Gå til innhold

HTC Touch ble lansert i dag.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Må bare påpeke igjen hvor vanvittig stor forskjell det ble på menysystemets hastighet og TouchFLO-hastigheten etter at jeg overklokket til 247 MHz.

 

Når det gjelder stabilitet osv så er dette en såpass lav overklokking at det ikke har noe å si. Jeg har overklokket Qtek'er tidligere langt høyere enn dette.

 

Når man i tillegg stiller den inn slik at den kun overklokker når den er i bruk (altså kun når skjermen er på...) så vil det ikke gå nevneverdig ut over batteritiden.

 

-snubbel

9066551[/snapback]

 

 

Du får meg til å få mer og mer trua på å overklokke.. har selv overklokket litt på div pc'er. hvilken program brukte du? og hvordan gikk du frem. kommer selv ikke til å gå over 250 Mhz.

Lenke til kommentar
er det noen som bruker phonepad t9?

 

får dere lagra inn "mine ord"

det får jeg ikke til.....

 

hvor finner man det?

9067328[/snapback]

 

Når du bruker T9 til å skrive noe og du vil legge til nytt ord så trykker du på T9 knappen 2 ganger slik at du får vanlig ABC. Så skriver du inn ordet du vil ha og trykker på ordet (i den linja over Phone Pad der ordene kommer først). Så skal det være lagra i lista.

Lenke til kommentar
hvilken program brukte du? og hvordan gikk du frem. kommer selv ikke til å gå over 250 Mhz.

9068268[/snapback]

 

Batterystatus bruker du og legg det inn på mobilen. Etter det får du opp en battery ikon på "Today" screenen. Trykk og hold inne battery ikonet (eventuelt start batterystatus fra Programs/Programmer) og så går du på Omap og trykker "Overclock to speed" og velger f.eks 247 i kolonnen og så klikk på "set". Det var alt:)

 

Kan være greit å sette på "Overclock on Wakeup" hvis du ikke vil at den skal gå tilbake til 201MHz når telefonen våkner fra hvilemodus.

Endret av AeroX
Lenke til kommentar
er det noen som bruker phonepad t9?

 

får dere lagra inn "mine ord"

det får jeg ikke til.....

 

hvor finner man det?

9067328[/snapback]

 

Når du bruker T9 til å skrive noe og du vil legge til nytt ord så trykker du på T9 knappen 2 ganger slik at du får vanlig ABC. Så skriver du inn ordet du vil ha og trykker på ordet (i den linja over Phone Pad der ordene kommer først). Så skal det være lagra i lista.

9068269[/snapback]

 

 

aha :yes:

 

takk takk

Lenke til kommentar
hvilken program brukte du? og hvordan gikk du frem. kommer selv ikke til å gå over 250 Mhz.

9068268[/snapback]

 

Batterystatus bruker du og legg det inn på mobilen. Etter det får du opp en battery ikon på "Today" screenen. Trykk og hold inne battery ikonet (eventuelt start batterystatus fra Programs/Programmer) og så går du på Omap og trykker "Overclock to speed" og velger f.eks 247 i kolonnen og så klikk på "set". Det var alt:)

 

Kan være greit å sette på "Overclock on Wakeup" hvis du ikke vil at den skal gå tilbake til 201MHz når telefonen våkner fra hvilemodus.

9068298[/snapback]

 

svarte på feil tråd tror jeg...

 

det jeg lurte på var hvordan man setter opp dynamisk overklokking. er fint for både batteri og levetid:D

Lenke til kommentar
Du får meg til å få mer og mer trua på å overklokke.. har selv overklokket litt på div pc'er. hvilken program brukte du? og hvordan gikk du frem. kommer selv ikke til å gå over 250 Mhz.

9068268[/snapback]

 

Brukte BatteryMeter og satte den til 247MHz. Dette er nok til å få menyene akkurat såpass kjappe som de burde være - noe mer enn det er ikke nødvendig til normal bruk av telefonen.

 

Kjør på :-)

 

-snubbel

Lenke til kommentar
Du får meg til å få mer og mer trua på å overklokke.. har selv overklokket litt på div pc'er. hvilken program brukte du? og hvordan gikk du frem. kommer selv ikke til å gå over 250 Mhz.

9068268[/snapback]

 

Brukte BatteryMeter og satte den til 247MHz. Dette er nok til å få menyene akkurat såpass kjappe som de burde være - noe mer enn det er ikke nødvendig til normal bruk av telefonen.

 

Kjør på :-)

 

-snubbel

9068850[/snapback]

 

hehe..

 

gjordt NØYAKTIG det samme jeg også før jeg kom på jobb. alt over 250 er for "skummelt" for meg.

 

Husk på at det er en egentlig ganske så stor overklokk vi gjør.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar

fant noe "ny" info om weather fix på XDA. vet ikke om dette er gammelt eller ny info.

 

How to Change the Weather City:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

First Step:

Go to http://www.accuweather.com/us-city-list.as...ner=accuweather

And search your City, Country.

 

Second Step:

After you found your city, copy the end of information on the address bar to the clipboard (for example SAM|BR|BR023|CAMPINAS)

 

Third Step:

Edit the HH_409*.xml file in the Windows folder with notepad and save.

 

Fourth Step:

Now only select the new city on the list and done.

 

-------------------

 

If you have problem to open city list (List doesn’t open after edit):

 

First Step:

Back to original file and select any city.

 

Second Step:

Then open a registry editor and go to HKLM\Software\HTC\HTCHOME\Weather\Settings\

 

Third Step:

Edit the Key

Location: To your city Name, Country

LocationCode: To the code cut on the address bar

 

Fourth Step:

Update the weather and done.

 

får ikke testet dette selv, er på jobb no.

Endret av MysticoN
Lenke til kommentar
fant noe "ny" info om weather fix på XDA. vet ikke om dette er gammelt eller ny info.

 

How to Change the Weather City:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

First Step:

Go to http://www.accuweather.com/us-city-list.as...ner=accuweather

And search your City, Country.

 

Second Step:

After you found your city, copy the end of information on the address bar to the clipboard (for example SAM|BR|BR023|CAMPINAS)

 

Third Step:

Edit the HH_409*.xml file in the Windows folder with notepad and save.

 

Fourth Step:

Now only select the new city on the list and done.

 

-------------------

 

If you have problem to open city list (List doesn’t open after edit):

 

First Step:

Back to original file and select any city.

 

Second Step:

Then open a registry editor and go to HKLM\Software\HTC\HTCHOME\Weather\Settings\

 

Third Step:

Edit the Key

Location: To your city Name, Country

LocationCode: To the code cut on the address bar

 

Fourth Step:

Update the weather and done.

 

får ikke testet dette selv, er på jobb no.

9070177[/snapback]

 

Dette er den samme greia som ble postet her tidligere. Det vi sliter med er at HTC ikke har alle byene tilgjengelig som accuweather har (de bruker en egen mindre feed eller noe sånt) så derfor vil ikke HTC Weather Plug laste ned været for en del av byene.

 

Dette er feeden som HTC Weather Plug bruker for å laste ned vær for Oslo: http://htc.accuweather.com/widget/htc/fore...R|NO|NO011|OSLO

Du ser her at den finner infoen.

 

Prøver jeg Kristiansand: http://htc.accuweather.com/widget/htc/fore...18|KRISTIANSAND

så finner den ingen info.

 

Så dere kan bruke den url'en der og putte inn kodene for din by som du finner i URL på www.accuweather.com (eksempel: EUR|NO|NO011|OSLO) så ser du fort om HTC har værinfoen for din by. Så må dere endre .xml fila i \Windows på mobilen hvis den ikke har byen inne i lista på mobilen.

Endret av AeroX
Lenke til kommentar

joda, vet det. har selv strevet med det. men virka som det var mer detaljert/steg denne "guiden"

 

Btw, hva heter det programmet som man brukte får å åpne/redigere de filene igjen.. har vist klart å slette det, og orker ikke å bla gjennom 20+ sider:s

 

en annen ting også. har fått vite at det er et tweak program som skal være meget bra. det heter HTC TweakUI. men finner det ikke. kan kanskje ha noe med å gjøre at jeg er på jobb, men hadde vært fint om noen ville hjulpet meg å google etter det. skal være gratis.

Lenke til kommentar

Total Commander kan du redigere filene med.

 

Googla litt etter TweakUI selv men finner ikke noen plasser man kan laste det ned..

 

EDIT:

 

Fant forresten et kult program på xda-developers.com. Det fungerer likt Sony Ericssons TrackID der du kan finne ut hvilken sang som spiller på radioen f.eks.

Det er laget av Cingular for de rebranda HTC PocketPC'ene dems men funker helt fint på Touchen. Får ikke til å trykke på knappene på skjermen så man må bruke D-paden. Fant masse sanger når jeg spilte de av på PC'en og holdt Touchen inntil høytallerne.

 

Last ned MusicID HER

Dra over .cab'en til telefonen/minnekortet og installer på mobilen. Fikk ikke snarveien i Programs til å fungere så gå inn på \Program Files\MusicID og start MusicID.exe derfra. NB. Må selfølgelig være tilkobla internet for å få sjekka sanger (WiFi eller GPRS/EDGE).

Endret av AeroX
Lenke til kommentar
Total Commander kan du redigere filene med.

 

Googla litt etter TweakUI selv men finner ikke noen plasser man kan laste det ned..

 

EDIT:

 

Fant forresten et kult program på xda-developers.com. Det fungerer likt Sony Ericssons TrackID der du kan finne ut hvilken sang som spiller på radioen f.eks.

Det er laget av Cingular for de rebranda HTC PocketPC'ene dems men funker helt fint på Touchen. Får ikke til å trykke på knappene på skjermen så man må bruke D-paden.  Fant masse sanger når jeg spilte de av på PC'en og holdt Touchen inntil høytallerne.

 

Last ned MusicID HER

Dra over .cab'en til telefonen/minnekortet og installer på mobilen. Fikk ikke snarveien i Programs til å fungere så gå inn på \Program Files\MusicID og start MusicID.exe derfra. NB. Må selfølgelig være tilkobla internet for å få sjekka sanger (WiFi eller GPRS/EDGE).

9070306[/snapback]

 

 

Lag en ny snarvei og lim den inn i /Windows/Start Menu/Programs så virker det fint.

Lenke til kommentar
Oppdaterte post #1 med overklokkings informasjonen.

 

Ser også at microSD 8GB brikker er kommet i prisguiden så kanskje man kan bestille disse i Q4?  :hmm:

 

4GB ser ut til og komme i neste måned https://prisguiden.no/product.php?productId=75494

9070625[/snapback]

 

Tror kanskje jeg skal kjøpe et 4GB kort når jeg får telefonen. Håper også at adaptere(Slik at jeg kan koble på hvilke som helst headset) osv til touch kommer litt mer i de norske nettbutikkene slik at jeg kan bestille de med det samme.

 

 

Ligger Ålesund / Aalesund på HTC Touch under været?

Endret av kristoffer2200
Lenke til kommentar

Men ser at den koster 3995,- på elkjøp, men noen som vet når de store nettbutikkene, som netshop og komplett, har tenkt til å sette ned prisen??

 

Synes det er litt dumt hvis dem skal bli "danket" ut av elkjøp og lefdal for den skyld.

 

For jeg nekter å kjøpe fra lefdal og elkjøp.. For de eier ikke service..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...