennå, men det er mange som har bygget egne utgaver. Det de gjør er at de fjerner og legger til fungsjonalitet og programmer slik det passer dem.

 

De folka som er eksperter på dette finner du på XDA-forumet:

http://forum.xda-developers.com/forumdisplay.php?f=374

 

Fordelen er at du KAN få en ROM som tar mindre plass, bedre fungksjonalitet og bedre tilpasset din smak. Bakdelen KAN være at garantien brytes (uoffisielle ROM), og i ekstreme tilfeller kan telefonen din krasje, men det virker totalt ufarlig på XDA-forumet :D

 

Selv har jeg ikke gjort det enn, men komer kanskje til å gjøre det.

 

Tobias

Lenke til kommentar
Heisann, har allerede installert en haug med programmer på min touch. Installerte selvfølgelig alt som tar stor plass, som f.eks tomtom på minnekortet. Har nå kjøpt meg nytt minnekort, er det bare å kopiere filene over eller?

Nytt minnekort

Jeg vil tro at du må bør avinstalere og så installere på nytt. Det ligger kobblinger på telefonen din og til minnekortet. Når du fysisk bytter minnekort tror jeg du må opprette nye koblinger/stier til det nye kortet.

 

Dette er da ikke all verden, prøv deg fram da vell. Musikk og video kan du selvfølgelig bare kopiere over ...

 

Foresten, er det 8 GB du har?

 

Tobias

Lenke til kommentar
Nytt minnekort

Jeg vil tro at du må bør avinstalere og så installere på nytt. Det ligger kobblinger på telefonen din og til minnekortet. Når du fysisk bytter minnekort tror jeg du må opprette nye koblinger/stier til det nye kortet.

 

Dette er da ikke all verden, prøv deg fram da vell. Musikk og video kan du selvfølgelig bare kopiere over ...

 

Foresten, er det 8 GB du har?

 

Tobias

 

Nei, jeg bruker egentlig ikke telefonen til musikk eller video, så jeg gikk for et 2gb kort. Jeg har alt jeg trenger på 1gb kortet, men det er fullt, så jeg tenkte det var litt greit å ha ekstra plass.

Lenke til kommentar
Tobiasmann:

 

Vet du hvordan man flasher Touch'en? Jeg sitter her med en Mac, så noe sier meg det vil bli litt vanskelig, med tanke på det.. :p hehe

He, he

Stakkars deg - du har Mac ... Får håpe du blir frisk da ...

 

Når det gjelder flashing av ROM kan jeg vel egentlig ikke tenke meg at det skal være noe problem, du kan vel kjøre slike instalasjoner av programmer som ikke er CAB? Eller er du helt låst med Mac'en?

 

I alle fall så er det en som har gjort dette på med PC her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;#entry9938999

 

Tobias

Lenke til kommentar
Tobiasmann:

 

Vet du hvordan man flasher Touch'en? Jeg sitter her med en Mac, så noe sier meg det vil bli litt vanskelig, med tanke på det.. :p hehe

He, he

Stakkars deg - du har Mac ... Får håpe du blir frisk da ...

 

Når det gjelder flashing av ROM kan jeg vel egentlig ikke tenke meg at det skal være noe problem, du kan vel kjøre slike instalasjoner av programmer som ikke er CAB? Eller er du helt låst med Mac'en?

 

I alle fall så er det en som har gjort dette på med PC her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...p;#entry9938999

 

Tobias

 

 

Hehe.. Nei jeg er nok avhengig av .CAB..... No :EXE's on me! uff a meg..

 

Får nå dra til en kompis å gjøre det da! hehe...

Lenke til kommentar
En på skolen min har nettopp kjøpt seg en touch, men skjermen hans er så sykt mye mer følsom enn min. Like følsom som en Iphone, dette er latterlig. Hvorfor er ikke min så følsom som den?

Sensitivitet

Hva jeg har lest på XDA-developers så er det en del forskjell på dette. Jeg går ut fra at det er litt forskjell på hvilken serie de er produsert i. Sensitiviteten kan stilles slik at den blir mer eller mindre sensetiv. Søk litt på XDA - så finner du ut det for oss, og kan komme en en norsk veiledning ...

 

Tobias

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...